SLO bocni levo
SLO bocni desno

DANIJELA LOVRINOVIĆ: Z našimi rezanci je “dihala” celotna Podravka

INTERVJU

Intervjuji

09.03.2023

Direktorica poslovnega programa juhe, Podravka d.d., je za InStore na začetku intervjuja ponosno povedala: “Naši poslovni partnerji in trgovci so se zelo dobro odzvali na inovacijo, tako da smo z njimi hitro dosegli dogovore glede lansiranja na police.”

Naša sogovornica je v Podravki začela delati sredi leta 2004, po diplomi na Ekonomski fakulteti v Zagrebu, najprej kot pripravnica. Svojo poslovno pot je gradila z delom in pridobivanjem izkušenj predvsem na področju marketinga, a tudi vsega, kar je tesno povezano z razvojem in upravljanjem Podravkinih blagovnih znamk na številnih trgih oz. razvojno-marketinško-prodajnih področjih. Aprila 2022 je prevzela mesto direktorice enega izmed osmih poslovnih programov, kjer upravlja s ponudbo juh in instant obrokov.

V letu 2022 ste v celotni regiji Adria lansirali Fini Mini/Podravka rezance (noodles). Lahko na kratko predstavite izdelek in zakaj bi ga moral imeti vsak trgovec na svoji polici?
Ti rezanci so nova kategorija v naši široki ponudbi. Načrte glede lansiranja smo imeli že pred nekaj leti in presodili smo, da je zdaj pravi čas za vstop na trg. Gre za kategorijo, ki hitro raste, na svetovnem trgu je že nekaj let, pred dobrim letom pa se je povečano povpraševanje pojavilo tudi na Hrvaškem in sosednjih državah. Izdelke smo lansirali pod našima najmočnejšima blagovnima znamkama – na trge Hrvaške, Slovenije in Bosne in Hercegovine pod znamko Fini Mini, na trge Srbije, Črne gore, S. Makedonije in Kosova pa pod krovno znamko Podravka. Rezance odlikuje odličen okus, še posebej ocvrte testenine, ki so najbolj pomembna sestavina našega izdelka. So zelo praktični, saj so enostavni in hitri za pripravo (op. a. 3 minute kuhanja), zagotavljajo nasiten in okusen obrok, na voljo pa so v treh standardnih okusih: piščanec, govedina in zelenjava.

V katero kategorijo pa uvrščate rezance? Kako ste komunicirali s poslovnimi partnerji in končnimi potrošniki?
Kot sem že povedala, so rezanci za nas nov izdelek in so del kategorije instant obrokov. To je naraščajoča kategorija, predvsem zaradi trenutnega pospešenega načina življenja. Potrošnikom ponujamo kakovosten in okusen izdelek, ki bo zanje praktična izbira v težkem in napornem dnevu. Poleg rezancev sodijo v to kategorijo tudi naši polizdelki pod blagovno znamko Talianetta, kjer smo (zlasti) na hrvaškem trgu zgradili močno kategorijo. Tu smo prva izbira potrošnikov, ko so lačni in najprej posežejo po našem izdelku. Zato je za nas normalno, da to kategorijo na prodajnih policah še naprej širimo in krepimo. Naši poslovni partnerji in trgovci so se zelo dobro odzvali na inovacijo, tako da smo z njimi hitro dosegli dogovore glede lansiranja na police. Sledila je neposredna komunikacija s potrošniki z delitvijo vzorcev in različnih promocijskih materialov na prodajnih mestih. Organizirali smo tudi komunikacijsko akcijo po vsej regiji pod naslovom: “Jed s pridihom”, ki na zabaven način prikazuje naš izdelek.

Zanesljivo že imate povratne informacije o tem, kako so izdelek sprejeli potrošniki? Kako zahtevno je bilo pravzaprav predstaviti nov izdelek in privabiti potrošnika, da ga preizkusi? 
Imamo odlične povratne informacije potrošnikov, ki so zelo zadovoljni z izbrani okusi in praktičnostjo. Pakiranje po 75 g vsebuje blok slastnih testenin in vrečke z začimbami, oljem in čilijem, tako da potrošnikom omogočamo, da sami dozirajo pikantnost končne jedi po svojih željah. Lansiranje novega izdelka je vedno zahtevno, saj morajo biti vsi elementi v procesu dobro “premešani”. Od jasne opredelitve ciljne populacije, ki ji je izdelek namenjen, do pravilne izbire blagovne znamke, ki jih s potrošnikom komuniciramo prek vrednot novega izdelka. Moram priznati, da je šlo pri rezancih za čisto jasen proces, ki je potekal naravno. Fini Mini je naša igriva in mlada blagovna znamka in zato se rezanci prilegajo enostavno vsem. Na nekaterih drugih v regiji pa je Podravka tako močna znamka, da je sinonim za kakovost in varnost, tako da nismo imeli težav pri odločitvi potrošnikov, da opravijo prvi nakup in rezance poskusijo.

Katere kanale ste uporabljali na prodajnem mestu, na spletu, družbenih omrežjih itd.?
Uporabljamo skrbno izbran komunikacijski splet, ki je vedno usklajen s ciljno populacijo in kanali, kjer potrošniki iščejo informacije in navdih. Vedno je treba, da je prodajno mesto odlično pokrito, da so izdelki primerno razstavljeni in opazni. Glede na potrebe naših mlajših potrošnikov je on-line primarni komunikacijski kanal, saj se tam “zadržujejo” vsakodnevno.

S kakšnimi izzivi ste se srečali, ko ste lansirali ta izdelek?
Kot se v življenju dogaja pogosto, je tudi v poslu vsak začetek težak. Pred samim zagonom se vedno “lovijo” neki roki, da se celoten sistem maksimalno pospeši, da se vse dostavi pravočasno in po začrtanih smernicah. Celotno podjetje je resnično “dihalo” z našimi rezanci in vse poslovne enote so bile izjemno zainteresirane ter pozitivno naravnane do te novosti. Nenazadnje se na koncu koncev to kaže tudi po dobri prodaji in prisotnosti rezancev na prodajnih mestih po vsej regiji.

Pri juhah imate za seboj 65 let tradicije, izkušenj in ustvarjanja kakovostnega in prepoznavnega izdelka. Ali nam lahko po toliko letih poveste, v čem je skrivnost moči vaših juh?
Juhe Podravka so res eden naših paradnih konjev. Naša moč je predvsem v izjemno veliki pozornosti, ki jo posvečamo okusu juh ter zagotavljanju visoke ravni kakovosti in varnosti. V svoji 65-letni tradiciji juhe prenašajo bistvo Podravkinih vrednot. To so: skrb, toplina in okus po domačem. S tem navdihujemo lepe in tople življenjske trenutke naših potrošnikov. Čustvenost, toplina in odličen okus. To je tisto, kar dela naše juhe tako posebne. Poleg tega s široko ponudbo zadovoljujemo potrebe najrazličnejših potrošnikov. Od najstniške populacije, ki se preizkuša v samostojni pripravi hitrih obrokov, do delovno aktivnih, ki želijo za svojo družino pripraviti topel obrok na žlico. In to vsak dan, samskim ali starejšim je to pogosto tudi praktična in ekonomična rešitev.

Kako ste v minulih letih ob spoštljivi tradiciji uvajali novosti? Na katere ste še posebej ponosni?
Juhe v vrečki so tradicionalna kategorija, ki je trdno zasidrana v zavesti potrošnikov. Biti tako močan in vodilni v tej kategoriji na Podravko nalaga tudi veliko odgovornost in zahteva nenehne inovacije. Pred nekaj leti smo lansirali novo linijo juh Rich Soups, ki so okusne, krepčilne, prehransko bogate in nasitne. So vir vlaknin in beljakovin, vsebujejo veliko žit in zelenjave ter ne vsebujejo ojačevalcev okusa. Na to inovacijo smo izjemno ponosni, saj nam je uspelo ustvariti novo možnost uživanja in potrošnikom ponuditi novo glavno jed v obliki juhe.

Kako pa napreduje ponudba instant juh Fini Mini? Ali že imate svojo zvesto skupino potrošnikov?
Fini Mini je odlična blagovna znamka, daje nam možnost, da smo “nori in mladi”, česar smo kot podjetje s 75-letnimi izkušnjami zelo veseli (smeh). Potrošniki v tej znamki prepoznajo prav to in se poistovetijo z igrivostjo in neobremenjenostjo, ki ju v današnjem nestandardnem času vsi zelo potrebujemo.

Kakšni so vaši načrti za letošnje leto, kakšne novosti lahko pričakujemo?
Glede na to, da je Podravka največja živilska družba v regiji in je globalno prisotna po vsem svetu, se trudimo potrošnikom vedno ponuditi nekaj novega, biti v skladu z njihovimi dnevnimi prehranskimi potrebami. Hranilna vrednost izdelka in segment uporabnosti sta področji, ki jima namenjamo veliko pozornosti, tako da se bodo naše produktne inovacije v tem letu zgledovale po teh prednostih.