Avtorica: Shannon Goldsmith, analitik, IGD
Na tem mestu predstavljamo le nekaj primerov, ki jih opažamo na tem področju, naročniki našega premijskega paketa pa si lahko celotno poročilo preberejo na spletni strani ali si ga prenesejo na svoj računalnik.
1. Spar Byzantium (Amsterdam), Nizozemska – konkurenčna ponudba kave za konkurenčni boj proti specializiranim podjetjem
V želji, da bi specializiranim podjetjem na področju ponudbe kave v najrazličnejših oblikah in storitvah ukradli delež, maloprodajni trgovci izboljšujejo svojo ponudbo in/ali storitev, predvsem pri zagotavljanju visokokakovostne kave po dostopnejši ceni.
Ta Sparova trgovina na Nizozemskem ima samopostrežni aparat za kavo z neverjetno konkurenčnimi cenami, ki se s specializirano konkurenco kosa tako glede cene, hitrosti storitve in priročnosti.
2. Ampol Woolworths MetroGo, Avstralija – partnerstvo z gostinskimi operaterji
Namesto da bi ustvarili svoje lastne restavracijske koncepte, mnogi trgovci sodelujejo s t. i. “gostinskimi operaterji” specialisti na področju priprave in dostave hrane, kar ustvarja drug tok prihodkov, vendar jim to omogoča, da se osredotočijo predvsem na svoje osnovne dejavnosti, svojim kupcem pa ponudijo dodano vrednost oz. storitev.Woolworths je tako pričel pri svojem formatu trgovin MetroGo sodelovati s podjetjem Guzman Y Gomez. Format s hitro prehrano (fast food oz. bolj strokoven izraz Quick Service Restaurant ‒ QSR) se dobro ujema s tistimi osebami, ki so na poti, in je zasnovan za naročila z izbranim območjem oz. lokacijo prevzema.
3. FairPrice Finest, Singapur – postaja destinacija za prehranjevanje zunaj
Velik poudarek je bil na preoblikovanju izkušnje obedovanja v trgovini, da bi pritegnili stranke, da opravijo več nalog v trgovini in “ukradejo” delež od strežbe hrane. Maloprodajni trgovci to izvajajo z vrhunskimi izkušnjami in meniji s ciljem, da postanejo najbolj priljubljena destinacija za stranke, ki izbirajo, kje zunaj bodo jedle. The Bar Grocer v trgovini FairPrice Finest strankam omogoča, da poskusijo kombinacije gurmanske hrane in pijače. Predmeti menija vključujejo krožnike s sirom, sušijem in ostrigami, kar strankam zagotavlja vrhunsko izkušnjo.
4. Spar Mallusk, Severna Irska – prilagodljivi formati
Eden od elementov naših kanalov v toku trenda pri hrani “za s seboj” je iskanje najboljšega formata za vsak kanal. Maloprodajni trgovci se širijo iz tradicionalnih formatov te kategorije, da bi tem strankam postregli na načine, ki jim najbolj ustrezajo. Supermarket Spar Mallusk se je po prenovi konec lanskega leta ponovno odprl s prvim barom s kavo, imenovanim Barista Drive-thru. To je dodatek k trem avtomatom za kavo v trgovinah, ki strankam dajejo več izbire pri tem, kako naročijo kavo za s seboj in sodelujejo z blagovno znamko.