Jungle Scout: Walmart je izrinil Amazon kot destinacijo za trgovino z živili

analiza

Analize - razno

15.12.2022.

Jungle Scout je ameriško podjetje, ki ponuja orodje, ki temelji na SaaS (Software as a service ‒ Programska oprema kot storitev), za iskanje in tržno analitiko, upravljanje zalog in obveščanje o prodaji za podjetja, ki prodajajo na svetovnem spletu. Nedavno je opravilo analizo oz. primerjalno študijo nakupov na Amazonu in v Walmartu (vključujoč tako fizične trgovine kot tudi spletno prodajo).

Od več kot tisoč anketiranih odraslih Američanov se jih je 57 % izjasnilo, da bodo bolj verjetno nakupovali živila v Walmartu, v primerjavi s 15 %, ki bi bolj verjetno nakupovali živila na Amazon.com. To je le ena od ugotovitev, ki jo je podal Jungle Scout, ameriško podjetje iz Austina v Teksasu, ki ponuja platformo za e-trgovino za prodajo na Amazonu, v svojem nedavnem poročilu oziroma analizi 2022 Amazon vs. Walmart Report. Pri tem je treba poudariti, da zgoraj omenjena številka Walmarta vključuje 32 % kupcev, ki raje kupujejo živila v njegovih fizičnih trgovinah, in 24 %, ki raje kupujejo v spletni trgovini Walmart.com.

SaaS je model licenciranja in dostave programske opreme, pri katerem je programska oprema licencirana na podlagi naročnine in centralno gostuje. SaaS je znan tudi kot programska oprema na zahtevo in spletna gostujoča programska oprema (Web-based/Web-hosted sofware)

Preference za izdelke po blagovnih skupinah
Potrošniki prav tako nagovarjajo Walmart kot svojo glavno destinacijo za nakupe v številnih drugih kategorijah, ki jih najdemo v supermarketih. Na primer, 34 % vprašanih je navedlo, da alkohol radi kupujejo v Walmartu (22 % v fizičnih trgovinah, 15 % na Walmart.com) v primerjavi z 12 % na Amazonu, pri čistilih pa se 51 % odloči za Walmart (19 % za Walmart.com) v primerjavi z 18 % za Amazon.
Walmart ima prednost tudi v naslednjih kategorijah, povezanih z živilskimi trgovinami: 
• 32 % daje prednost nakupovanju v Walmartu (16 % na Walmart.com) pri izdelkih za nego otrok v primerjavi s 15 % v Amazonu, 
• 46 % v Walmartu (20 % na Walmart.com) pri izdelkih za lepoto in osebno nego v primerjavi z 21 % pri Amazonu, 
• za zdravila brez recepta se 49 % anketirancev raje odloči za Walmart (20 % pri Walmart.com) v primerjavi s 15 % pri Amazonu, 
• potrebščine za hišne ljubljenčke 43 % ljudi raje kupuje v Walmartu (19 % na Walmart.com) v primerjavi z 19 % pri Amazonu, 
• vitamine in dodatke 44 % kupuje v Walmartu (18 % na Walmart.com) v primerjavi z 19 % pri Amazonu itd.
Skupno je bil Amazon najprimernejša nakupovalna destinacija v devetih od 19 kategorij, ki jih je analizirala študija Jungle Scouta, vključno z: umetnost, obrt in šivanje; nega avtomobilov; knjige; oblačila; elektronika; oprema za vadbo/fitnes; dom in kuhinja; pisarniški material ter igrače in igre (graf 1).
 
Maloprodajno okolje se zaradi gospodarskih tokov in potrošniških muh nenehno spreminja. Amazon in Walmart izkoriščata spletne in nespletne tehnologije kot način za blagovne znamke, da ustvarijo bolj dinamične rešitve, ki zadovoljujejo njihove stranke,” je opazil Michael Scheschuk, predsednik za mala in srednja podjetja in glavni direktor trženja pri Jungle Scout. “Naložbe, kot sta Amazon's Dash Cart v trgovinah Amazon Fresh in Walmart's Virtual Try-On v njihovi aplikaciji za iOS, bodo dvignile lestvico za vse trgovce na drobno in izboljšale potrošniško izkušnjo.”


Na splošno je 75 % ameriških potrošnikov, ki jih je anketiral Jungle Scout, izjavilo, da so nedavno opravili nakup pri Amazonu v tretjem četrtletju 2022, v primerjavi s 43 % pri Walmart.com in 65 % v fizičnih trgovinah Walmart. Oseminštirideset odstotkov jih nakupuje na Amazonu vsaj enkrat na teden (14 % vsaj enkrat na dan) v primerjavi s 43 % vsaj enkrat na teden na Walmart.com (15 % vsaj enkrat na dan).

Razlogi za nakupovanje pri določenem trgovcu
Na vprašanje, zakaj nakupujejo prek spleta na Walmart.com namesto na Amazonu, so anketiranci kot glavni razlog navedli (graf 2):
• ceno (43 % do 36 %), 
• poznavanje izdelka (41 % Walmart v primerjavi s 23 % Amazon), 
• ponovne stranke (32 % Walmart v primerjavi s 23 % Amazon), 
• izbira aplikacije (26 % Walmart v primerjavi s 24 % Amazon), 
• politika vračanja (24 % Walmart v primerjavi s 23 % Amazon), 
• možnost vrnitve v trgovino (32 % za Walmart) in 
• prevzem ob pločniku (21 % za Walmart).
 
Spletni nakupovalci so izbrali Amazon namesto Walmart.com zaradi:
• hitrega pridobivanja izdelkov (37 % za Amazon v primerjavi s 35 % za Walmart);
• cen pošiljanja (40 % Amazon v primerjavi z 29 % Walmarta); 
• programa članstva (36 % za Amazon Prime v primerjavi s 19 % za Walmart+);
• izbora blagovne znamke (28 % Amazon proti 25 % Walmart); 
• izdelkov, ki jih običajno ne najdete v trgovinah (27 % za Amazon) 
• in zaradi enostavnosti ponovnega naročila oz. ponavljajočih se naročil (10 %).

Primerjava porabe
Ko gre za potrošniško porabo, Walmart.com daleč vodi, saj 71 % vprašanih pravi, da porabijo do 99 ameriških dolarjev četrtletno v primerjavi s 45 % v trgovinah Walmart in 57 % na Amazonu. 
Deleži se večinoma izenačijo na naslednji ravni porabe. Petintrideset odstotkov vprašanih porabi od 100 do 499 dolarjev v trgovinah Walmart v primerjavi z 20 % na Walmart.com in 33 % na Amazonu. S 1000 ali več dolarji porabe so trgovine Walmart v prednosti s 6 % v primerjavi s 4 % pri Walmart.com in 3 % pri Amazonu.

Druge ključne ugotovitve iz analize Jungle Scout
• 63 % anketiranih potrošnikov začne iskati izdelek na spletu na Amazonu v primerjavi s 43 % na Walmart.com.
• 57 % potrošnikov ima članstvo v Amazon Prime v primerjavi z 31 %, ki imajo račun Walmart+.
• Amazon ima 6,3 milijona zunanjih prodajalcev v primerjavi s 150 tisoč pri Walmartu.
• Jungle Scout je v svojem poročilu ocenil celotno prodajo e-trgovine Amazona v ZDA na 50,9 milijarde ameriških dolarjev (4,61 % manj v primerjavi z letom prej) in Walmarta na 19,2 milijarde ameriških dolarjev (11,98 % več v primerjavi z letom prej). 
• Amazonovo povprečno mesečno število obiskovalcev strani je ocenjeno na 2,5 milijarde v primerjavi s 429 milijoni za Walmart. 
• Amazon zbere prodajo naročnin v višini 8,7 milijarde dolarjev v primerjavi z 1,5 milijarde dolarjev za Walmart. 
• Walmart ima 3335 fizičnih lokacij (ZDA), Amazon pa 570 (vključno s Whole Foods Markets).

Poročilo podrobno opisuje tudi razmerja med različnimi generacijami ‒ generacija Z, milenijci, generacija X, baby boomerji. Vse omenjene generacije v dosti večjem deležu svoje iskanje izdelkov na spletu začnejo na Amazonovi spletni strani v primerjavi z Walmartovo. 
 
To je najbolj opazno pri Generaciji Z, ki po navedbah študije skoraj natanko 2/3 iskanja izdelkov prične na Amazonu v primerjavi z 42 odstotki na Walmart.com.