Švica: Nestlé je v letu 2024 ustvaril organsko rast v višini 2,2 %

ANALIZA

Svetovne

13.02.2025

Organska rast znaša 2,2 % od tega 0,8 % izhaja iz realne notranje rasti (RIG), 1,5 % pa iz povišanja cen. Celotna prodaja znaša 91,354 milijard CHF. Rast se je med letom krepila in je v prvih šestih mesecih dosegla 2,1 %, v drugi polovici leta pa 2,3 %. Realna stopnja rasti se je povečala z 0,1 % v prvem polletju na 1,4 % v drugem polletju. K rasti so največ prispevale kategorije kave, slaščičarskih izdelkov in hrane za hišne ljubljenčke. Načrt za leto 2025 ostaja enak: pričakuje se izboljšanje organske rasti v primerjavi z letom 2024 s krepitvijo med letom v skladu z našo strategijo rasti.

Ob objavi finančnih rezultatov je Laurent Freixe, izvršni direktor podjetja Nestlé, povedal:

»V letu zahtevnih makroekonomskih razmer in slabše potrošnje smo dosegli dobre rezultate v skladu z našimi usmeritvami. Organska rast je znašala 2,2 %, z vrnitvijo  pozitivne realne rasti v višini 0,8 %, oba parametra pa sta se okrepila v drugi polovici leta. Prosti denarni tok se je izboljšal na 10,7 milijarde CHF, uprava pa predlaga povečanje dividende na delnico na 3,05 CHF. Imamo jasen načrt, kako pospešiti poslovanje in se prilagoditi prihodnosti. Povečanje naložb za spodbujanje rasti je temelj našega načrta. To pomeni, da bomo zagotavljali izdelke vrhunske kakovosti in okusov po pravi vrednosti, nadalje razvijali najboljše platforme in blagovne znamke, uvajali novosti, povezane s ključnimi blagovnimi znamkami (»big bets«) in reševali manj učinkovite segmente. Za potrebe rasti naložb smo razvili program, s katerim načrtujemo prihranek 2,5 milijarde CHF v naslednjih treh letih. Dobro napredujemo in zagotovili smo že več kot 300 milijonov CHF prihrankov za leto 2025. Od leta 2025 pričakujemo, da bodo naše dejavnosti spodbudile izboljšanje organske rasti prodaje z nižjo stopnjo dobička iz poslovanja v kratkoročnem obdobju ob hkratnem vlaganju v rast. Čeprav obstaja makroekonomska negotovost, pa obstaja tudi veliko priložnosti in mi imamo strategijo, vire, ljudi in ekipe, da lahko rezultat uresničimo.«

Nestlé v Sloveniji
Slovenski trg je k poslovnim rezultatom prispeval 3,8-odstotno organsko rast v letu 2024. »Lansko leto smo dosegli organsko rast zaradi zelo dobrih rezultatov v kategorijah kava, hrana, hrana za hišne ljubljenčke Purina, slaščičarski izdelki in Nestlé Professional. Rast je predvsem posledica količine, kar pomeni, da potrošniki kupujejo naše izdelke, mi pa pridobivamo več potrošnikov in osvajamo tržne deleže. Na rast so vplivali tudi pozitivni rezultati v različnih kanalih: maloprodaja, gostinstvo (HoReCa), trgovine s hrano za male živali in tako imenovani farmakološki kanal. V letu 2025 se bomo še naprej osredotočali na zagotavljanje trajnostne rasti in aktivno delovanje v družbi ob sodelovanju s Slovensko banko hrane pri pomoči vsem pomoči potrebnim in zmanjšanju zavržene hrane«, je povedal Laurentiu-Florin Dimitriu, direktor Nestlé Hrvaška, Slovenija ter Bosna in Hercegovina.

Prodaja na ravni skupine
Celotna prodaja se je zmanjšala za 1,8 % na 91,4 milijarde CHF z negativnimi vplivi menjalnih tečajev v višini 3,7 % in neto prodajo sredstev (odsvojitve) v višini 0,3 %. Organska rast je znašala 2,2 %, od tega 0,8 % izhaja iz realne notranje rasti (RIG),  1,5 % pa iz povišanja cen. Geografsko gledano, so organsko rast spodbujali rezultati, ustvarjeni na trgih v razvoju in v Evropi, ki so skupaj nadomestili rahel upad v Severni Ameriki. K rasti je največ pripomogla kategorija kave s svojimi tremi vodilnimi blagovnimi znamkami (Nescafé, Nesspreso in Starbucks). Gledano po kanalih je organska rast v kanalu trgovine znašala 2,1 %, v kanalu out-of-home 3,2 %, prodaja v kanalu e-trgovine pa se je povečala za 11,3 % in ta kanal zdaj predstavlja 18,9 % skupne prodaje skupine.

Območje Evrope
Organska rast v območju Evrope je bila 3,3-odstotna, od tega 0,8 % izhaja iz notranje rasti (RIG), 2,5 % pa iz cen. Celotna prodaja se je zmanjšala za 1,0 % na 18,9 milijard CHF z vplivom menjalnih tečajev v višini -2,5 % in neto prodajo sredstev (odsvojitve) v višini -1,9 %. Kategorija kave je zabeležila srednjo rast z enomestno stopnjo, zahvaljujoč instant kavi Nescafé in izdelkom Starbucks. Kategorija slaščičarskih izdelkov je prav tako zabeležila srednjo rast z enomestno stopnjo, in sicer zaradi pozitivnih trendov znamke KitKat in ključnih lokalnih blagovnih znamk.

Vir/Foto: Nestlé