SLO bocni levo
SLO bocni desno

Nemčija: Rossmann pospešuje večkanalno širitev z digitalnimi kuponi (FOTOREPORTAŽA)

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

25.02.2025

Rossmann raste hitreje od trga, poganjajo ga močna mednarodna rast in ambiciozne naložbe. Njegova strategija visokih in nizkih cen, skupaj z digitalnimi kuponi, spodbuja sodelovanje z aplikacijami in širitev e-trgovine.

Avtor: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Rossmann, druga največja veriga drogerij v Nemčiji, raste bistveno hitreje od konkurence na trgu. Družba je v poslovnem letu 2024 dosegla 10,2-odstotno rast celotnega bruto prihodka in 15,3 milijarde evrov.

Od tega 9,9 milijarde evrov v Nemčiji, kar predstavlja enakomerno 6-odstotno medletno rast. Predhodne ocene kažejo, da je nemški maloprodajni sektor v istem obdobju zabeležil 1,1-odstotno rast prodaje.

Rossmannovo mednarodno poslovanje je bilo enako navdušujoče, prihodki na osmih tujih trgih so se  jim povečali za 18,9 %, kar je celo trikrat hitreje od rasti doma.

Tuji trgi so k skupnemu prihodku podjetja dodali 5,4 milijarde evrov.

Za tekoče poslovno leto Rossmann povečuje investicije s proračunom 540 milijonov evrov, kar je 150 milijonov evrov več v primerjavi s prejšnjim letom. Po odprtju 230 trgovin v letu 2024 v tej uspešni trgovski verigi načrtujejo ambiciozno širitev s 330 novimi lokacijami v letu 2025. Poudarek širitve bo na Španiji, Turčiji in Švici, kjer je Rossmann decembra 2024 odprl svojo prvo trgovino.

Od skupno 4.960 trgovin Rossmann po vsem svetu ob koncu leta 2024, jih je bilo skoraj polovica (2.311) v Nemčiji, medtem ko je na 2.mestu Poljska s 1.922 trgovinami zaostajala le malo.

Poljska je Rossmannu kot največji mednarodni trg med osmimi državami, v katerih deluje, leta 2024 prinesla 12,6-odstotno rast v lokalni valuti. Poljske dejavnosti so ustvarile čisti dobiček v višini 4,2 milijarde evrov, kar predstavlja približno 80 % Rossmannovih prihodkov zunaj Nemčije.

Za razliko od  glavnega konkurenta, dm-drogerie, ki izvaja strategijo vsakodnevnih nizkih cen (EDLP), Rossmann uporablja model visoko-nizkih cen. Ta pristop je v kombinaciji s promocijami digitalnih kuponov prispeval k povečanju uporabe aplikacije za 33 % v prejšnjem proračunskem letu in dosegel skoraj 10 milijonov mesečnih uporabnikov. Prodor aplikacij je za Rossmann glavno gonilo rasti e-trgovine. Podjetje je sredi leta 2024 zagnalo pilotni projekt za storitev Click & Collect.

OBISK TRGOVINE

Na vhodu v trgovine Rossmann oglašuje 20% popust na ekološko pridelano hrano za uporabnike aplikacije.

Koncept 'Ideenwelt' shop-in-shop ponuja sezonsko tematske neživilske zasebne znamke.

Dekorativna kozmetika in dišave so razstavljeni ob steni, da sledijo potem strank skozi trgovino.

Oddelek parfumerije predstavlja številne mednarodno priznane blagovne znamke.

Rossmannova blagovna znamka naravne kozmetike Alterra je vključena v sekcijo dekorativne kozmetike.


Rossmannov koncept Fotowelt (svet fotografije) ponuja tiskanje fotografij, darila in spletne foto storitve.


V primerjavi s prodajalnami dm-drogerie je njihov večji prostor prodajalne namenjen neživilskim izdelkom, kjer so vidne posebne akcije zvestobe prek aplikacij.


Posebej dobro je razvit oddelek otroških igrač.


Nizke police in jasne oznake omogočajo enostavno navigacijo po trgovini.


Rossmann poudarja kakovost trgovskih znamk z oznakami Öko-Test, ki predstavljajo zaščito potrošnikov.


V oddelku živil je poudarek na ekoloških izdelkih, na posebnem prostoru pa je izpostavljena blagovna znamka enerBio.


Rossmann poleg lastne blagovne znamke ponuja tudi izdelke blagovne znamke Alnatura, vodilnega nemškega proizvajalca ekološke hrane.


Digitalne promocije prek aplikacije so na policah zelo opazne.


Oddelek "Fitnessnahrung" (športna prehrana) vsebuje več deset sodobnih izdelkov športne prehrane.


Vinski del se nahaja v bližini blagajne.


Rossmannova "Mein Wunschkor" (Moja košara želja) otrokom omogoča, da v trgovini vnaprej izberejo darila za rojstni dan in tako dodatno olajšajo izbiro gostov.


Nove trgovine imajo vsaj tri samopostrežne blagajne.

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.