Avtor: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik
Nemški diskonti si utirajo pot v mestna središča. Aldi Nord je konec septembra odprl novo trgovino v središču Essna, v pritličju nekdanje veleblagovnice Kaufhof, tik ob glavni železniški postaji. Trgovina s površino 950 kvadratnih metrov ponuja prostor za standardni koncept trgovin Aldija. Z metro postajo v bižini, ki je neposredno povezana z vozliščem javnega prometa. Trgovina v Essnu je tretji prenovljen kompleks stavb v središču mesta v zadnjih dveh letih, kjer je Aldi kot najemnik lansiral svoj diskontni koncept. Po besedah vodilnih iz tega diskonterja potekajo "konstruktivna pogajanja" z lastniki nekdanjih in drugimi veleblagovnicami po vsej Nemčiji, da bi v prihodnosti razvili podobne projekte.
Iz konkurenta, Lidla, so napovedali, da bodo do konca leta odprli novi trgovini v središču Berlina, v pritličjih veleblagovnice Galeria. Zahvaljujoč obstoječim prostorom bo diskonter lahko ponudil tudi svoj standardni portfelj, ki obsega okoli 4.300 posameznih izdelkov, so sporočili iz te družbe.
Redke so urbane lokacije, ki ustrezajo standardiziranim konceptom nemških diskontov. Minimalna prodajna površina za standardni prodajni koncept je po Aldiju 800 kvadratnih metrov.
Lidl in Aldi že pet let preizkušata koncept malih trgovin v tujini, a doslej brez jasnih signalov za nacionalno uvedbo. Leta 2019 je Lidl sicer uvedel koncept majhnih trgovin za mestne lokacije v Münchnu, vendar tega formata še ni začel "ponavjati". Istega leta je Aldi v VB odprl koncept trgovine Aldi Local v Londonu in je zdaj dosegel ducat lokacij v prestolnic. Že takrat so bili odločeni, da nova blagovna znamka ni prehod v segment male trgovine. Pilotna trgovina ima 300 izdelkov manj kot standaren Aldi in nima oddelka za promocijske izdelke izven prehrane. V Avstraliji je Aldi razvil tak lasten koncept "trgovine na vogalu" in od lansiranja leta 2021 jih je odprl skupno šest.
Po navedbah iz virov industrije so visoke najemnine v mestnih središčih in neučinkovita logistika glavne finančne ovire za uspešno širitev takih trgovin. S komercialnega vidika pomanjkanje ponudbe hrane za s seboj in manjša prostornina košaric diskontom otežujejo doseganje potrebne produktivnosti in prostor za ustvarjanje dobička na teh lokacijah. Poleg tega enotne nacionalne cene Aldiju in Lidlu preprečujejo, da bi izkoristila možnosti višjih marž, ki jih omogočajo trgovine z mešanim blagom.
O avtorju... Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji. |
Foto: Aldi Nord