Avtor: Sebastian Rennack, mednarodni analitik maloprodaje
Billa vstopa v nov rastoči segment na Slovaškem s svojo vodilno trgovino v zgodovinskem središču Bratislave. Čeprav so tradicionalno znani po supermarketih s polno ponudbo, kompaktna lokacija v hotelu Radisson Blu Carlton kaže na to, kako se Billa prilagaja neizpolnjenim tržnim nišam.
Medtem ko mednarodni velikani: Lidl, Kaufland in Tesco, tekmujejo z lokalnim junakom Coopom Jednota, da bi izpolnili slovaško idejo o pravem "lokalnem trgovcu", je Billa zavestno ubrala drugačno pot.
Tik čez mejo v sosednji Avstriji je matična družba trgovca namreč zgradila nekaj najmočnejših lastnih proizvodnih zmogljivosti v regiji, zlasti za svežo hrano in hrano za s seboj. S tem strokovnim znanjem lahko Billa Slovaška ponuja izdelke, ki jih ne more nobeden od njenih konkurentov.
Nov format trgovine deluje kot hibrid med supermarketom in trgovino z živili, osredotočeno na gastronomski izbor hrane za s seboj, ki se nahaja v najbolj prometnem območju Bratislave za turiste in pisarniške delavce, temelji pa na hitrih nakupovalnih misijah in postavlja nov standard za urbano trgovino z živili na Slovaškem.
Ponudba je zasnovana z mislijo na stranke v središču mesta, pa naj bodo to turisti, ki iščejo hiter prigrizek, ali zaposleni iz bližnjih pisarn na odmoru za kosilo.
V središču je široka izbira hrane za s seboj, jasno razdeljena na pripravljene in še nepripravljene obroke, pri čemer velik del izbire predstavljajo lastne blagovne znamke. Svežina je poudarjena v celotni trgovini, od solatnega bara do toplih jedi, pripravljenih na kraju samem in pic, sveže pečenih v namenskih pečeh.
Gondole v ambientu odražajo sodoben poudarek na udobju, s funkcionalnimi in zdravo usmerjenimi pijačami, ki izstopajo iz običajne ponudbe. Kompaktna postavitev, neprekinjen pretok kategorij in hibridni sistem blagajne zagotavljajo, da je vsaka naloga kupca, bodisi celoten obrok, bodisi dodaten nakup, opravljena hitro in intuitivno.
OBISK TRGOVINE
Trgovina se nahaja v pritličju hotela Radisson Blu Carlton v zgodovinskem središču Bratislave, v samem turističnem središču.

Na kompaktni površini skoraj 300 m² je trgovina zasnovana tako, da ponuja tako sveže dopolnilne nakupe kot tudi nakupe za udobje.

Vhodni prostor poudarja sveže sadje in zelenjavo, prilagojeno bližnjim pisarniškim delavcem in turistom, ki iščejo zdrav hiter obrok.

Poleg sodobne notranjosti Billa poudarja razmerje med vrednostjo in ceno z privlačnimi digitalnimi promocijami "Akcia", na vhodu.

Zadnja stena je namenjena ohlajenim že pripravljenim jedem, svežim solatam in smutijem.

Med inovativnimi izdelki za udobje izstopajo sendviči z nizko vsebnostjo sladkorja in visoko vsebnostjo beljakovin ter kozarci sveže azijske juhe, pripravljeni za kuhanje.

Trgovec svojo linijo priročnih jedi deli na jedi za pogrevanje, jedi za pripravo in lahke jedi za s seboj oz. za takojšnjo uporabo.

Okrasi na stenah, stiliziranih kot zgodovinski stebri, ohranjajo elemente obnovljene arhitekture hotela in namigujejo na motive slovaške tradicije.

Samopostrežni solatni bar poudarja usmerjenost trgovine k priročnosti in ponuja sveže pripravljene možnosti, kot sta grška in "caprese" solata.

Polovica kompaktnega pulta je namenjena tradicionalnim suhomesnatim izdelkom in siru, polovica pa topli hrani za s seboj.

Sveže pice pripravljajo že od začetka v kuhinji trgovine in ustvarjajo vzdušje verige hitre prehrane.

Digitalni zasloni promovirajo sveže ponudbe za zabave, ki jih je mogoče naročiti 24 ur vnaprej, kar trgovini doda gostinsko dimenzijo.

Tradicionalne klobase predstavljajo največji del ponudbe na pultu.

V samopostrežnem oddelku Billa predstavlja večji delež zasebnih blagovnih znamk suhomesnatih izdelkov kot konkurenca, dopolnjeno s posebno premium linijo, prilagojeno višjemu socialno-ekonomskemu profilu potrošnikov.

V ambientalnem delu trgovine stojalo s pijačami uravnoteži ponudbo, ki zadeva običajne sokove in vode s široko izbiro rastlinskih in beljakovinskih napitkov.

Stenska umetnost z zgodovinskimi motivi, vključno s pogledom na bratislavski grad in trgovino integrira njen urbani kontekst.

Hibridni blagajniški prostor je učinkovito povezan z impulzivno ponudbo vin in žganih pijač ob strani klasičnih blagajn ...

...na drugi strani pa ponujajo hitro možnost samopostrežnih blagajn.

Kavni kotiček pred blagajno doda še zadnji element udobja nakupovalni izkušnji.
| O avtorju... Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji. |


