SLO bocni levo
SLO bocni desno

Euromonitor International: Najboljši svetovni potrošniški trendi za leto 2025 (1. del)

ANALIZA

Regionalne

06.02.2025

Kakovost, funkcionalnost, priročnost in cena so glavni dejavniki, ki vplivajo na nakupne odločitve v vseh trendih. Navade za ublažitev finančnega pritiska so (bile) implementirane v potrošnjo. Izdelki, podprti z izsledki raziskav in znanostjo ter ciljnimi rešitvami so vedno bolj priljubljeni.

Avtor: Euromonitor International

Podjetje za analizo podatkov Euromonitor International je v letnem poročilu razkrilo  vodilne globalne potrošniške trende za leto 2025, kjer izpostavljajo pet glavnih trendov, ki pojasnjujejo spremembe v vedenju potrošnikov. Euromonitorjevo poročilo ponazarja, kako različne generacije vplivajo na poslovno dinamiko, ustvarjajo nove priložnosti in kako se podjetja prilagajajo spreminjajočim se navadam strank. V realnosti, ki jo oblikujejo življenjski stroški, zeleni atributi in pričakovanja dobrega počutja, so ti trendi v središču vedenja potrošnikov po vsem svetu.

Glavni svetovni potrošniški trendi v letu 2025

Zdravstveni načrti: Še bolj zdravo in daljše življenje je postalo glavni cilj potrošnikov na poti do dolgoživosti. Kar 52 % potrošnikov verjame, da bodo v naslednjih petih letih bolj zdravi, kot so zdaj.
Pametnejše denarnice: Potrošniki načrtujejo, da bodo znali prihraniti več denarja kot del svojih potrošniških navad, medtem ko so odločitve o nakupu strateške in premišljene. Samo 18 % jih je priznalo, da so v zadnjem letu pogosto opravljali impulzivne nakupe.
Ekološko: Trajnostne možnosti ne ostajajo samo zavestne odločitve, ki temeljijo na osebnih vrednotah, ampak tudi na oprijemljivih dokazih in koristih, ki jih ti izdelki prinašajo v zvezi s potrebami strank. Od drugega četrtletja 2024 je bilo število spletnih SKU-jev s trditvami o trajnosti v 11-tih panogah v FMCG-ju in 25-tih državah kar pet milijonov.

Filtrirana osredotočenost: Stranke se počutijo preobremenjene z informacijami in obdane z neskončnimi izbirami; želijo porabiti manj časa za iskanje tistega, kar potrebujejo. 42 % potrošnikov je kaj kupilo prek prenosa v živo, ker je bilo na določenem kanalu lažje razumeti značilnosti izdelka ali storitve.
Oklevanje glede umetne inteligence: Povečana uporaba je povzročila skepticizem, saj so potrošniki in regulatorji izrazili zaskrbljenost glede pomanjkljivosti v rezultatih. Vendar ljudje (tej) tehnologiji ne obračajo hrbta. Namesto tega ocenjujejo prednosti in slabosti. 43 % potrošnikov meni, da je generativna umetna inteligenca zanesljiv vir informacij.

"Potrošniki so vedno bolj ozaveščeni, ko gre za porabo. Iščejo izdelke in storitve, ki so zanesljivi in ki zagotavljajo dolgoročne in ciljne rešitve. Dajanje prednosti inovacijam in zvestobi v poslovnih strategijah bo ključno za obravnavo razvijajočega se vedenja potrošnikov in spodbujanje rasti," je dejala Stella Vatcheva, višja vodja inovacijske prakse pri Euromonitor International.

Zdravstveni načrti

Potrošniki so na poti dolgoživosti. Zdaj spreminjajo svoje vedenje, da bi izboljšali  prihodnost.

Cilj: Živeti bolj zdravo in dlje. Ljudje želijo preventivne rešitve in izdelke, ki ciljajo na določene težave. Blagovne znamke lahko zadostijo temu povpraševanju z inovacijami, ki podpirajo optimalno zdravje v vseh življenjskih obdobjih.

Vitalnost v modi
Nov pogled na staranje postaja vse bolj razširjen. Ljudje si ne želijo samo živeti dlje (pričakovana življenjska doba se daljša); želijo se dalj časa počutiti bolje (zdrava življenjska doba). Večina potrošnikov verjame, da bodo v naslednjih nekaj letih bolj zdravi, kot so zdaj. Njihova želja po dolgoživosti oblikuje njihove trenutne zdravstvene odločitve. To spodbuja večji premik k preventivnim, specializiranim rešitvam v kombinaciji z reaktivnim zdravljenjem. Vitamini in prehranska dopolnila so le en primer. Globalna maloprodaja v zadnjih letih vztrajno raste in naj bi leta 2025 dosegla 139,9 milijarde USD. Ta trend spodbujajo staranje prebivalstva, dolgotrajni učinki pandemije, vrsta izobraževalnih virov in tehnološki napredek.

Bogastvo dobrega počutja
Možnosti rasti obstajajo zunaj tradicionalnih kategorij zdravstvenega varstva. Na ta trend bi morali biti pozorni tudi tehnološki igralci in blagovne znamke. Eno področje za raziskovanje so prilagojene rešitve, ki temeljijo na podatkih, prek lastnih zmogljivosti ali strateških partnerstev. Povezane naprave in aplikacije ponujajo vpoglede v realnem času, ki jim lahko potrošniki sledijo in tako usmerjajo svoje vedenje. Pričakujejo, da bo svetovna prodaja pametnih naprav od leta 2024 do leta 2026 zabeležila dvomestno rast. Tehnološke integracije, kot je umetna inteligenca, še naprej izboljšujejo natančnost in širijo zmožnosti sledenja, da vključujejo meritve, kot so vzorci mobilnosti in ravni stresa.

Prav tako se ustvarjajo praktične, ciljno usmerjene rešitve za posebne segmente občinstva. Izdelki in storitve morajo obravnavati njihove težave, od fizičnih sprememb do duševnega dobrega počutja in prehranske podpore. Možnosti samooskrbe morajo biti dostopne in jih je enostavno vključiti v dnevne rutine.

Tri taktike za leto 2025

Razvijte ciljno usmerjene izdelke za samooskrbo in prilagodite rešitve za reševanje specifičnih težav ali nezadovoljenih potreb skozi celotno življenjsko dobo.
Uporabite znanstvene dokaze ali dokazane rezultate v svojih marketinških materialih, da poudarite, da formulacije, naprave ali modeli podpirajo dolgoživost.
Sodelujte s tehnološkimi ali diagnostičnimi podjetji, da ponudite prilagojene ocene zdravja in rešitve za spremljanje v realnem času.

Pametnejše denarnice

Dodana vrednost je pričakovanje. Ljudje vrednotijo ​​vrednost svojih nakupov glede na svoje prednostne želje in zahteve, tako glede na trenutne potrebe kot prihodnjih zahtev. Strateško nakupovanje postaja "inherentna" miselnost. Podjetja bi se morala odzvati z rešitvami, ki prinašajo jasne koristi in oprijemljive, uporabne spodbude, da ostanejo v ospredju ciljnega občinstva.

Spodbujanje nakupa
Dolgotrajne gospodarske negotovosti so ustvarile nove norme za porabo,  čeprav bo svetovna inflacija leta 2025 padla na 4,2 %. Poleg tega naj bi v nastajajočih gospodarstvih ostala stabilna pri 5,5 %. Skoraj polovica potrošnikov je v letu 2024 nameravala več denarja vložiti v varčevanje, 72 % pa jih je skrbelo naraščanje cen vsakodnevnih živil. Vendar jih je bilo le 50 % pripravljenih porabiti več denarja, da bi prihranili čas.

Nenadni skoki življenjskih stroškov niso edini razlog, da ljudje iščejo načine za varčevanje ali zmanjšanje porabe, kot je bil trend Budgeteers 2023. In ne lovijo samo najboljše ponudbe za takojšnje zadovoljstvo, kot je bil trend Value Hackers 2024. Začasne poteze za zmanjšanje finančnega pritiska so postale vgrajene v navade potrošnikov. Nakupne odločitve so strateške in premišljene. Pravzaprav je večina potrošnikov obsežno raziskovala izdelke ali storitve in le 18 % jih je leta 2024 izjavilo, da so pogosto opravljali impulzivne nakupe.

Preverjena vrednost
Blagovne znamke, ki izkazujejo verodostojno dodano vrednost, lahko izkoristijo trende. Kakovost, funkcionalnost, praktičnost in cena so dejavniki, ki vplivajo na odločitev o nakupu. Lastne trgovske znamke v več sektorjih potrošniškega blaga so v zadnjih letih zabeležile nekaj največjih dobičkov v prodaji na drobno v primerjavi z drugimi akterji v tej kategoriji.

Skoraj polovica potrošnikov je v letu 2024 želela sodelovati z blagovnimi znamkami, da bi vplivali na inovacije izdelkov.

Vključite stranke v razvojni proces za testiranje in povratne informacije. Na ta način neposredno zadovoljite njihove potrebe, hkrati pa spodbujate zvestobo blagovni znamki. Enako pomembna je uporabniška izkušnja, še posebej večkanalna prisotnost. Edinstvene akcije ali izobraževalni viri, ki dopolnjujejo vašo osnovno ponudbo, lahko prav tako spodbudijo sodelovanje.

Programi zvestobe so še ena pot, vendar bi morali biti še bolj prepričljivi n odločni. Presezite točke in popuste, ki jih je mogoče unovčiti in vključite posebne dogodke ali ekskluzivne predoglede prihajajočih lansiranj. Skoraj polovica blagovnih znamk, zajetih v našem orodju za sledenje konkurentom zvestobe, je od drugega četrtletja 2024 uvedla shemo izkustvenega nagrajevanja. Strateška partnerstva prav tako dodajajo vrednost za člane, ki prejemajo spodbude od drugih blagovnih znamk.

Tri taktike za leto 2025

Razvijte oglaševalske akcije za segmente svojega občinstva, da posredujete ustrezne in specifične koristi.
Povežite prednostne naloge vaše ciljne publike s svojo ponudbo vrednosti, da pokažete verodostojno dodano vrednost izdelkov ali storitev.
Spodbujajte zvestobo s kratkoročnimi in dolgoročnimi akcijami, ki dopolnjujejo vašo ponudbo in so koristne tudi za stranke.

O Euromonitor International

Euromonitor International je vodilno podjetje na svetu na področju podatkovne analitike ter tržnih, industrijskih, ekonomskih in potrošniških raziskav. Zagotavljajo globalni vpogled in podatke o tisočih izdelkih in storitvah in so prva "destinacija" za organizacije, ki iščejo rast. Z njihovim vodstvom lahko samozavestno sprejemate drzne, strateške odločitve. So neodvisni ponudnik globalne poslovne inteligence, tržne analize in vpogledov v potrošnike. Od lokalnih do globalnih, od taktičnih do strateških, njihove rešitve za tržne raziskave podpirajo odločitve o tem, kako, kje in kdaj razširiti podjetje. S pisarnami po vsem svetu, analitiki v več kot 100 državah, najnovejšimi tehnikami podatkovne znanosti in tržnimi raziskavami o vsakem ključnem trendu in gonili rasti vam pomagajo razumeti svetovne trge.