SLO bocni levo
SLO bocni desno

Nemčija: O tem, kako se Netto Marken-Discount razlikuje od Lidla in Aldija (FOTOREPORTAŽA)

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

04.12.2024

Kot del skupine Edeka, vodilnega podjetja na nemškem trgu, Netto Marken-Discount ponuja diskontno nakupovalno izkušnjo pod sloganom: »Vrednost z izbiro«, brez kompromisov pri izbiri blagovnih znamk. Zahvaljujoč regionalno strukturirani organizaciji nabave lahko Edeka Netto ponuja široko paleto izdelkov lokalnega porekla, predvsem v kategoriji svežih živil.

Avtor: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

V segmentu pekovskih izdelkov Netto, podobno kot ostali diskonterji, ponuja do 65 izdelkov iz zamrznjenega testa. A za razliko od Aldija in Lidla, kjer nabavljajo centralno ali proizvajajo sami, Netto sodeluje z okoli 500 regionalnimi pekarnami po vsej Nemčiji, po njihovih podatkih.

Diskonter poudarja ponudbo regionalnega sadja in zelenjave pod zasebno blagovno znamko "Heimat" ("Domovina"). QR kode na embalaži zagotavljajo informacije o poreklu izdelkov. V primerjavi s konkurentoma ne ponujajo le več zasebnih blagovnih znamk, temveč se osredotočajo na bolj raznolik portfelj ekoloških in zdravih izdelkov. Netto pod trgovsko znamko BioBio ponuja okoli 400 ekoloških izdelkov. Od lanskega poletja  trgovec ponuja izbrane izdelke s strožjimi certifikati, Naturland.

Netto Marken-Discount ima največjo izbiro pijač med nemškimi diskonterji. Kot edini diskonter v Nemčiji Netto že dosega 50-odstotno stopnjo ponovne uporabe embalaže za pijačo, kar je znatno nad 40-odstotnim ciljem, ki ga je EU določila za leto 2040.

Netto je v začetku leta odprl največjo trgovino Pick & Go brez blagajne v Evropi z ponudbo 5000 izdelkov na 800 kvadratnih metrih.

Netto Marken-Discount je v letu 2023 dosegel neto prodajo v višini 17,1 milijarde evrov, kar predstavlja 8,5-odstotno rast v primerjavi s predhodnim letom, od tega 7,5-odstotno rast na "like-for like" osnovi. Po podatkih družbe je imel Netto konec leta 2023 v Nemčiji skoraj 4350 trgovin, od tega približno 70 specializiranih trgovin s pijačami.

Ob vhodu v trgovino Netto postavi svojo ponudbo sadja in zelenjave. Diskonter poudarja regionalno poreklo prek zasebne blagovne znamke "Heimat" in osredotočenost na ekološke izdelke "BioBio", od katerih imajo nekateri certifikat Naturlanda.


Pekarna ponuja do 65 izdelkov, ki jih pečejo v trgovini. Testo prihaja iz več kot 500 regionalnih pekarn po vsej državi. Tudi v tej kategoriji Netto izpostavlja bio ponudbo.

Večji prodajni prostor zagotavlja dodaten prostor za blagovne znamke, regionalne izdelke in širšo ponudbo svežih živil kar podpira raznolikost znotraj diskontnega segmenta.


Edeka-diskonter ima elektronske cenike za celotno ponudbo. Dodatne oznake na policah označujejo posebne kolekcije, kot so ekološki izdelki BioBio.

Posebni siri so razstavljeni na za to namenjenih policah. Cenovne oznake in zastavice na embalaži označujejo državo izvora vsakega izdelka.


Da bi se razlikovali od drugih diskontnih trgovcev, Netto na policah prikazuje veganske izdelke, ki poudarjajo regionalno poreklo (zgoraj na fotografiji iz Spodnje Saške) in certifikacijsko oznako V.


V središču trgovine Netto prikazuje tedenske akcije pod sloganom »Akcija«.

Netto v celotni ponudbi ponuja več kot 5000 izdelkov, kar je bistveno več kot Lidl in Aldi, ki ponujata do 3000 izdelkov.


Za lažjo "navigacijo" sta kategoriji zdravja in kozmetike označeni z dodatnimi zastavicami. Kot novost je v ponudbo dodana naravna kozmetika.


Prostor za neživilske izdelke zaseda manj prostora v primerjavi z Lidlom in Aldijem. V nasprotju s tem spletna trgovina ponuja več kot 100.000 izdelkov.


Netto ima največjo izbiro pijač, veliko jih je na voljo v zabojih in povratni embalaži.


Proti blagajni so  razstavljeni alkoholni izdelki na posebnih policah, "občutljivi" izdelki (beri za nepridiprave) in tobačni izdelki pa v zaklenjenih omarah.


Trgovine Netto Marken-Discount imajo vsaj eno hibridno blagajno, ki lahko služi tudi kot samopostrežna.

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.