FOTOREPORTAŽA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik
Eurospinov koncept hibridne trgovine, ki združuje značilnosti trdega diskonta in delikatesnega supermarketa, je v diskontnem kanalu nekaj posebnega. Njihove prodajalne se razprostirajo na cca. 2.000 kvadratnih metrov prodajne površine in ponujajo 2.200 cca.izdelkov.
V kategorijah trajnih dobrin ima diskonter 45 ekskluzivnih linij zasebnih (italijanskih) blagovnih znamk in ne ponuja nobenih blagovnih znamk proizvajalcev.
Poseben poudarek namenjajo linijam "Amo Essere" ("Ljubim to"), ki vključujejo organske, brezglutenske, brezlaktozne, vegetarijanske in ekološke izdelke.
Osrednja točka trgovine je gastronomski del z delikatesnimi pulti, kjer so razne predjedi, pršuti in siri ter mesnica v notranjosti. Mesni izdelki so na voljo v supermarketih, kjer si lahko kupci ogledajo postopek rezanja in priprave v odprti mesnici.
Hibridni koncept se uspešno spopada s konkurenco, med drugim z mednarodnimi velikani, kot sta Lidl in Hofer (Aldi Süd).
V zadnji objavi je Eurospin objavil čisti dobiček in sicer več kot 9 milijard evrov za leto 2022 v Italiji.
V Sloveniji, kjer je prisoten 20 let, je bila povprečna letna rast prihodkov od leta 2020 do 2023 16,9-odstotna, v letu 2023 pa je skupni prihodek znašal 286 milijonov evrov. Diskontna konkurenta, Hofer in Lidl sta v istem obdobju prihodke povečala v povprečju za 5,9 %, na 688 milijonov evrov in za 12,6 % na 639 milijonov evrov.
Z vidika dobičkonosnosti se Eurospin tako v Sloveniji uspešno spopada tudi z diskontno konkurenco. V letu 2023 je diskonter dosegel 3,9-odstotno stopnjo dobička pred obdavčitvijo (EBT), Lidl 3,1-odstotno in Hofer 4,9-odstotno.
O avtorju... Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji. |
Eurospin ob vhodu v trgovino obiskovalcu prikaže zemljevid postavitve trgovine. Gibalno ovirane stranke lahko pokličejo pomoč s pritiskom na poseben gumb.
Prvi oddelek je za sadje in zelenjavo in je dobro postavljen kot tržni koncept.
Takoj za tem oddelkom se začne ponudba svežih izdelkov v stenskih hladilnikih.
Velik del ekskluzivnih ponudb trgovskih blagovnih znamk je namenjen testeninam.
Na prodajnih policah so dobro zastopani tudi mesni izdelki in pršut.
Vina so razstavljena v standardnih steklenicah po 0,75 litra, a tudi v steklenicah do 3 litre in v kartonski embalaži.
Gastronomski del ponuja regionalne specialitete, kot so predjedi, pršut in siri na strežnih pultih.
Takoj za strežnimi pulti je samopostrežni mesni del. Kupci si lahko ogledajo odprto mesnico, kjer domača ekipa Eurospina pripravlja mesne izdelke.
Na tem kraju se lahko kupci naučijo priprave določenih jedi z mesom prek informativne table, na kateri je QR koda s povezavami do receptov znanega italijanskega kuharja.
Trgovec na posebej označenih koncih polic izpostavlja posebne linije svoje blagovne znamke "Amo Essere" ("I love to be ali Rad imam to") za brezglutenske in organske izdelke.
Široki prehodi in pregledna postavitev omogočajo hitro in praktično nakupovanje.
V "sektorju" trajnih izdelkov paradižnikove omake in paradižnikova mezga zasedajo več (kot deset) metrov polic.
Eurospin za standardno ponudbo uporablja bele cenike, za cenovno znižane izdelke (»Ribassato«) in novosti (»Novita«) pa cenike rumene barve.
V mnogih kategorijah trgovec na drobno ponuja večje pakete izdelkov, kot je sicer standard v drugih supermarketih.
Na kupčevi poti nazaj do blagajne, je trgovec postavil sezonski neživilski program. Predmeti, ki "izzivajo" kraje, so razstavljeni v zaklenjenih vitrinah.
Zamrznjeni izdelki se nahajajo neposredno pred blagajno, da se med nakupovanjem ne odmrznejo.