DIA (Distribuidora Internacional de Alimentación) s sedežem v Las Rozasu (Madrid), je španska multinacionalna diskontna veriga supermarketov, ustanovljena leta 1979. Konec leta 2024 so imeli 3.956 trgovin, od tega 2.318 v Španiji, 1.048 v Argentini in 590 v Braziliji s približno 28.500 zaposlenimi in prometom 8,9 milijarde evrov. Dia ima v ponudbi tudi lastno trgovinsko znamko in tako mednarodno trži okoli 7500 različnih izdelkov blagovne znamke Dia. |
Prodaja na domačem trgu je spodbudila rast s 7,1-odstotnim napredkom in sicer zaradi vzajemnega povečanega prometa strank, tako v trgovinah kot na spletu, kar je povzročilo 7,7-odstotno višjo prodajo in povečanje tržnega deleža.
Potrošnja v Argentini se je sicer še naprej zmanjševala, a je DIA vseeno ohranila svoj tržni delež zahvaljujoč raznolikim možnostim nakupovanja, priročnim lokacijam in močni prepoznavnosti blagovne znamke.
Glavna trgovska dejavnost DIA (brez odprodanih dejavnosti) je v četrtem četrtletju 2024 zabeležila 2,9-odstotno povečanje prodaje in dosegla 1,48 milijarde evrov, zahvaljujoč v prvi vrsti močni španski rasti, ki je izravnala upad potrošnje v Argentini.
Prodaja verige izdelkov za zdravje in lepoto Clarel ter dejavnosti na Portugalskem in v Braziliji je povzročila 19,3-odstotni padec celotne skupne prodaje skupine v četrtletju.
Za leto 2024 se jim je poslovanje povečalo za 2,4 %, na 5,68 milijarde evrov, ponovno v prvi vrsti na račun matice, DIA Španije. Vključno z odprodanimi posli je skupna prodaja skupine za leto 2024 upadla za 15,6 %.
Neto prodaja DIA Španije je v četrtem četrtletju dosegla 1,1 milijarde evrov, medtem ko je neto prodaja v celotnem letu dosegla 4,3 milijarde evrov, kar predstavlja 5,4-odstotno povečanje.
Uspešnost, ki jo je spodbudila rast obsega na trgu, je privedla do povečanja tržnega deleža, zlasti v drugi polovici leta, ko je DIA prehitela tržno povprečno rast z lastno rastjo za 6 % v primerjavi s 3,7-odstotno rastjo ostalega trga.
Posledično je DIA v tem obdobju povečala svoj tržni delež za 0,1 %.
Glavni dejavniki rasti so vključevali 7,1-odstotno letno povečanje transakcij, ki ga je vzdrževal DIA-jev model priročnega nakupovanja, rast programov zvestobe in digitalne angažiranosti, povečana prodaja svežih izdelkov, močna prisotnost lastne blagovne znamke in 30-odstotno povečanje e-trgovine, ki zdaj predstavlja 4,4 % celotne prodaje.
Argentinsko gospodarstvo je še vedno v težavah, pri čemer se je potrošnja zmanjšala za 16,5 %, v četrtem četrtletju in za 13,4 % v celotnem letu, kar je negativno vplivalo na uspešnost DIA.
Neto prodaja v četrtem četrtletju se jim je v tej državi zmanjšala za 7,6 %, na 377 milijonov evrov, z 19,8-odstotnim padcem prodaje, čeprav je to rahlo izboljšanje glede na prejšnje četrtletje. Celoletna prodaja je padla za 5,6 % na 1,4 milijarde evrov.
Kljub tem izzivom je DIA pridobila tržni delež tako v obsegu kot v primerljivi prodaji, pri čemer je izkoristila svoje priročne lokacije in konkurenčne cene.
Z umirjanjem inflacije v četrtletju in pričakovanim okrevanjem gospodarstva leta 2025 se obeti še izboljšujejo. K temu je prispeval tudi nadgrajena platforma za e-trgovino DIA, saj se je prodaja enot v tem obdobju povečala za 7,2 % in zdaj predstavlja 1,6 % celotne prodaje.
Konec leta 2024 je njihova mreža trgovin obsegala približno 3343 enot, od tega 2302 v Španiji (okoli 1500 franšiznih) in preostalih 1041 v Argentini.
Platforma za e-trgovino DIA s prenovljeno spletno stranjo in aplikacijo, ki se ponaša z več kot petimi milijoni prenosov, služi 84 % španskega prebivalstva, vključno s tistimi na manj poseljenih območjih.
Digitalna prodaja se je povečala za 25 %, kar je potrojilo bazo strank v štirih letih, zahvaljujoč večkanalnemu pristopu, ki ponuja več kot 7000 izdelkov.
Western Gate, ki predstavlja koalicijo manjšinskih delničarjev v DIA, je pohvalil rast španskega trga, o kateri so poročali v rezultatih v četrtem četrtletju, a so obenem izrazili zaskrbljenost.
Kljub pozitivnim prodajnim številkam je cena delnice DIA upadla, kar je poudarilo potrebo po izboljšanju odnosov z vlagatelji. Western Gate je dvomil o visokih stroških novega finančnega dogovora s HPS Investment Partners.
Izrazili so tudi pomisleke glede nasprotujočih si izjav, glede namer družbe LetterOne, da prodajo del svojega deleža v DIA, pri čemer so poudarili potrebo po izboljšani likvidnosti delnic.
Poleg tega je Western Gate kritiziral zaznano pomanjkanje preglednosti in komunikacije, pri čemer so navedli neskladje med nedavnim načrti izvršnega direktorja Jonathana Muira in predhodnim poročilom skupine za odnose z vlagatelji DIA.
Koalicija je ponovno pozvala k boljšemu korporativnemu upravljanju, vključno z izboljšano transparentnostjo, komunikacijo in imenovanjem neodvisnega člana uprave z ustreznim strokovnim znanjem, ki bo zastopal interese manjšinskih delničarjev.
Dodali so, da želijo sodelovati z LetterOne, da bi izboljšali tržno vrednotenje podjetja in zagotovili, da so vsi delničarji, ne le večinski lastnik, ustrezno zastopani.
Z novim posojilom za novo rast Martin Tolcachir, izvršni direktor Die je konec leta 2024 podpisal pogodbo za 885 milijonov evrov, ki podjetju zagotavlja optimalno finančno strukturo za pospešitev prihodnje rasti. S to pogodbo o refinanciranju podjetje krepi finančno strukturo za podporo rasti poslovanja, predvidenega v strateškem načrtu 25–29, ki bo objavljen v prvem četrtletju tega leta. Z namenom spodbujanja prenosa izboljšanja finančnih in poslovnih rezultatov na vrednost delnice se je upravni odbor Grupo Dia dogovoril za izvedbo operacije združevanja delnic z uporabo menjalnega razmerja tisoč (1.000) že obstoječih delnic družbe za eno novo delnico, pri čemer se nominalna vrednost enote delnice zviša z 0,01 evra na 10,00 evra. S to obratno razdelitvijo je mogoče ceno delnice Dia postaviti na vrednost, ki je v skladu s primerljivimi družbami, ki kotirajo na borzi v Španiji in tujini, poleg tega pa dajejo prednost prenosu izboljšanja finančnih in poslovnih rezultatov na vrednost delež. Guillaume Gras, finančni direktor Die o tej odločitvi navaja, da je »...izvedba povratne delitve pomemben korak za izboljšanje dojemanja vrednosti s ciljem doseganja širšega kroga vlagateljev. Dia ima dve zaporedni leti in pol rast primerljive prodaje in povečanje tržnega deleža na primerljivo območje v Španiji. Želimo, da cena delnice odraža to odlično uspešnost. Gre za zelo pomemben ukrep za naše delničarje in upamo na njihovo odobritev, saj nas bo popeljal v novo stopnjo rasti pod normaliziranimi pogoji, tudi zahvaljujoč dogovorjenemu refinanciranju, simbolu zaupanja bank in trgu v podjetju." |
Vir:ESM
Foto: DIA