SLO bocni levo
SLO bocni desno

ZDA: Naraščajoči stroški reklamnih oglasov za Super Bowl

Svetovne

10.02.2025

Ekipa Philadelphia Eagles je zmagovalka 59. Super bowla. V finalu lige ameriškega nogometa NFL v New Orleansu je (40:22) prepričljivo premagala branilce naslova, Kansas City Chiefs. 73.208 gledalcev je na stadionu Caesars Superdome (bolj ali manj) uživalo ob šovu dobitnika petih Grammyjev Kendricka Lamarja ob polčasu. Za 30-sekundne oglase v televizijskem programu so podjetja plačala v povprečju najmanj 7,2 milijona evrov.

Tokrat je stala 30-sekundna reklama za Super Bowl rekordnih 8 milijonov dolarjev, zaradi česar je račun v višini 37.500 dolarjev iz leta 1965 v primerjavi s to številko skromen in smešno nizek.

Super Bowl namreč že dolgo ni le tekma vseh tekem, je kulturni fenomen in eden najbolj gledanih televizijskih dogodkov v Združenih državah.

Oglaševalci se že desetletja potegujejo za želeni 30-sekundni spot med velikim finalom,  stroški te prvovrstne reklame pa so ves čas vrtoglavo naraščali.

Povprečna cena vstopnic, ki so jih prodajali za Super Bowl je bila v zadnjih tednih pred filanom 8.076 dolarjev, poroča CBS Sports, ki se sklicuje na StubHub. Najcenejše stopnice za Super Bowl so bili na terasi Superdome in so stale cca.3000 dolarjev, to je zgornji nivo stadiona, v 20. vrsti. Na spletnih tržnicah, ki oglašujejo prodajo originalnih vstopnic za dogodke so te najcenejše za regularno nadaljnjo prodajo cenili na cca. 5.000 dolarjev.Paketi dražjih vstopnic, ki jih je neposredno prodajala NFL in so bližje igrišču so se začeli pri približno 6.700 dolarjih na vstopnico in so poleg sedeža vključevali ugodnosti, kot so dostop do zabave, srečanja in pozdrave z nogometnimi zvezdami ter brezplačno hrano in pijačo.Najdražje posamezne vstopnice (z izjemo lož) so bile v parterju, blizu igrišča in so stale okoli 8.650 USD na StubHubu, na Ticketmasterju pa do 12.000 USD. Bolj ko se je približeval dogodek, dražje so bile vstopnice pri teh ponudnikih in so zainteresirane obiskovalce stale med 14.414 in 22.663 dolarji na StubHubu in do 18.800 dolarjev na Ticketmasterju. Seveda pa so posebna zgodba prodajalci na črno, ki so "zamudnikom" pred stadionom vstopnice prodajali za veliko večje vsote kar pa seveda ni po zakonih.

Z uporabo podatkov s spletnega mesta SuperBowl-Ads.com z infografiko dokazujejo, kako se je povprečna cena 30-sekundnega oglasa Super Bowl razvijala od leta 1965 do 2025. Stroške so prilagodili inflaciji, da so zagotovili primerljivost preteklih stroškov oglasov z današnjimi cenami in temeljijo na pristojbinah za komercialni čas, ki jih zaračunavajo TV omrežja, kot so: NBC, CBS in druga, ki tekmujejo za pravice prenosov.

Tako stroški kot gledanost reklam za Super Bowl so v zadnjih šestih desetletjih skokovito narasli.

Letos je 30-sekundna reklama za Super Bowl stala 8 milijonov dolarjev, leta 1965 pa 37.500 dolarje.

Povprečno število ljudi, ki si ogledujejo te oglase je naraslo s približno 24 milijonov na več kot 115 milijonov (približno ena tretjina prebivalstva ZDA).

Ogromna povečava stroškov oglaševanja in gledanosti odražajo trajno priljubljenost Super Bowla, a tudi njegovo pozicioniranje kot edinstvenega dogodka, ki pritegne ogromno občinstva.

Oglasi niso edina stvar v ligi NFL, ki se je močno podražila, saj so se tudi splošni stroški okrog tekme vseh tekem (vstopnica, parkiranje, pivo in hot dog) že samo od leta 2013 do danes, v povprečju povečali za 44 %.

Zvišanje stroškov za ogled  je preseglo nacionalno stopnjo inflacije (31 %), Las Vegas Raiders pa glede cene vstopnic vodijo v povišanju cen s 103-odstotnim povečanjem od leta 2013 do 2023.

Tudi vstopnice za (izbrane) košarkarske tekme rekordno drage

Seveda se cen vstopnic na SuperBowlu ne da primerjati z drugimi dogodki, a tudi ogled košarkarskih ni poceni, če želite sedeti v prvi vrsti, npr. v družbi Jacka Nicholsona v Los Angelesu, kjer so cene vstopnic, tako kot tistih v Madison Square Gardnu v New Yorku, najdražje. Ob evforiji pričakujočega prvega nastopa slovenskega superzvednika Luke Dončića danes ponoči z Utahom (še) nismo našli ponudbe "preprodajanih" oglaševanih cen dragocenih vstopnic, smo pa poiskali ceno vstopnice za dve osebi v aprilu in to proti ne preveč atraktivnemu tekmecu, Houston Rocketsom. Cena za 2 osebi v prvi vrsti presega 30.000 USD (glej fotografijo). 

Vir: www.visualcapitalist.com

Ikonografika: SuperBowl- Ads.com