Zapiranje trgovin Amazon Go še en signal za prihodnost njegovih fizičnih trgovin?

TRENDI

Analize - razno

31.03.2023

Amazon bo z zaprtjem lokacij v Seattlu, San Franciscu in New Yorku ukinil osem svojih trgovin Amazon Go. Tako bo veriga štela le še 21 tovrstnih trgovin. Preverjamo, zakaj prihaja do teh zaprtij in ali je to znak kakršnih koli večjih sprememb, ki potekajo v fizičnem poslovanju trgovca na drobno. Avtor: Stewart Samuel, direktor Retail Futures pri IGD

Amazon se je odzval na izziv z lansiranjem avtonomne trgovine

Amazon Go je bil lansiran v Seattlu leta 2018 in tako prvič predstavil trgovčevo tehnologijo Just Walk Out. Na takratni prelom v maloprodaji so se drugi trgovci odzvali z razvojem lastnih konceptov avtonomnih trgovin. Toda za razliko od Amazona so sodelovali s podjetji, kot so Trigo, AiFi in Standard AI, namesto da bi tovrstno tehnologijo razvijali znotraj lastnega podjetja. Za Amazon je prednost, da je ponudnik tehnologije za lastne trgovine.

Zakaj se trgovine zapirajo

Glede na obseg zaprtij in ozadje izzivov s formati Amazon Fresh v ZDA in Združenem kraljestvu obstaja skušnjava, da bi si o tej spremembi preveč “belili glavo”. Toda obstajajo trije razlogi, zakaj so te trgovine zdaj zaprte:

• Naravna optimizacija portfelja – vsak trgovec redno pregleduje svojo mrežo trgovin, da ugotovi, ali ima trgovine na pravih lokacijah ali ne. Obseg zaprtja je morda presenetljiv, vendar ni nepričakovan glede na to, da je bil to Amazonov prvi poskus zagona fizične verige trgovin z živili. Dve lokaciji v Seattlu sta bili nekaj časa začasno zaprti, s to objavo pa sta zaprtji trajni.
• Spreminjajoča se narava urbanih središč – skoraj vse trgovine, ki se zapirajo, so v finančnih ali poslovnih četrtih. Vse štiri trgovine v San Franciscu so v razmeroma majhnem radiju sedmih blokov. Na teh lokacijah se trgovina ni vrnila na raven obsega prometa pred pandemijo, zaradi česar je težko vzdrževati nekatere od teh trgovin.
• Razvoj formata – nedavna odprtja trgovin Amazon Go so bila v primestnih območjih, pri čemer je trgovec prilagodil format, da bi zadovoljil različne potrebe kupcev na teh lokacijah. Lansko leto sem obiskal prvo predmestno lokacijo v Mill Creeku v Washingtonu, da bi videl, kako je Amazon prilagodil format, da bi razvil večji obisk, vključno z uvedbo kuhinje po naročilu za ponudbo hrane za na pot, večjo paleto špecerijskih izdelkov in zamrznjene hrane, večjim številom parkirnih mest …

Pot naprej

Je to konec formata Amazon Go? Menim, da je to malo verjetno, vendar pričakujem, da se bo trgovec v prihodnje osredotočil na primestne lokacije. Stroški razvoja so nižji, košarice kupcev pa so večje. To je lahko bolj dobičkonosen model za trgovca. Vendar mora dvigniti svojo lestvico. Sama rešitev in zmogljivost koncepta “Just Walk Out” ni dovolj za zmago v konkurenčnem sektorju priročne maloprodaje (convenience). Nekaj novih večjih vodilnih podjetij se je pred kratkim pridružilo področju poslovanja s fizičnimi trgovinami, pri čemer imajo globoko strokovno znanje na področju maloprodaje z živili.
Trgovec se bo osredotočil tudi na licenciranje tehnologije drugim operaterjem. Trenutno že prodira na športne in preostale prireditvene dogodke ter turistične lokacije. Trgovine Amazon Go bodo še naprej pomemben marketinški element, zlasti ker pri Amazonu še naprej razvijajo trenutno tehnologijo, ji dodajajo druge elemente ter gradijo lastni operacijski sistem trgovine.

Je Amazon lahko uspešen maloprodajni trgovec?

Ta zaprtja, skupaj s spremembami mreže trgovin formata Amazon Fresh v ZDA in Združenem kraljestvu, bodo sprožila vprašanja o Amazonovi zmožnosti, da doseže uspeh s formatom trgovine z živili, ki ga lahko poveča. Pred letom dni je zaprl svoje trgovine Amazon Books in Amazon 4-Star. Veliko dela bo še potrebnega, toda v februarju je generalni direktor Andy Jassy ponovil svojo zavezanost zmagi na tem področju, pri čemer se je osredotočil na iskanje prave enačbe z diferenciacijo in ekonomsko vrednostjo, s katero bo podjetje zadovoljno. “V preteklosti smo izvajali veliko eksperimentov, in to hitro. In potem ko najdemo nekaj, kar nam je všeč, to podvojimo, kar nameravamo storiti,” je dejal Jassy.

Z vidika ZDA bo obseg poslovanja kritičen. Čeprav Amazon upravlja tudi Whole Foods Market, je trenutno malo sinergij z Amazon Go ali Amazon Fresh. Če želi pomembno vplivati na živilsko maloprodajo, bo morda treba skleniti več drugih poslov, potem ko bo “razbil oreh” in našel formulo za uspeh.