SLO bocni levo
SLO bocni desno

Nemčija: Pametne trgovine Tante Enso osvajajo podeželski del države

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

27.03.2025

Tante Enso je najhitreje rastoči operater pametne trgovine na podeželju Nemčije.Hibridni format združuje klasično prodalalci in 24/7 dostop članom z digitalno samoplačniško blagajno. Edinstven model zagotavlja lokalno pomembnost in trajnostno rast.

Avtor: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Tante Enso je vodilni operater "pametnih" trgovin v nemškem maloprodajnem sektorju živil. Do marca 2025 je podjetje upravljalo S 65 hibridnimi supermarketI po vsej osrednji Nemčiji, namenjenih pretežno podeželskim območjem, kjer nacionalne maloprodajne verige niso prisotne.

Format trgovine združuje vzdušje klasične lokalne trgovine s sodobnimi tehnološkimi rešitvami, ki omogočajo hibridno nakupovalno izkušnjo in ki je na voljo 24/7. Vsak dan med "normalnim" delovnim časom trgovine obratujejo z zaposlenimi, pozno zvečer, ponoči in ob nedeljah, ko so trgovine v Nemčiji večinoma zaprte, pa "preklopijo" na samopostrežni način. V teh obdobjih imajo dostop samo registrirani člani z vstopnimi karticami, vsi nakupi pa potekajo na samopostrežni blagajni.

Vsaka lokacija pokriva celotno nakupovanje živilskih izdelkov v posebnem formatu in ponuja od 2500 do 3000 izdelkov. Poudarek je na vsakdanjih potrebah in regionalnih izdelkih. Namesto razvoja lastne blagovne znamke se v trgovinah Tante Enso zanašajo na cenovno dostopne in kakovostne blagovne znamke skupine Rewe katere del so.

Ključni del identitete podjetja in modela širitve je njihov pristop, ki temelji na skupnosti. Namesto običajne širitve od zgoraj navzdol nove trgovine odpirajo v tesnem sodelovanju z lokalnim prebivalstvom. Pred odprtjem ene izmed zadnjih so predstavniki trgovin Tante Enso koncept predstavili na javnem srečanju na občini. Uspeh projekta je bil odvisen od tega, ali se bo prijavilo 500 lokalnih delničarjev. Pri ceni delnice, ki je bila določena na 100 evrov, je zbrani kapital predstavljal manj pomemben razlog otvoritve kot pa na drug strani znak močne podpore skupnosti, ki jo prepozbavajo kot odločilno za dolgoročno vzdržnost trgovine.

Ta model namreč poglablja povezavo podjetja z lokalnim gospodarstvom. Skupne akcije ne omogočajo le finančne udeležbe, ampak krepijo tudi občutek lastništva in zvestobe med stanovalci. Hkrati trgovine podpirajo lokalne dobavne verige z nakupom regionalnih izdelkov in tako prispevajo h gospodarski vzdržnosti podeželskih skupnosti.

S kombinacijo pametne tehnologije, sovlaganja in operativne prilagodljivosti se trgovine Tante Enso postavljajo kot trajnostna rešitev za maloprodajo hrane v manj razvitih regijah in omogočajo razširljivost brez izgube lokalnega pomena.

OBISK TRGOVINE

Postavitev trgovine: Fasada trgovine Tante Enso jasno sporoča njen hibridni model 24/7, ki združuje delovanje zaposlenih in članstvo na podlagi možnosti dostopa.


Model delovanja: Trgovina z osebjem obratuje ob delavnikih od 8. do 12.ure in izbirno od 14. do 18.ure. V ostalem času lahko le imetniki kartic samostojno vstopajo v trgovino, kar jim omogoča nemoteno razpoložljivost.


Razpoložljivost blaga ob dnevih manjšega prometa: Tudi ob nedeljah je oddelek sadja in zelenjave dobro založen. Količine so prilagojene pričakovanemu prometu, kar zagotavlja razpoložljivost ob minimalnih odpadkih kar je trajnostno zasnovano odlično.

Vključevanje skupnosti: oglasna deska v trgovini s sloganom »Von Euch – Für Euch« ("Od vas – za vas") podpira lokalno skupnost z izmenjavo informacij o dogodkih in pobudah.


Tematski sklop - zajtrk: Poseben del "zajtrka" vsebuje več kot 50 pakiranih izdelkov. Ob nedeljah ni sveže pečenega peciva, je pa na prodajnih policah na voljo več nadomestkov.


Komunikacija z deležniki: Ciljno usmerjene promocije za lokalne deležnike krepijo njihovo povezavo s trgovino v skupnosti.


Predlogi ponudbe: Tabla na polici vabi kupce k predlaganju novih izdelkov in jih aktivno vključuje v oblikovanje ponudbe.

Izdelki po želji kupca: Izdelki so na policah na podlagi povpraševanja kupcev in če so novi, so označeni z oznako: "Novo na policah", kar krepi povratno informacijo.


Promocijski prostor: Promocije so omejene na majhen sezonski del, trenutno z velikonočnimi izdelki. Velike promocijske cone ne uporabljajo.


Poudarek na osnovni ponudbi: Večino prodajnega prostora zavzemajo osnovni prehranski izdelki za vsakodnevne potrebe.


Jasna ponudba vrednosti: Tante Enso ponuja zasebno blagovno znamko "me!" iz skupine Rewe, s poudarkom na dostopnosti znotraj podeželskega formata.


Široka paleta mlečnih nadomestkov: V primerjavi z nacionalnimi verigami trgovina ponuja razširjeno ponudbo mlečnih nadomestkov, ki so v koraku s spreminjajočimi se prehranjevalnimi navadami.


Ekološka ponudba: Izbor izdelkov iz Rewejeve ekološke linije izpolnjuje povpraševanje po bolj zdravih možnostih v majhnih skupnostih.


Regionalni izdelki: Izdelki lokalnih proizvajalcev se prodajajo pod oznako: "Foodpioniere", kar podpira male proizvajalce in regionalne dobavne verige.

Bogat izbor začimb: Oddelek z začimbami ponuja večjo širino in globino ponudbe kot tipične podeželske trgovine, namenjene strankam, ki imajo raje kakovost.


Postavitev pijače: Oddelek s pijačo sledi logiki supermarketa in ne majhne trgovine ter podpira širše nakupovalne naloge.


Polica Click & Collect: Med delovnim časom lahko spletna naročila prevzamajo na določeni polici, s čimer integrirajo e-trgovino v prodajno vsakdanjost.


Cona impulznega nakupa: Poseben prostor pred blagajno vsebuje ohlajene pijače in sladkarije, ki spodbujajo spontane nakupe.


Pobuda za zmanjševanje odpadkov: Izdelki, ki se jim bliža iztek roka uporabnosti, so postavljeni na vidno označeno območj:e »Zero Waste«, poleg blagajne, kar poudarja trajnost in priročnost.


Zmogljivost samoplačniške blagajne: Dve samostojni blagajni omogočata vzporedno skeniranje in podpirata model samoplačniške blagajne 24/7.


Podeželski kontekst: Trgovina služi vasem s približno 1500 prebivalci, s čimer poudarjajo  vlogo lokalne rešitve za popolno nakupovanje živil.

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.