So se pa deležniki na današnjem dogodku strinjali, da navad potrošnikov, da bodo zavestno izbirali kakovostne slovenske sestavine, ni mogoče spremeniti čez noč.
Ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Mateja Čalušić je v uvodnem nagovoru današnjega dogodka Tedna restavracij v Ljubljani izrazila prepričanje, da takšni projekti, kot je povezovanje Tedna restavracij in certifikata izbrana kakovost Slovenija, pomagajo pri ozaveščanju potrošnikov.
"V zadnjih letih se veliko pogovarjamo o prehranski varnosti in samooskrbi, takšno sodelovanje pa predstavlja en delček, kako lahko na najbolj praktičen način skozi povezovanje in prehransko verigo pokažemo, kako lahko sodelujemo in dvigujemo nacionalno zavest o kakovosti hrane, ki jo pridelujemo," je dejala.
Da že sam certifikat izbrana kakovost Slovenija pomaga pri ozaveščanju potrošnikov, je menila tudi direktorica direktorata za hrano in ribištvo na ministrstvu za kmetijstvo Ana Le Marechal Kolar. "Pri tem ne gre le za nakup kakovostnih živil, ampak tudi za spodbujanje našega podeželja in gospodarstva," je dejala.
Sodelovanje s Tednom restavracij pri promociji slovenske hrane se ministrstvu zdi zelo uspešno. V letošnjem spomladanskem tednu restavracij so tako gostinci na jedilnih listih označili, če so pri svojih jedeh uporabljali meso z omenjenim certifikatom, kot je dejala Le Marechal Kolar, pa si v nadaljevanju želijo, da bi bili tega označevanja deležni tudi drugi živilski sektorji.
"Certificirane izdelke že imamo, zdaj jih morajo kuharji samo še označiti na jedilnih listih, če seveda kupujejo in uporabljajo izdelke izbrana kakovost Slovenija," je dejala in navedla, da je v spomladanskem tednu restavracij slovensko poreklo mesa označilo 78 od 111 sodelujočih restavracij. Čeprav je označevanje poreklo prostovoljno, se ji zdi pomembno, da je označeno, saj se po njeni oceni premalo zavedamo pomena kupovanja slovenskih izdelkov.
Po mnenju kulinaričnega kritika in selektorja Tedna restavracij Uroša Mencingerja se je Teden restavracij razvil v smeri promocije kakovostne hrane oz. prehranjevanja. Kot je poudaril, to ni pomembno samo dvakrat na leto, ampak bi to moral biti naš način življenja.
"Kuharski mojstri vedo, kaj je dobro meso in kaj so dobre sestavine, medtem ko gost tega ne ve," je dejal in dodal, da je zato treba goste izobraziti.
Pomen lokalne in domače hrane so v pogovoru izpostavili tudi slovenski vrhunski kuharji Mojmir Šiftar (Pen klub), Igor Jagodic (Strelec) in Martina Breznik (Hiša Raduha). "Vrhunski kuharji se zavedamo, da če je slovensko, lokalno, je boljše," je dejal Jagodic.
"Slovenija je raznolika in tako je tudi s hrano," je povedal Jagodic. Šiftar pa je poudaril, da je v Sloveniji vse lokalno, saj hrana rabi le nekaj ur za pot od enega do drugega konca Slovenije.
Vsi so se strinjali, da je treba izobraziti goste, da bodo prepoznali dobro hrano. "Moramo izobraziti ljudi, da bodo prepoznali razliko med slovenskimi in tujimi sestavinami, saj je ta res velika," je dejal Šiftar in dodal, da bi se slovenski kmetje morali bolj ceniti.
Da se hrano včasih premalo spoštuje, pa je menila Breznik. "Gostje se včasih premalo zavedajo, da je pot od setve do žetve dolga," je dejala.
Organizatorji so ob tem povabili na "kulinarično zabavo" Tedna restavracij, kot so jo sami poimenovali, ki bo 1. junija na Glavnem trgu v Celju, ki se bo spremenil "v največjo vrhunsko restavracijo v Sloveniji". Kot so napovedali danes, bodo obiskovalci lahko v živo lahko spoznali izbrane kuharske mojstre in mojstrice ter njihove jedi.
Vir: Sta
Foto: Arhiv Instore