SLO bocni levo
SLO bocni desno

Nemčija: Edeka omejuje delovni čas na servisnih stojnicah

Svetovne

05.10.2024

Edeka, eden vodilnih nemških trgovcev, načrtuje uvedbo hibridnih pultov na oddelkih s svežo hrano zaradi stalnega pomanjkanja delovne sile. Ponudba na stojnicah bo sicer še naprej ena od njihovih glavnih značilnosti, po kateri se razlikuje od konkurence.

Avtor: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

V Edeki načrtujejo v trgovinah uvedbo hibridnih okenc pri ponudbi na stojnicah. V petih od sedmih regij kjer poslujejo želijo najprej uvesti prilagodljive rešitve, ki jih je mogoče kasneje hitro spremeniti na samopostrežno možnost vzema blaga.

Glavni razlog za to potezo je trenutno pomanjkanje kvalificiranih delavcev v maloprodaji, predvsem na oddelku svežih živil. Na spletni strani Edeke trenutno objavljajo več kot 4.900 prostih delovnih mest za delo na postrežnih oddelkih s svežimi živili ali na okencih strežbe, od skupno 11.200 prostih delovnih mest. To je skoraj polovica vseh prostih delovnih mest v trgovinah.

Po podatkih nemškega Zveznega zavoda za zaposlovanje je povprečna čakalna doba za zapolnitev delovnih mest v mesnici v nemških supermarketih 117 dni, na razpisano delovno mesto pa se prijavita v povprečju le 1,2 zainteresirana delavca.

Iz nemškega trgovskega združenja HDE navajajo, da je bilo konec leta 2023 v maloprodajnem sektorju 120.000 prostih delovnih mest. Problem maloprodaje postaja vsako leto bolj kritičen. Leta 2017 je bilo "le" 100.000 prostih delovnih mest.

Nova strateška poteza še ne pomeni skorajšnjega zaprtja sedanjih stojnic, saj na podlagi anket iz več kot 10 intervjujev s trgovci na drobno v trgovinah Edek iz različnih regij, objavljenih v lokalnih časopisih po vsej Nemčiji, so servisni "pulti"  najpomembnejši sestavni del ponudbe supermarketa. Marsikje obstoječe stojnice preprosto preuredijo v samopostrežna okenca predvsem v urah v manj obremenjenih obdobjih.

Zaradi zadružne strukture Edeke se samostojni lastniki trgovin glede na lokacijo sami odločajo, kako bodo organizirali oddelke sveže hrane. Več trgovin načrtuje izboljšanje ponudbe in usposabljanje osebja za specializirane prodajalce pršutov in sirov. Širili bodo ponudbo predpakiranih izdelkov, predvsem za izdelke z nižjo dodano vrednostjo in promocijske izdelke. Predvsem v urbanih območjih nekateri Edekini obrati že dosegajo do 50 % prometa mesa kar s samopostrežbo.

Edeka ponuja poseben program zvestobe za zbiranje žigov na servisnih okencih

Edeka je v zadnjih letih poskušala povečati privlačnost svojih samopostrežnih okenc. Po vsej Nemčiji ponujajo poseben program zvestobe za ta oddelek. Za vsakih 5 evrov, porabljenih na tem okencu, stranka prejme žig. Z 10 žigi kupci pridobijo 10% popust na celoten nakup. Ob torkih imajo kupci na oddelku 20% popust za suhomesnate izdelke in klobase.

Pobuda je pripravljena že dlje časa. Edekina inovacijska platforma Techstarter je v drugi polovici leta 2022 povabila "startupe" in tehnološka podjetja k oddaji projektnih predlogov za ideje.

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.