ZDA: Uspeh Aldijeve strategije nizkih cen za vsak dan (komentar Sebastiana Rennacka)

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

15.04.2024

Aldi Süd se v ZDA lahko ppohvali s "privlačnostjo" njihove strategije nizkih cen za stranke. Iz diskonterja posebej poudarjajo preprostost in vključevanje svoje t.i. strategije "EDLP" ("everyday low pricing" - vsak dan nizke cene), ki jih neposredno primerjajo s programi plačljivega članstva svojih konkurentov kot so: Walmart, Costco ali Target. Aldi namerava še razširiti svojo prisotnost na nacionalni ravni.

Piše: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Iz Aldi Süd poudarjajo, da so v ZDA vodilni, ko gre za nizke cene. V sporočilu izpostavljajo prednosti pristopa "vsakodnevno nizkih cen" (EDLP) in nasprotujejo konkurenci in njihovim strategijam z nekoliko sarkastičnim sklicevanjem na ekskluzivne ter večinoma plačane sheme članstva pri vseh ameriških konkurentih.

Ob uvedbi "fiktivnega" programa zvestobe, imenovanega 'Aldi+', trgovec opozarja na konkurenčne cene, ki jih imajo na voljo njihovi člani, to pa je že "vse od prvega dne kar 331,9 milijonov članov", kar je številka, ki ustreza skupnemu številu prebivalcev ZDA in to "brez dodatnih stroškov". Po navedbah iz Aldija lahko potrošniki pri njih prihranijo do 40 % pri tedenskem, ne da bi pri tem morali plačati mesečno naročnino oz. imeli karšnekoli stroške s članarino.

S predanostjo preprostosti in najboljši ponudbi za tedensko košarico se v Aldiju namenoma upirajo trendu t.i."popustov v primerjavi s podatki" in ekskluzivnim cenam samo za registrirane zveste stranke. Še več, program Walmart+, program nagrajevanja Target Circle 360 ​​​​in članstvo v Costco Executive sploh niso brezplačni! Člani jih plačujejo približno 100 USD na leto.

Zaradi tega je poteza Aldi Süda pravi izziv za trenutne vodilne igralce v trgovinski panogi, ki po prodaji zaostajajo za nemškim diskonterjem. Po podatkih, ki jih je objavilo National Retail Federation (NRF), je bila Walmartova prodaja v ZDA leta 2022 ocenjena na okoli 500 milijard dolarjev, Costcova na 164 milijard dolarjev, Krogerjeva na 148 milijard dolarjev in prodaja Targeta na 108 milijard dolarjev.

Medtem ko Združenje trgovcev globalno prodajo obeh Aldijev ocenjuje na 124 milijard ameriških dolarjev, je imel Aldi doslej v ZDA le stransko vlogo z razmeroma majhnim tržnim deležem v višini 40 milijard dolarjev.

Aldi zdaj želi zavzeti mesto med velikimi maloprodajnimi igralci. Diskonter je nedavno objavil načrte za odprtje 800 trgovin do leta 2028, poleg trenutnih 2370 kolikor jih imajo v ZDA zdaj.

Aldi lahko tako poveča prednost pred konkurentom Lidlom. Glede na nedavno analizo, ki jo je objavil placer.ai, se je Aldijeva stopnja obiska februarja letos povečala za 28,5 % v primerjavi z letom prej in za 8,6 %, ki jih je dosegel Lidl v primerjavi z njimi. Podatki kažejo tudi to, da je Aldi v zadnjih 12 mesecih stalno privabil več strank kot Lidl. Eden od razlogov za to bi  bil lahko, da Aldi v trenutnih gospodarskih razmerah, ko so se cene hrane od leta 2020 zvišale za približno 25 %, pritegne več potrošnikov z nižjimi dohodki. Po tržnih raziskavah je povprečni prihodek gospodinjstva potencialnih kupcev v območju trgovin Aldi ocenjen na 67.000 ameriških dolarjev na leto, medtem ko je vrednost kupcev iz Lidl višja, 79.000 USD.

V Placer.ai ocenjujejo, da je realna "vrednost" trenutnega kupca v Lidla zdaj še višja in znaša 88.000 ameriških dolarjev na leto.

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.