Študija Ipsosa je pokazala, da kar šest milijonov Britancev izkorišča samoplačniško blagajno in uporablja običajne "banana" trike za kraje v trgovinah.
Eden od osmih kupcev ob izbiri na zaslonu izbere cenejši izdelek od tistega, ki ga dejansko kupuje, je pokazala Ipsosova anketa, v kateri je sodelovalo 1099 ljudi.
Gre za splošno znan 'bananin trik', ko kupci "izberejo" napačen izdelek, da bi plačali delček cene.
Veliko število ljudi uporablja samopostrežne blagajne, da plačajo manj za nekatere izdelke ali pa sploh nič, kar ustvarja velike težave verigam supermarketov, ki se zato raje vračajo k "starim blagajnam", ko jim zaračunajo blago osebno.
Število samopostrežnih blagajn je v Veliki Britaniji naraslo s 53.000 na 80.000, v ZDA pa se začenjajo vračati k standardnim blagajnam.
Zanimivo je, da 48 odstotkov anketirancev verjame, da "banana trik" ne bi smel biti obravnavan kot kaznivo dejanje. Osem odstotkov anketirancev je namreč izjavilo, da so ukradli živilo, cenejše od 10 funtov, 26 odstotkov pa jih meni, da to ne bi smel biti prekršek. Nekateri so priznali, da ne plačajo izdelkov, ki so vredni en funt.
Daily Mail še poroča, da so kraje po trgovinah narasle na rekordne ravni. Zabeleženih je bilo kar 443.995 kraj v enem letu, to pa je približno 50 kraj na dan.
Letno povzročijo s temi "malimi" krajami škodo v višini 1,8 milijarde funtov, trgovine pa morajo izločiti dodatnih 700 milijonov, da uvedejo varnostne ukrepe.
Iz Morrisonsa priznavajo, da so postavili preveč samopostrežnih blagajn in zato bodo zdaj iskali način, da se začnejo bolj vračati staremu oz.klasičnemu načinu.
Iz Asde so sporočili, da bodo bolj vlagali v osebje. Kljub temu večina velikih trgovin nadaljuje z nameščanjem samopostrežnih blagajn, saj se tako povečuje učinkovitost in zmanjšujejo stroški. Se pa številni kupci tudi pritožujejo nad stroji, ker da raje plačujejo ljudem.
Vir: dailymail.co.uk
Foto: Arhiv Instore