Srbija: Zaživela evidenca:"Ne kliči", trgovcem grozi kazen

AKTUALNO

Regionalne

05.01.2024

Potrošniki v Srbiji se lahko odslej vpišejo v evidenco:"Ne kliči" in se tako zaščitijo pred neželenimi klici in sporočili trgovcev in oglaševalcev, ki jim ponujajo svoje izdelke in storitve. Kršiteljem grozijo globe.

Vzpostavitev evidence določa zakon o zaščiti potrošnikov, z objavo ustrezne uredbe v uradnem listu pa se uporablja od danes.

V skladu z uredbo lahko podatke v evidenco brez plačila nadomestila vpiše operater elektronskih komunikacij, ki ima z uporabnikom telefonske številke sklenjeno pogodbo. Zahtevo za vpis mu lahko predloži le uporabnik določene telefonske številke, ki zahteva vpis v evidenco »Ne kliči« in sicer preko spletne strani ali aplikacije oz. na prodajnem mestu operaterja.

Vpis v novo evidenco morajo svojim uporabnikom omogočiti vsi operaterji mobilne in fiksne telefonije. Zahtevek za vpis ali izpis določene telefonske številke iz nje bo mogoče oddati enkrat mesečno, poroča srbska tiskovna agencija Tanjug.

Kot so za Tanjug povedali na srbskem ministrstvu za zunanjo in notranjo trgovino, bo evidenco vodila agencija za elektronske komunikacije in pošto Ratel. Na njeni spletni strani bo omogočeno tudi preverjanje telefonskih številk, vpisanih v evidenco.

Dodali so, da vzpostavitev evidence:"Ne kliči", zavezuje trgovce, da pred klicem na katerokoli številko preverijo, ali je na seznamu tistih, ki ne želijo sprejemati klicev s ponudbo blaga ali storitev.

Za tiste trgovce, ki bodo klicali občane, katerih številke so vpisane v evidenco:"Ne kliči", so predvidene globe. Gibljejo se od 8000 do 50.000 dinarjev (od 68 do 426 evrov).

Podobno možnost za potrošnike imajo že nekaj časa tudu na Hrvaškem, kjer lahko potrošnik nadležnega trgovca prijavi tržni inšpekciji Državnega inšpektorata preko posebnega spletnega obrazca.

Vir: Sta

Foto: Arhiv Instore