SLO bocni levo
SLO bocni desno

Nemčija: Diskontni koncept Penny "Markthalle" (FOTOGALERIJA)

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

27.11.2024

Koncept trgovine Penny v Nemčiji predstavlja evolucijski korak k segmentu supermarketov. Diskonter, ki je del skupine Rewe, se od Lidla in Aldija razlikuje po poudarjanju priročnosti za potrošnike. Velika ponudba hrane za s seboj in hitrejša nakupovalna izkušnja zahvaljujoč novim kompaktnim conam izdelkov sta v središču njihove najnovejše zasnove trgovin.

Avtor: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

V Nemčiji je Penny nov koncept trgovine predstavil leta 2021, že do konca leta 2023 pa so ta koncept izvajali na nacionalni ravni. Izboljšanje in napredek so sami reklamirali z močnejšim premikom v segment supermarketov kot nekakšen "Super-Diskont", ki Penny razlikuje od konkurentov, kiso precej večji, predvsem Aldi in Lidl.

Hitrejša nakupovalna izkušnja
Najbolj pomemben poudarek trgovin Super-Penny je razporeditev glavnih skupin izdelkov v cone v obliki črke U. Ta postavitev strankam pomaga pri lažji orientaciji in pospeši nakupovalni proces. Akcijski izdelki, ki so bili v starem konceptu združeni v ločeni coni, so sedaj razporejeni znotraj ustrezne skupine izdelkov. Premične police v določenih tematskih sklopih omogočajo razstavljanje blaga iz skladišča.

Izpostavljeni sveži izdelki in praktična ponudba
Ob vhodu v trgovino je oddelek sadja in zelenjave urejen kot kaka tržnica s sredinskim otokom in okoliškimi policami. Vzporedno se v hladilni steni predstavlja ponudba »Penny-to-go« pod blagovno znamko »Penny Ready«. Ta ponudba je modularno prilagojena lokaciji vsake trgovine. V zadnjem delu trgovin so v hladilnih vitrinah mesni izdelki s konceptom "The Butcher's" in oddelek "Penny Ready", kjer je vitrina z narejenimi in polpripravljenimi jedmi, vključno s številnimi veganskimi izdelki pod oznako: "Hrana za prihodnost". Praktičen koncept ponuja majhna pakiranja delikatese in sirov v odprti hladilni omarici, ki so jo poimenovali "Frische-Pack" (sveže pakiranje).

Poudarek na ekološki ponudbi
Ekoloških izdelkov pod blagovno znamko »Naturland« je v teku enega leta do 500, vključno s tistimi iz akcij in sezonskimi izdelki. Do konca leta 2025 načrtujejo razširitev na 600 izdelkov.

Razvoj se "skriva" v nišah
Leta 2023 je Penny v Nemčiji dosegel ocenjeni čisti dobiček v višini 9,5 milijarde evrov. Povprečna prodajna površina posamezne trgovine Penny je približno 740 kvadratnih metrov, kar je bistveno manj od konkurentov, kot sta Aldi in Lidl, katerih standardni koncepti presegajo 1000 kvadratnih metrov na enoto. Zaslone oz. digitalne medijske ekrane nameravajo postaviti v polovici od približno 2150 trgovin Penny, medtem ko so elektronske nalepke trenutno še vedno v preizkusni fazi.

Foto: Sebastian Rennack

Ob vhodu v Penny se kupcu predstavlja prostoren oddelek sadja in zelenjave v obliki tržnice.

Polovica od približno 2150 trgovin Penny bo opremljenih z zasloni za digitalne medije.

Prva od dveh hladilnih vitrin "Penny Ready" se nahaja takoj na vhodu v trgovino in ponuja ohlajene pijače, sendviče in solate.

Koncept trgovine ponuja široke prehode, boljšo preglednost blagovnih skupin, omogoča pa hitrejšo nakupovalno izkušnjo.

Območja izdelkov so razporejena v obliki črke U za boljšo preglednost z glavnega prehoda. Promocijski izdelki so razstavljeni na premičnih policah na sredini vsake kategorije.

V zadnjem delu trgovine je še ena hladilna vitrina "Penny Ready" spripravljenimi in polpripravljenimi.

Penny ponuja individualna pakiranja dobrot in sirov v odprti hladilni vitrini pod blagovno znamko "Frische-Pack".

Del ponudbe, ki Penny loči od konkurentov (Lidla in Aldija), je linija veganskih izdelkov »Food for Future«.

Promocije svežih izdelkov predstavljajo v "kompaktnem" rdečem promo oddelku.

Hladilne vitrine za sveže izdelke so opremljene z energijsko varčnimi dvojnimi vrati.

V povprečju Penny ponuja več kot 500 ekoloških izdelkov, v naslednjem letu pa nameravajo ponudbo povečati za 20 %.

Na poti do blagajne je pekarna s približno 50 pekovskimi izdelki.

Koncept The Butcher's (mesnice) vključuje standardne mesne izdelke in sezonsko blagajno.

Na poti do blagajne je oddelek zamrznjenih izdelkov urejen kot tematski prostor z ločeno promo enoto rdeče barve.

Oddelek z alkoholom v lesu in s posebno osvetlitvijo se nahaja pred blagajno in daje vtis ekskluzivnosti.

Na blagajnah lahko kupci poleg standardnega impulznega nakupovanja kupijo tudi digitalne izdelke. Izdelki iz zaloge so razstavljeni v zaklenjenih steklenih vitrinah.

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.