Slovenija krepi promocijo gospodarstva in turizma na trgu ZDA

AKTUALNO

Slovenija

04.04.2023

Država bo 6. in 7. aprila drugo leto zapored v ameriškem Dallasu, kjer igra košarkarski zvezdnik Luka Dončić, izvedla poslovno-investicijski dogodek. Poslovneži in predstavniki mesta Ljubljane oz. KZS (Košarkarske zveze Slovenije) že na poti.

Na dogodku bodo predstavili slovensko gospodarstvo, turizem in investicijske priložnosti. Minister Matjaž Han je prepričan, da je za prodor na ta trg potrebna stalna navzočnost.

ZDA so s 332-milijonskim trgom za slovensko gospodarstvo in turizem pomemben trg s številnimi priložnostmi. Minister za gospodarstvo, turizem in šport Han je dejal, da so krize pokazale, da moramo nadaljevati internacionalizacijo in razpršiti vlaganje tudi na trge izven EU. "ZDA so opredeljene kot naš prioritetni trg s številnimi priložnostmi, Texas pa je drugo največje gospodarstvo v ZDA in deseto največje na svetu. Podjetjem želimo pomagati odpirati vrata," je poudaril Han.

Gospodarsko delegacijo, poslovno-investicijsko konferenco in poslovni dogodek za turistična podjetja v Dallasu je ministrstvo pripravilo z agencijo Spirit Slovenija, Slovensko turistično organizacijo (STO), uradom vlade za komuniciranje, ministrstvoma za zunanje in evropske zadeve ter za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Mestno občino Ljubljana in Turizmom Ljubljana. Kot programski partner sodeluje AmCham Slovenija.

V Dallasu bo Spirit Slovenija v četrtek organiziral poslovno-investicijsko konferenco, na kateri bodo predstavili poslovno in investicijsko okolje, priložnosti in primere uspešnih poslovnih zgodb slovenskih podjetij na trgu ZDA. Sledili bodo individualni poslovni pogovori in mreženje med podjetji.

STO bo v četrtek izvedla delavnico za turistična podjetja Texas čuti Slovenijo, na kateri se bo najmanj 40 ameriškim organizatorjem potovanj in turističnim agencijam predstavilo okoli 15 slovenskih turističnih ponudnikov in destinacij, med drugim mesto Ljubljana. Župana Ljubljane in Dallasa bosta predstavila možnosti za povezovanje in sodelovanje med obema mestoma.

V petek bodo člani delegacije obiskali več ameriških podjetij ter imeli poslovne pogovore s potencialnimi poslovnimi partnerji, svetovalnimi podjetji in drugimi predstavniki ameriškega poslovnega okolja.

Vrhunec bo dogajanje doseglo v  petek zvečer, ko bo košarkarska tekma NBA med moštvoma Dallas Mavericks in Chicago Bulls, poimenovana "I feel Slovenia Night". Dogodek bo STO z uradom vlade za komuniciranje in Turizmom Ljubljana izkoristil za promocijo Slovenije z oglaševanjem na in ob igrišču, v času prekinitev tekme in v promocijsko-razstavnem prostoru v dvorani American Airlines Center. Tekmo bodo popestrili svetovno znani slovenski akrobati Dunking Devils, ki se jim bo parketu pridružila ljubljanska maskota Zmajček.

Z namenom čim večjega dosega ameriške javnosti STO sodeluje in bo še naprej s košarkarskim klubom Dallas Mavericks z oglaševanjem nacionalne znamke I feel Slovenia na 60-tih domačih tekmah Dallas Mavericks lige NBA v sezonah 2023 in 2024 ter izvedbo digitalne kampanje za promocijo Slovenije preko komunikacijskih kanalov kluba.

Kot so pojasnili, Dallas z Dončićem tako med mediji kot navijači predstavlja odlično odskočno desko za krepitev prepoznavnosti in ugleda Slovenije kot turistične destinacije po ZDA in v svetu. Dončić, ki je tudi ambasador slovenskega turizma, je eden od najbolj prepoznavnih osebnosti iz Slovenije v svetu, ki ima denimo na družbenem omrežju Instagram 8,2 milijona sledilcev. Tekme kluba Dallas Mavericks so v sezoni 2021/22 na nacionalnih televizijah v ZDA v povprečju prinesle 5,8 milijona ogledov na tekmo.

Dogodek v Dallasu je po navedbah ministrstva ena v nizu vrste ciljno usmerjenih promocijskih aktivnosti Slovenije na trgu ZDA. 

Spirit letos načrtuje izvedbo več poslovno-investicijskih aktivnosti tudi v Nevadi in Koloradu, jeseni pa želi potencialne ameriške investitorje povabiti na investicijsko-razvojno konferenco v Slovenijo. Lani je med drugim podpisal memorandum o sodelovanju z Uradom guvernerja Nevade za gospodarski razvoj, potekajo pa pogovori o sodelovanju z Evropsko-ameriško gospodarsko zbornico in regionalno zbornico iz Dallasa.

STO na ameriškem trgu izvaja globalno digitalno kampanjo slovenskega turizma, sodeluje z združenji, kot so združenje ameriških organizatorjev potovanj USTOA in združenji za luksuzni turizem Virtuoso in Signature, z mediji, kot sta National Geographic in CNN, ter v Sloveniji gosti ameriške organizatorje potovanj in novinarje. Letos v ZDA STO pripravlja tudi skupne promocijske aktivnosti s Hrvaško turistično skupnostjo, ki vključujejo digitalno oglaševanje ter izvedbo dogodka za organizatorje potovanj in turistične agencije v New Yorku.