Ipsos: Pudingi v prahu – spomin na otroštvo

IN FOCUS - analiza: BRANDpuls

In Focus

10.12.2022

Danes poznamo veliko vrst pudingov v vrečki, od klasičnih čokoladnih ali vaniljevih, do specialnih za pripravo raznih slaščic, npr. za jaffa kolač ali lešnikovo torto. Pudingi v prahu so zelo enostavni za pripravo, zato jih veliko ljudi pripravi kot hitro samostojno sladico ali pa jih uporabi kot sestavino za razne slaščice. Polovica uporabnikov (50 %) jih uživa redkeje kot enkrat na mesec, medtem ko jih druga polovica pudinge v prahu uživa vsaj enkrat mesečno.

Uporaba in zmerni uporabniki

Če pogledamo celotno populacijo, ugotovimo da pudinge v prahu uporablja 63 % prebivalcev v starosti 16–64 let. Ko pogledamo podatke malce bolj podrobno, ugotovimo, da največji delež uporabnikov kategorije (50 %) predstavljajo redki uporabniki – tisti, ki pudinge v prahu uporabljajo redkeje kot enkrat na mesec. 

Med uporabniki kategorije je zgolj 5 % pogostih uporabnikov, ti pudinge v prahu uporabljajo vsaj enkrat na teden. 

50 % uporabnikov kategorije uporablja puding redkeje kot enkrat na mesec

Ker gre za blagovno skupino izdelkov, ki se jih uporablja bolj poredko, si bomo pogledali, kdo so uporabniki, ki pudinge v prahu uporabljajo vsaj enkrat mesečno. Med njimi je 51 % moških, 55 % pa je starejših od 40 let.

Za zmerne uporabnike je značilno, da:

• jim je blagovna znamka pudingov v prahu dokaj/zelo pomembna,
• radi preizkušajo nove okuse pudingov v prahu,
• pravijo, da jih pudingi v prahu spominjajo na otroštvo,
• pravijo, da so pudingi idealni za hitro sladico tekom tedna, 
• niso nagnjeni k zdravi prehrani,
• radi preizkušajo nove živilske izdelke,
• običajno pripravljajo tradicionalne slovenske jedi,
• pri kuhanju radi preizkušajo nove recepte,

Blagovne znamke in BRANDscore

• Raziskava BRANDpuls znotraj kategorije “pudingi v prahu” loči med 9 različnimi blagovnimi znamkami.
• 96 % anketirancev je prepoznalo vsaj eno blagovno znamko pudingov v prahu. 
• 19 % uporabnikov je blagovna znamka pudingov v prahu zelo pomembna. Ti uporabniki posegajo predvsem po blagovnih znamkah Dr. Oetker, Dolcela in Royal.
• Na celotni populaciji je sedem odstotkov Slovencev zvestih eni blagovni znamki pudingov v prahu. Največ zvestih uporabnikov ima blagovna znamka Dr. Oetker.
• Najvišjo splošno oceno so anketiranci podali blagovni znamki Dr. Oetker, sledita ji Dolcela in Royal.
• Večina uporabnikov te blagovne skupine je pri nakupovanju usmerjena predvsem k izdelku. To pomeni, da izdelke izbirajo po njihovih lastnostih, kot sta npr. kakovost in zanesljivost, ali pa na podlagi pridobljenega zaupanja v znamko in državo porekla.

Uporabniki kategorije pri nakupu pudinga v prahu v povprečju izbirajo med dvema blagovnima znamkama.

Moč posameznih blagovnih znamk je možno preveriti z mero BRANDscore. BRANDscore je mera, s katero je možno primerjati blagovne znamke znotraj posamezne kategorije na trgu. Pri računanju upoštevamo različne vidike potrošnikovega odnosa do blagovne znamke, in sicer tako vedenjske kot tudi emocionalne. Vedenjski vidik vključuje potrošnikov odnos do blagovne znamke (nakup, uporaba, izkušnja itd.), emocionalni vidik pa pokaže, kakšna sta kakovost in intenzivnost percepcije blagovne znamke v očeh potrošnikov (imidž, zvestoba …). 

Največjo BRANDscore vrednost znotraj pudingov v prahu ima blagovna znamka Dr. Oetker. Z nekoliko manjšimi deleži pa ji nato sledijo blagovne znamke Dolcela, Royal, S Budget, Tuš itd.