Ipsos: Mešanice za – enostavna in hitra priprava peciva

IN FOCUS - analiza: BRANDpuls

In Focus

15.12.2022

93 % vseh anketirancev je prepoznalo vsaj eno blagovno znamko znotraj mešanic za pecivo, a le 27 % populacije v starosti 16–64 let uporablja tovrstne izdelke. Od tega je kar polovica redkih uporabnikov, kar pomeni, da jih uporabljajo redkeje kot enkrat na mesec.

Pripravil: Alen Šabanović, projektni vodja, Ipsos Slovenija, alen.sabanovic@ipsos.com

V današnjem tempu življenja se potrošniki pogosto zatekamo k instant rešitvam, kar velja tudi za prehranjevanje. Danes je tako na trgu ogromno izdelkov, ki nam prihranijo čas in olajšajo pripravo jedi. Tudi pri pripravi sladic lahko uporabimo razne pripravke, eden izmed njih so tudi mešanice za pripravo peciva. 
Izbiramo lahko med številnimi mešanicami – za biskvite, mafine, brownije, ipd. Pri pripravi le sledimo navodilom na embalaži, lahko pa dodamo malce kreativnosti in tako pecivo še nadgradimo po lastnem okusu. 

V nadaljevanju si bomo pogledali, kakšen delež uporabnikov imamo v Sloveniji ter kdo so uporabniki te blagovne skupine.

Blagovna znamka mešanic za peciva je zelo pomembna 16 % uporabnikov kategorije.

Uporaba in uporabniki
Mešanice za pecivo uporablja 27 % populacije v starosti 16–64 let. Od tega je kar polovica redkih uporabnikov, kar pomeni, da jih uporabljajo redkeje kot enkrat na mesec. Ker ima kategorija nizek delež uporabnikov, si bomo pogledali, kdo sploh so uporabniki kategorije. 

Med uporabniki je približno enak delež moških in žensk, najvišji delež uporabnikov najdemo v starostni skupini 50–59 let. Najvišji indeks uporabe imajo posamezniki z osnovnošolsko izobrazbo. 40 % uporabnikov uporablja mešanice zato, ker niso dovolj vešči v samostojni pripravi peciva.

Za uporabnike je značilno, da:
• jim je blagovna znamka mešanic za peciva dokaj pomembna ali nepomembna,
• pogosto uporabljajo dodatke za peko (pecilni prašek, vanilin sladkor …),
• tovrstne izdelke uporabljajo, ker si s tem skrajšajo čas priprave sladic,
• trdijo, da mešanice za peciva naredijo pripravo sladic enostavno in zabavno,
• pri kuhanju zelo uživajo,
• radi preizkusijo vse okuse določenega izdelka,
• radi preživljajo prosti čas z družino in prijatelji.

Blagovne znamke in BRANDscore
• Raziskava BRANDpuls znotraj kategorije mešanice za peciva loči med 6 različnimi blagovnimi znamkami.
• 93 % anketirancev je prepoznalo vsaj eno blagovno znamko. 
• 16 % uporabnikov je blagovna znamka pri nakupni odločitvi zelo pomembna. Ti uporabniki posegajo predvsem po blagovnih znamkah Dr. Oetker, Dolcela in Kremina.
• Na celotni populaciji sta samo dva odstotka Slovencev zvesta eni blagovni znamki mešanic za peciva. Največ zvestih uporabnikov ima blagovna znamka Dr. Oetker.
• Večina uporabnikov kategorije je pri nakupovanju usmerjena zlasti k izdelku. To pomeni, da izdelke izbirajo po njihovih lastnostih, kot sta npr. kakovost in zanesljivost, ali na podlagi pridobljenega zaupanja v znamko in državo porekla.

Uporabniki kategorije pri nakupu mešanice za peciva v povprečju izbirajo med dvema blagovnima znamkama.

Moč posameznih blagovnih znamk je možno preveriti z mero BRANDscore. BRANDscore je mera, s katero je možno primerjati blagovne znamke znotraj posamezne kategorije na trgu. Pri računanju upoštevamo različne vidike potrošnikovega odnosa do blagovne znamke, in sicer tako vedenjske kot tudi emocionalne. Vedenjski vidik vključuje potrošnikov odnos do blagovne znamke (nakup, uporaba, izkušnja itd.), emocionalni vidik pa pokaže, kakšni sta kakovost in intenzivnost percepcije blagovne znamke v očeh potrošnikov (imidž, zvestoba …). 

Največjo BRANDscore vrednost znotraj mešanic za peciva ima blagovna znamka Dr. Oetker. Z nekoliko manjšimi deleži pa ji nato sledijo blagovne znamke Dolcela, Kremin in Spar.