Ipsos (RIŽ): Blagovna znamka uporabnikom vse bolj pomembna

IN FOCUS – analiza: BRANDpuls

In Focus

15.12.2022

Skoraj vsi Slovenci prepoznavamo vsaj eno blagovno znamko riža, blagovna znamka riža pa je zelo pomembna 21 % uporabnikov kategorije. Večina teh uporabnikov je pri nakupovanju usmerjena predvsem k izdelku. Izdelke torej izbirajo po njihovih lastnostih (kot sta npr. kakovost in zanesljivost) ali na podlagi pridobljenega zaupanja v znamko in državo porekla.

Pripravil: Alen Šabanović, alen.sabanovic@ipsos.com, www.ipsos.com

Riž je zelo priljubljena in cenovno dostopna sestavina. O njegovi priljubljenosti govori že dejstvo, da uporabniki v celotni populaciji, stari od 16 do 64 let, predstavljajo 93 % delež. 
V kulinariki ga pripravljamo na najrazličnejše načine. Pripravimo si ga lahko za sladico (mlečni riž itd.), kot prilogo jedem ali pa si ga privoščimo kot samostojno jed ‒ rižota. 
Kar 43 % uporabnikov kategorije za različne jedi uporablja različne vrste riža, kar pomeni, da se je ta delež stabiliziral, saj je bil podoben tudi v predhodnih dveh obdobjih (41 %). 
Vsi navedeni podatki so bili pridobljeni v prvi polovici leta 2022. 

Kar 43 % uporabnikov kategorije za različne jedi uporablja različne vrste riža. 

Značilnosti najpogostejšega segmenta uporabnikov
Skoraj dve tretjini Slovencev si riž najpogosteje privoščita enkrat na teden ali 2- do 3-krat na mesec. Za te uporabnike je še vedno nekoliko bolj značilno, da:
• pri kuhanju uživajo in radi preizkušajo nove kuharske recepte; 
• se pri prehranjevanju poskušajo izogibati slani in hitri prehrani;
• sta jim pri rižu najpomembnejši lastnosti kakovost riža in da se riž ne razkuha prehitro; 
• za različne jedi uporabljajo različne vrste riža, kot so npr. basmati, rjavi, za rižote itd.;
• so medijsko najbolj naklonjeni brskanju po internetu, poslušanju radia ter prebiranju revij. 

V celotni populaciji je 11 % Slovencev zvestih eni blagovni znamki riža.

Blagovne znamke
• Raziskava BRANDpuls znotraj kategorije riž loči med 17 različnimi blagovnimi znamkami.
• Skoraj vsi Slovenci so prepoznali vsaj eno blagovno znamko riža. 
• 21 % uporabnikom je blagovna znamka riža zelo pomembna (to je dvig v primerjavi s prejšnjim obdobjem, op. ur.). Ti uporabniki predvsem posegajo po blagovnih znamkah Zlato polje, Uncle Ben's, Riso Scotti, itd. 
• V celotni populaciji je 11 % Slovencev zvestih eni blagovni znamki riža. Večina teh uporabnikov je pri nakupovanju predvsem usmerjena k izdelku. Izdelke torej izbirajo po njihovih lastnostih (kot sta npr. kakovost in zanesljivost) ali na podlagi pridobljenega zaupanja v znamko in državo porekla.

Dobrima dvema tretjinama uporabnikom je kakovost riža pomembna, 17 % uporabnikom pa je pomembna privlačna embalaža riža.

BRANDscore
Moč posameznih blagovnih znamk je možno preveriti z mero BRANDscore. BRANDscore je mera, s katero je možno primerjati blagovne znamke znotraj posamezne kategorije na trgu. Pri računanju upoštevamo različne vidike potrošnikovega odnosa do blagovne znamke, in sicer tako vedenjske kot tudi emocionalne: 
• vedenjski vidik vključuje potrošnikov odnos do blagovne znamke (nakup, uporaba, izkušnja itd.), 
• emocionalni vidik pa pokaže, kakšni sta kakovost in intenzivnost percepcije blagovne znamke v očeh potrošnikov (imidž, zvestoba …). 
Največjo BRANDscore vrednost znotraj kategorije riž ima blagovna znamka Zlato polje, ki ji sledijo blagovne znamke Uncle Ben's, Riso Scotti, Natureta, Mercator itd.