Avtor: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik
Lidl na Slovaškem trajno znižuje cene izbranih živil. Edini diskonter v državi v okviru marketinške akcije: »Cenovna revolucija se začne zdaj«, znižuje DDV z 10 % na 5 % za sveže sadje in zelenjavo, sveže meso, sokove, kruh in pecivo brez umetnih dodatkov (»E«). in med.
Na ta način iz Lidla napovedujejo tisto, kar bo od leta 2025 obvezno za vse trgovce v državi.
Slovaška bo namreč z letom 2025 močno spremenila stopnje DDV-ja. Standardna stopnja DDV-ja se bo zvišala z 20 % na 23 %. Za osnovna živila se bo dosedanja stopnja z 10 % znižala na 5 %, za ostala živila pa se bo stopnja znižala z 20 % na 19 %.
Iz nemškega diskonterja so že letos spomladi napovedali, da bodo nadaljevali s prakso oprostitve DDV za živila, ki so jih na Slovaškem dokončno odpravili v začetku aprila.
Lidl krepi položaj cenovnega vodilnega trgovca na trgu živilskih izdelkov na Slovaškem. Ta strategija predvideva tudi vstop poljskega tgovskega velikana Biedronke, ki je pripravljena odpreti prve trgovine na Slovaškem.
Kampanja za vstop Biedronke na trg se osredotoča na sveže domače izdelke po nizkih cenah. Slogani na njihovi spletni strani, panojih in družbenih omrežjih se glasijo takole: "Sveže slovaško sadje in zelenjava po res nizkih cenah" in "Kakovostno slovaško meso po res nizkih cenah". Zagon Biedronke na Slovaškem naj bi povečal konkurenco in znižal cene prehrambenih izdelkov.
Lidlova aktualna marketinška akcija izpostavlja ukrepe za znižanje DDV-ja za osnovne prehranske izdelke
Po zadnjih podatkih Finstata je Lidl vodilni na slovaškem trgu živilskih izdelkov z 2,09 milijarde evrov čistih prihodkov v letu 2023, kar predstavlja 10,4-odstotno rast v primerjavi s predhodnim letom in s 7,7-odstotno stopnjo dobička v primerjavi z 8,4 % v istem obdobju.
Nemci so v letu 2021 postali vodilni na trgu in prehiteli zadrugo Coop Jednota Slovensko.
Coop upravlja mrežo skoraj 2.300 trgovin, večinoma manjših supermarketov in lokalnih trgovin, osredotočenih na podeželje. Iz Coopa so poročali o skupni neto prodaji v višini skoraj 1,96 milijarde evrov, kar je 10,5-odstotno povečanje v primerjavi s prejšnjim letom.
Na tretjem mestu nacionalne lestvice je supermarket Kaufland, sestrsko podjetje Lidla, s čistimi prihodki od prodaje v višini 1,75 milijarde evrov (+13,5 %) in 5,3-odstotno stopnjo dobička (v primerjavi s prejšnjimi 5,6 %) s ćimer so prehiteli britanski Tesco, ki je dosegel 1,71 milijarde evrov čiste prodaje (+4,6 %) in 4,8-odstotno stopnjo dobička (prej 3,5 %).
O avtorju... Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji. |