Nizozemska: Rezultati Ahold Delhaize pod pritiskom (komentar Sebastiana Rennacka)

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

20.02.2024

Ahold Delhaize je leto 2023 zaključil s precejšnjim padcem čistega dobička. Kot poročajo, se jim je neto prodaja, vključno s poslovanjem v Evropi in ZDA, lani ob stalnih menjalnih tečajih povečala za 3,8 %, na 88,7 milijarde evrov.Sem sodi tudi spletna prodaja, ki se jim je v primerjavi s prejšnjim letom povečala za 6,1 %, na 9 milijard evrov. Osnovni poslovni prihodki so ob stalnih tečajih padli za 1,2 %, na 3,6 milijarde evrov. To je povzročilo znižanje osnovne operativne marže s 4,3 % na 4,1 % na ravni skupine.

Piše: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Čisti dobiček se je podjetju v primerjavi s prejšnjim letom zmanjšal za 24,9 %, na 1,9 milijarde evrov, kar je povzročilo 2,1-odstotno maržo čistega dobička v primerjavi z 2,9 % v prejšnjem letu. Stroški prodaje spletne trgovine FreshDirect, še manjša prisotnosti v ZDA ter prestrukturiranje Delhaize v Belgiji, so bili enkratni učinki, ki so dodatno obremenili poslovanje družbe.

V prihodnje, vključno z letom 2024, v Ahold Delhaize ciljajo na osnovno operativno maržo 4 % ali več, program "Save to our Customers" pa naj bi ustvaril prihranke v višini milijarde evrov, kar naj bi izravnalo inflacijo stroškov in plač ter negativni vpliv na marže zaradi povečane spletne prodaje.

Kar zadeva pričakovane prihodke, je nizozemski trgovec na drobno ponudil bolj previden vpogled. Predvidevajo, da bodo zaradi prodaje FreshDirecta v ZDA letos zmanjšali izkupiček za cca. 600 milijonov USD (več kot 550 milijonov EUR). Po navedbah iz družbe naj bi hkrati  ta transakcija prispevala k "skromnemu povečanju marže" v ZDA.

V Evropi je Albert Hajjn z začetkom januarja prenehal s prodajo tobaka, kar naj bi imelo negativen vpliv na evropsko prodajo za dve do tri odstotne točke.

V pozivu vlagateljem je finančna direktorica Ahold Delhaize Jolanda Poots-Bijl poudarila vlogo poslovanja v srednji in jugovzhodni Evropi (CSEE) kot "pomembnega diferenciatorja za prihodnjo rast". Kot primer je navedla češki maloprodajni banner Albert, ki je v letu 2023 že osmo leto zapored dosegel zaporedno primerljivo rast. Velik vpliv na Aholdovo poslovanje CSEE bo imel pričakovani zaključek nakupa lokalnega trgovca na drobno Profi v Romuniji s strani Aholdovega lokalnega bannerja Mega Image v drugi polovici tega leta. Pričakuje se, da ta dogovor ne bo omogočil le prisotnosti trgovca na drobno na prvem mestu romunske maloprodaje, ampak bo glede na lastne proračune prinesel tudi približno 2,5 milijarde evrov čistega prihodka (glej grafikon).

Ko bodo izpolnili načrte, bo Ahold Delhaize v CSEE oziroma na Češkem, v Romuniji in Srbiji, med tremi najboljšimi nacionalnimi trgovci na drobno. Z ocenjenim povprečnim čistim dobičkom okoli 3,4 % (kot v letu 2022) v vseh treh državah je regija CSEE že doslej dosegla stabilne rezultate kljub povečanemu napredku diskontarjev v preteklih letih. Večja prisotnost v Romuniji bi lahko dodatno povečala potencial, ki ga ima Ahold Delhaize, za še večjo dobičkonosnost v prihodnosti.

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.

Foto: Sebastian Rennack