Lidl spodbuja ozaveščeno prehranjevanje

AKTUALNO

Slovenija

31.01.2023

Kako se prehranjujemo, ima velik vpliv na naše zdravje in tudi na okolje. Prav zato je Lidl sprejel mednarodni sveženj ukrepov, ki podpirajo ozaveščeno prehranjevanje.

S širitvijo svoje ponudbe in ozaveščanjem kupcev želi trgovec olajšati njihovo odločanje ter jim pomagati k bolj uravnoteženemu prehranjevanju in tudi bolj trajnostnemu načinu življenja.

V Lidlu Slovenija bodo v prihodnje še okrepili projekt »Zdravko Lidl priporoča«, kjer izpostavljajo izdelke v svoji ponudbi, ki imajo posebej ugodne hranilne vrednosti.

Kako se bo lahko leta 2050 približno 10 milijard ljudi zdravo prehranjevalo, ne da bi pri tem uničili planet? To je vprašanje, ki je vodilne znanstvenike v komisiji EAT-Lancet pripeljalo k oblikovanju prehranskega modela Planetarna zdrava prehrana (Planetary Health Diet). V njem prevladuje rastlinska prehrana, ki je koristna za naše zdravje, hkrati pa omogoča manjši ogljični odtis. Na podlagi tega modela si Lidl prizadeva, da bo do leta 2025 svojim kupcem ponudil najboljšo izbiro izdelkov za bolj uravnoteženo prehranjevanje in trajnosten način življenja. V ta namen bodo sprejeli številne ukrepe. 

Širitev nabora rastlinskih izdelkov 

Proizvodnja izdelkov živalskega izvora ima na svetovni ravni največji vpliv na okolje. Več ko zaužijemo izdelkov rastlinskega izvora, več naredimo za okolje, biotsko raznovrstnost in svoje zdravje. Zato bo Lidl do leta 2025 postopno povečeval delež rastlinskih virov beljakovin v svojem naboru izdelkov, razširil pa bo tudi ponudbo veganskih izdelkov, na primer priljubljene Lidlove blagovne znamke Vemondo. Od leta 2023 bodo transparentno objavljali delež živalskih virov beljakovin v primerjavi z rastlinskimi v izdelkih lastnih blagovnih znamk. 

Zmanjševanje vsebnosti soli in sladkorja v izdelkih lastnih blagovnih znamk 

Lidl se je že leta 2017 zavezal, da bo za 20 odstotkov zmanjšal povprečno vsebnost* dodanega sladkorja oziroma soli v izdelkih lastnih blagovnih znamk glede na izhodiščno leto 2015. S postopnim zmanjševanjem dodanega sladkorja želijo svojim kupcem počasi približati manj sladek okus izdelkov, s tem da sladkorja ne nadomeščajo s sladili. 

Več polnozrnatih žit v izdelkih Lidlovih blagovnih znamk 

Nedavne študije, kot je Global Nutrition Report, so pokazale, da so polnozrnata žita eden izmed ključnih dejavnikov za zdravo in dejavno starost. Polnozrnati izdelki vsebujejo več vlaknin, ki ugodno delujejo na črevesje in tako pomagajo preprečevati zdravstvena tveganja, kot so sladkorna bolezen ter bolezni srca in ožilja. V Lidlu so se zato zavezali, da bodo do leta 2025 postopoma povečali delež polnozrnatih žit v izdelkih lastnih blagovnih znamk. 

Cilj predstavlja povprečno vsebnost sladkorja ali soli na 100 g živila oziroma 100 ml pijače, ponderirano glede na količino prodanih izdelkov.

Novi standardi na področju oglaševanja otrokom 

Zdravega načina prehranjevanja se naučimo že v zgodnjem otroštvu. Od januarja 2023 dalje zato v Lidlu otrokom ne oglašujejo več izdelkov z veliko vsebnostjo nasičenih maščobnih kislin, sladkorja ali soli, razen prazničnih izdelkov ob božiču, veliki noči in noči čarovnic. S tem ukrepom Lidl sledi priporočilom, ki jih je izdala Svetovna zdravstvena organizacija. Obenem pa bodo v prihodnje spodbujali oglaševanje bolj uravnotežene in trajnostne prehrane za otroke. 

Večja preglednost s pomočjo sistema Nutri-Score  

Lidl Slovenija bo izdelke lastnih blagovnih znamk postopoma začel označevati z lestvico Nutri-Score, da bi svojim kupcem olajšal zavestno odločanje za zdravo prehrano. S pomočjo petstopenjske barvne lestvice s črkami lahko potrošniki pregledno razberejo prehranski profil posameznega živila. Lidl bo lestvico Nutri-Score uporabljal tudi kot ključni kazalnik izboljšanja povprečne hranilne vrednosti svojega nabora izdelkov.

Zdravko Lidl priporoča 
Projekt »Zdravko Lidl priporoča« je že od leta 2021 del zaveze Lidla Slovenija o ozaveščenem prehranjevanju, saj se zavedajo svojega vpliva na kakovost prehranske oskrbe v Sloveniji. Ker opažajo, da so kupci vse bolj ozaveščeni o pomenu uravnotežene prehrane, so s projektom »Zdravko Lidl priporoča« želeli ta prizadevanja še bolj podpreti. Izdelki, predstavljeni v projektu, imajo posebej ugodne hranilne vrednosti. Ob tem v oddelku za zagotavljanje kakovosti v Lidlu Slovenija, poudarjajo, da izbor izdelkov temelji na 'Prehranskih smernicah za oglaševanje', ki jih je izdala Svetovna zdravstvena organizacija in jih je slovensko ministrstvo za zdravje tudi preneslo na nacionalno raven. Izdelke s podatki o ugodni prehranski sestavi predstavljajo na spletni strani https://www.lidl.si/zdravko-lidl-priporoca