Omejitve so uvedli v začetku tega leta, da bi ohranili vodostaj zaradi dolgotrajne suše, zaradi katere so ladje čakale, da preplujejo pomembno svetovno plovno pot po kateri poteka približno pet odstotkov svetovne trgovine. To je povečalo stroške prevoza, poroča Reuters.
Čakanje na prehod ladij skozi kanal, ki povezuje Tihi in Atlantski ocean, se je prejšnji mesec v primerjavi z julijem za nekatere kategorije plovil podvojilo in številni lastniki transportnih podjetij so se odločili za druge poti, da bi se tako izognili zamudam pri dostavi.
Iz Paname poročajo, da se bodo tranzitne omejitve nadaljevale, saj nezadostna količina padavin še naprej negativno vpliva na jezero Gatun, ki kanal oskrbuje z vodo, zaradi česar se je gladina znižala na 24,2 metra, v primerjavi s 26,6 metra, kar je bilo septembrsko povprečje v zadnjih letih.
Vsaka ladja, ki gre skozi 80 kilometrov dolg kanal, porabi približno 193 milijonov litrov vode iz jezera. Ob koncu deževnega obdobja v novembru jezerska voda običajno doseže gladino 27 metrov, nato pa po koncu sušnega obdobja v aprilu pade na nekaj manj kot 26 metrov.
Strokovnjaki opozarjajo na bližajoče se motnje v pomorski trgovini, saj se prihodnje leto obeta še bolj sušno obdobje.