SLO bocni levo
SLO bocni desno

Euromonitor International: Najboljši svetovni potrošniški trendi za leto 2025 (2. del)

ANALIZA

Svetovne

10.02.2025

Kakovost, funkcionalnost, priročnost in cena so glavni dejavniki, ki vplivajo na nakupne odločitve strank in to v vseh trendih. Navade za ublažitev finančnega pritiska so vpete v potrošnjo. Izdelki, podprti z znanostjo in ciljnimi rešitvami, še naprej pridobivajo na priljubljenosti.

Avtor: Euromonitor International

Podjetje za analizo podatkov Euromonitor International je v letnem poročilu razkrilo  vodilne globalne potrošniške trende za leto 2025, kjer izpostavljaji pet glavnih trendov, ki pojasnjujejo spremembe v vedenju potrošnikov. Euromonitorjevo poročilo ponazarja, kako različne generacije vplivajo na poslovno dinamiko, ustvarjajo nove priložnosti in kako se podjetja prilagajajo spreminjajočim se navadam kupcev. V realnosti, ki jo oblikujejo življenjski stroški, zeleni atributi in pričakovanja dobrega počutja, so ti trendi v središču vedenja potrošnikov po vsem svetu.

Eko-logično

Ljudje še naprej sprejemamo odločitve, ki pozitivno vplivajo na okolje. Gre za pragmatičen način razmišljanja. Poraba za izdelke, ki pomenijo trajnostne rešitve ostaja zavestna odločitev, ki temelji na osebnih vrednotah, a so potrošniki tudi zelo pozorni na glavne koristi, ki jih prinašajo ti izdelki glede na njihove potrebe. Za trditve o trajnosti so potrebni oprijemljivi dokazi. Blagovne znamke ne morejo kar tako počivati na "zelenih" lovorikah. Pravilne trditve boste morali združiti s pravimi izdelki za pravo občinstvo, da boste potrošnike prepričali, da izberejo okolju prijazne možnosti.

Poudarjeno zeleno

Ekonomične možnosti so v zadnjih letih presegle zelene možnosti, saj je dolgotrajna finančna obremenitev spremenila prednostne želje potrošnikov. Vendar teh potrošniških navad ne gre razumeti napačno oz. kot korak vstran od trajnostinih ciljev. Več kot 60 % potrošnikov je leta 2024 poskušalo pozitivno vplivati ​​na okolje in to je številka, ki je ostala nespremenjena vse od leta 2020. Skoraj dve tretjini potrošnikov sta zaskrbljeni zaradi podnebnih sprememb in njihovo zavedanje je več kot očitno. Da pa bi dober namen spremenili v dejanja, mora biti prehod na trajnostne možnosti preprost. Zaupanje v zelene etikete se v preteklih letih ni zmanjšalo, vendar cenovna dostopnost ostaja glavna ovira pri nakupovalnih odločitvah. Leta 2024 je 52 % potrošnikov menilo, da so ekološke ali okoljsko ozaveščene oznake vredne zaupanja, a bi jih le 15 % plačalo več za tako hrano in pijačo.

Zdaj imajo potrošniki pragmatičen pristop k trajnostni potrošnji, pri čemer zelene "lastnosti" pogosto obravnavajo kot pomembne dopolnilne prednosti in ne vedno kot edini motiv za nakupe. Na primer, odgovorno nakupovanje je lahko tako zdravstveno kot okolju prijazno. Stranke lahko kupujejo tudi etično pridobljeno blago na podlagi  dejavnikov, kot sta trajnost ali format. Favorizirali bodo trajnostne možnosti, če jim bodo ti izdelki prinašali prednosti tudi kar zadeva ceno. Zeleni atributi bi morali biti neposredno povezani z izdelki, poudarjanje prednosti pa pomagati pri reševanju posebnih potreb potrošnikov skupaj z njihovimi željami, ki temeljijo na vrednosti za takšne nadomestke. "Eco-logical trend" je tak, da so prave trditve o pravih izdelkih na pravem mestu, za pravo občinstvo. Trajnost ni več samo zahteva za izboljšanje blagovne znamke, ampak predpogoj za inovacije, ki spodbujajo rast.

Zahteva po slavi

Trajnostni razvoj izdelkov se ne upočasnjuje. Število spletnih SKU-jev s trditvami o trajnosti v 11-tih panogah potrošniškega blaga in 25-tih državah, se je povečalo s štirih milijonov v drugem četrtletju 2022, na pet milijonov v drugem četrtletju 2024. Širši izbor trajnostnih nadomestkov omogoča kupcem večji in lažji dostop do takih izdelkov, kar spodbuja njihove tovrstne nakupe, ki temeljijo na vrednostih. Prodaja izdelkov s trditvami glede trajnosti je od leta 2020 do leta 2023 strmo naraščala. Blagovne znamke podjetij, ki dokazujejo dobre namere glede trajnosti, so v istem obdobju zabeležile 1,5 % višjo stopnjo rasti v primerjavi z podobnimi (netrajnostnimi) izdelki. To odraža dejstvo, da se takšne trditve še naprej uveljavljajo in vplivajo na namere potrošnikov. Izjave o trajnosti pomagajo okrepiti značilnosti, kot so: kakovost, zdravje ali vzdržljivost. Energetsko učinkovite rešitve gospodinjskih aparatov lahko prispevajo k prihranku stroškov. Ekološke oznake lahko poudarjajo uporabo visokokakovostnih materialov za blagovno znamko oblačil ali "wellness" lastnosti proizvajalcev hrane, na primer. Kot prodajalci ali kupci morate razmisliti glede opisov izdelkov.

Tri taktike za leto 2025

1. Uporabite trditve o trajnosti, ki poudarjajo vrednost vašega izdelka. Povežite te značilnosti z dejavniki odločanja o nakupu, kot so: učinkovitost, kakovost ali varnost.
2. Razvoj izdelka osredotočite na lastnosti z močno rastjo v vaši kategoriji in na trgu.
3. Vključite trajnost v izdelke ali storitve, ki jih pozna vaša ciljna publika.

Filtrirani fokus 

Potrošniki so preplavljeni z informacijami in "bombardirani" z vedno večjo izbiro. Ljudje želijo porabiti manj časa za iskanje med številnimi možnostmi, da bi našli tisto, kar potrebujejo. Blagovne znamke se borijo za pozornost potrošnikov. Jasna komunikacija in optimizirana uporabniška izkušnja bi morali biti strateški prednostni nalogi, če želite izstopati na prenasičenem trgu.

Preobremenjenost z informacijami

Eno samo spletno iskanje prinese na tisoče zadetkov. Ustreznih rezultatov ne moremo najti zlahka in vedno zaradi česar ljudje zaradi neštetih možnostih izbir pogosto niso prepričani o najboljši. Poleg tega vsebina, ki jo ustvarijo z umetno inteligenco, povečuje zmedo glede resničnih informacij v primerjavi s ponarejenimi. Poudarja se zahteva po preprosti komunikaciji in intuitivnem odkrivanju. To lahko dosežemo v obliki jasnejšega označevanja na embalaži, izboljšano nakupovalno izkušnjo, prilagojenimi priporočili in seveda predvsem vrhunsko storitvijo za stranke. Pravzaprav je kar 42 % potrošnikov nakupovalo prek prenosa v živo, ker je bilo na tem kanalu lažje razumeti lastnosti izdelka ali storitve. In kar 35 % jih je dejalo, da bi lažja navigacija po spletnem mestu izboljšala njihovo spletno nakupovalno izkušnjo. Preprosto povedano si potrošniki želijo najti najboljše izdelke ali storitve hitro in enostavno, na način, ki resnično izpolnjujejo njihove potrebe. Zaupanje igra glavno vlogo v njihovem procesu odločanja, saj potrošniki težijo k blagovnim znamkam, ki izpolnjujejo obljube. Leta 2024 je večina potrošnikov kupovala le pri podjetjih, ki so jim popolnoma zaupali. Ljudje bodo za podporo nakupa izdelkov z želenimi trditvami iskali tudi preverjanje, kot so certifikati tretjih oseb. Povečano zaupanje lahko kupce "spremeni" v zveste stranke, ki postanejo del ekosistema blagovne znamke.

Poenostavljeno in enostavno

Prenasičen trg ustvarja ostro konkurenco in razdrobljeno pozornost. Police so založene z blagom, ki ponuja skoraj enake ugodnosti. Več kot 23.000 novih blagovnih znamk so predstavili v 54 kategorijah industrije FMCG na spletu in v 32 državah od januarja do avgusta 2024. Če  želite v taki konkurenci narediti rezultat, se še bolj osredotočite na sporočanje in uporabniško izkušnjo s strankami. Polovica strokovnjakov je mnenja, da sta izboljšanje nakupne poti do kupcev in kvaliteta uporabniške izkušnje najbolj pomembni za poslovni razvoj tudi v tem letu. To odraža nov strateški premik k krepitvi odnosov, povečanju zadovoljstva in spodbujanju zvestobe blagovni znamki, kar je mogoče doseči le s prilagojenimi in intuitivnimi rešitvami. Že poenostavljena blagovna znamka ali funkcionalna embalaža na primer precej pomagata podjetjem privabiti zanimanje potrošnikov.

Tri taktike za leto 2025

1. Uporabljajte jasna, poštena in primerljiva sporočila, da predstavite edinstvene prednosti svojih izdelkov in storitev.
2. Prilagodite stične točke ali interakcije, kjer je to mogoče, da zagotovite ustrezne informacije in spodbudite dobre odnose s strankami.
3. Optimizirajte uporabniško izkušnjo, da poenostavite odkrivanje izdelkov in odpravite trenja na nakupovalni poti s pravimi tehnološkimi integracijami.

AI neodločnost

Generativni AI (umetna inteligenca) je bil v zadnjih nekaj letih postavljen na vrh prednostnega seznama razmerja s strankami. Pričakovanja glede AI so (bila) velika, morda celo previsoka. In ko se je začela realnost, so potrošniki začeli opažati trenutne omejitve te nove tehnologije. Podjetja morajo biti pri sporočilih in razmerju s strankami pregledna in to seveda še bolj velja pri uporabi generativne umetne inteligence, da ohranijo zaupanje, ki je najbolj pomembno.

Nepopolna inteligenca

Hrup okoli generativne umetne inteligence je v zadnjih letih ustvaril stalen (do)tok novih aplikacij. Več kot 40 % potrošnikov je menilo, da je AI (umetna inteligenca), v letu 2024, zaupanja vreden vir informacij. In približno vsak četrti je dejal, da so priporočila za ustrezne izdelke glavna prednost uporabe generativne umetne inteligence v nakupovalnem procesu. Večje sprejemanje AI pa je sprožilo tudi skepticizem, saj so potrošniki in regulatorji opozorili na pomanjkljivosti. A ljudje tej tehnologiji niso obrnili hrbta in so razumeli omejitve ter prepoznavalitudi možnosti za razvoj trenda: "Ask AI leta 2024" (Vprašaj umetno inteligenco v  letu 2024). Podobno se pričakuje tudi v 2025. Generativni AI lahko ustvari napačne odgovore, krši avtorske pravice, plagira dela ali poveča pristranskost kar prispeva k širjenju dezinformacij. Porast vsebine, ki jo ustvari umetna inteligenca na družbenih omrežjih lahko izkrivlja resničnost. Ljudje so zaskrbljeni, tudi zaradi tega, ker bi lahko ta tehnologija vplivala na varnost zaposlitve in padec v gospodarstvu. Razpoloženje potrošnikov je lahko odvisno od zaznane ravni nadzora ali udobja v interakcijah, ki jih omogoča tehnologija (ne)popolneumetne inteligence.

Transparentno in namerno

Generativna umetna inteligenca se je za podjetja že izkazala kot močno orodje. Skoraj dve tretjini strokovnjakov je dejalo, da namerava njihovo podjetje v naslednjih nekaj letih vlagati v to tehnologijo, a bodite previdni. Klepetalni roboti lahko podpirajo uporabniške poizvedbe in služijo kot prva kontaktna točka, so pa človeške interakcije še vedno odločilnega pomena, zlasti pri kompleksnih zahtevah. Vse modele morate nenehno preizkušati in usposabljati, ker bodo nepravilni ali neuporabni odzivi povzročili frustracije končnega uporabnika. Vsebina blagovne znamke, ki jo ustvari umetna inteligenca je v nekaterih primerih namreč povzročila tudi negativen odziv. Prepoznajte prave primere uporabe še preden investirate v to tehnologij in odkrito odkrijte aplikacije za boljšo preglednost. Raziščite integracije, ki bodo koristile vašim strankam. Zaščita pred goljufijami v industriji finančnih storitev je odličen primer. Generativna umetna inteligenca lahko analizira podatke o transakcijah, da odkrije anomalije za hitrejše odkrivanje goljufij ali simulira poskuse goljufij, da finančnim institucijam pomaga izboljšati varnostne ukrepe. V prihodnosti kar 42 % strokovnjakov pričakuje, da bo generativna umetna inteligenca pomagala optimizirati dobavne verige z avtomatiziranim upravljanjem naročil in dobaviteljev. Glede delovne sile lahko AI razumemo tudi kot grožnjo, ki ustvarja odvečnost kadra, ne pa kot orodje za povečanje produktivnosti. Postavite jasne standarde upravljanja in uporabite novo tehnologijo za usposabljanje ali podporo zaposlenih. Trajnostni poslovni uspeh je nenazadnje še vedno odvisen predvsem od človeške inteligence.

Tri taktike za leto 2025

1. Bodite pregledni glede uporabe generativne umetne inteligence v vseh kanalih in vsebinah.
2. Analizirajte mnenje potrošnikov, da se odločite glede integracij ali aplikacij.
3. Ocenite, katere stične točke bi lahko vplivale na tehnološko in človeško strokovnost, najti je treba pravo ravnovesje.

 

O Euromonitor International

Euromonitor International je vodilno podjetje na svetu na področju podatkovne analitike ter tržnih, industrijskih, ekonomskih in potrošniških raziskav. Zagotavljajo globalni vpogled in podatke o tisočih izdelkih in storitvah in so prva "destinacija" za organizacije, ki iščejo rast. Z njihovim vodstvom lahko samozavestno sprejemate drzne, strateške odločitve. So neodvisni ponudnik globalne poslovne inteligence, tržne analize in vpogledov v potrošnike. Od lokalnih do globalnih, od taktičnih do strateških, njihove rešitve za tržne raziskave podpirajo odločitve o tem, kako, kje in kdaj razširiti podjetje. S pisarnami po vsem svetu, analitiki v več kot 100 državah, najnovejšimi tehnikami podatkovne znanosti in tržnimi raziskavami o vsakem ključnem trendu in gonili rasti vam pomagajo razumeti svetovne trge.