Združeno kraljestvo: Tescu prodaja še naprej raste po dvakratni stopnji rasti celotnega trga

ANALIZA

Svetovne

07.02.2025

Glavna ugotovitev iz podatkov o raziskovanju in deležu na trgu trgovcev v ZK, ki ga je opravila agencija Kantar za minulih 12 tednov, do 26. januarja 2025, je da trgovec št.1 Tesco ne popušča.

Tescu se je 12-tedenska prodaja povečala za 2,8 %, kar je več kot v zadnjem 12-tedenskem obdobju, ko je znašala 2,2 %.

V zadnjih 4 tednih se jim je prodaja povečala za 4,3 %, medtem ko je inflacija v trgovinah z živili padla s 3,7 % na 3,3 %, kar nakazuje, da so se skupne količine blaga nekoliko povečale.

Tesco nadaljuje svojo uspešnost z rastjo prodaje, ki je dvakrat večja od tekmecev na trgu, in se lahko pohvali z 28,5-odstotnim deležem, s čimer so dosegli raven iz januarja 2016. Njihov neprekinjeno močan pritisk na cene s karticami zvestobe, Clubcard, usklajeno z dobro razpoložljivostjo, je (bil) ključnega pomena za uspeh.

Tudi Sainsburys še naprej raste, januarja pa so opazili zelo dobre rezultate prek njihovih kartic zvestobe Nectar skupaj s spodbujanjem nakupov prek sheme Aldi Price Match.

Vse oči so uprte v Asdo, kjer se bodo v naslednjih nekaj tednih močno trudili obrniti svoj padec prodaje za zaskrbljujočih 5,2%.

Prejšnji teden je Asda končala svojo strategijo cenovnega "ujemanja" z nemškima diskonterjema Aldijem & Lidlom.

Znova so zagnali lastno kampanjo za nižanje cen Rollback, ki je predstavlja več kot 4500 izdelkov s cenami, ki so vsaj 5 % nižje od promocijskih cen konkurenčnih supermarketov s polno ponudbo. 

Aldijeva rast prodaje je v povprečju zaostajala za celotnim trgom in to že 10 zaporednih obdobij, od leta 2023, a vseeno še naprej delajo s precejšnjim dobičkom.

Tudi Llidl še ​​naprej raste in to z večjio hitrostjo od Aldija, sta pa oba diskonterja v zadnjih 12 mesecih odprla številne trgovine.

Aldi ima zdaj 1042 trgovin, Lidl pa 968, kar je približno 35 več na letni ravni ali 3,5 %.

Na statično rast verige Morrisons so v tem opazovanem obdobju vplivale tehnološke težave, ki so se pojavile decembra lani. Nedavno so sicer poročali o svoji najboljši četrtletni LFL rasti prodaje (4,9 %) v skoraj 4 letih.

Čeprav niso vključeni v podatke Total Till, je družba M&S po poročanju Kantarja dosegla 10,5-odstotno povečanje prodaje živil  in zdi se, da se zagon nadaljuje.

V zadnjem mesecu se prodaja trgovinskih lastnih blagovnih znamk povečala za 5,4 % in dosegla rekordni prodajni delež v višini 52,3 % celotnega trga.

Jasno pa je, da so pred vsemi težki časi, saj so Tesco, Sainsbury's in Morrisons nedavno objavili novico o "zaklepanju" delovnih mest. Dodatni stroški dela, s katerimi se letos soočajo vsi trgovci na drobno in dobavitelji, so velik izziv za vse.

Vir/Foto: Kantar (Tesco)