Nemčija: Aldi poudarja vodilno vlogo na področju določanja (nizkih) cen

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

06.11.2024

Aldi je bil prvi, ki je v Nemčiji trajno znižal cene oljčnega olja. Ta diskonter je referenčna točka za cene osnovnih živil v Nemčiji, a tekmeca Lidl in Kaufland povečujeta pritisk na Aldijev prevladujoč položaj. Po znatnih vlaganjih v posodobitev poslovanja v lanskem letu so se v Aldiju zavezali k še bolj agresivni cenovni politiki kot doslej.

Piše: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

V Aldiju poudarjajo njihov vodilni cenovni položaj v Nemčiji. Aldi Nord in Aldi Süd sta npr. trajno znižala ceno oljčnega olja kar za 30 odstotkov. S to potezo diskonter pošilja jasen signal, da si to lahko dovoli kot vodilni tudi v cenah blaga, katerega stroški so se od začetka vojne v Ukrajini več kot podvojili.

 

Po podatkih MMF (Mednarodnega denarnega sklada) so se svetovne cene oljčnega olja od začetka leta znižale za približno 15 odstotkov. Inflacija s hrano v največjem evropskem gospodarstvu je lani upadla z rekordnih dvomestnih ravni in od pomladi letos stagnira pri okoli dveh odstotkih, kažejo podatki Zveznega statističnega urada.

Aldi od januarja aktivno spodbuja dvomestno znižanje cen osnovnih izdelkov, kot so: pšenična moka, konzervirani paradižniki, pomfrit in izdelki za zajtrk, da bi povečal konkurenčnost na trgu.

Njihov tekmec Lidl in njegovo sestrsko podjetje Kaufland pa seveda na Aldi "pritiskata".

Obe podjetji sta začeli izpodbijati položaj Aldija kot cenovnega vodje na trgu. Julijsko znižanje cen sladoleda in sredstev za zaščito pred soncem v skupini Schwarz je bilo nemajhno presenečenje za Aldi, tako kot nedavna znižanja cen sladkorja, tako v Lidlu kot Kauflandu.

Potem, ko sta Lidl in Kaufland znižala ceno belega sladkorja z 1,49 evra na 0,99 evra, je Aldi odločno odgovoril, s ceno 0,89 evra.

V Aldiju poudarjajo vodilni položaj na področju določanja cen v trgovinah s svojim "Tiefpreisversprechen" (obljubo nizke cene) tudi v kategoriji svežih živil.

To poletje so iz Aldi Nord napovedali še bolj agresivno cenovno politiko kot prejšnja leta. Severna podružnica je že nekaj let v procesu prestrukturiranja, ki se je zaključil pred letom dni. Strategija preobrata, ki se je začela leta 2018, jim je "pobral"a več milijard evrov in je vključevala velika vlaganja v prenovo prodajne mreže, posodobitev informacijske strukture, logistične mreže in pomembne spremembe v organizaciji centrale.

Aldi je vsekakor referenčna točka za cene hrane na nemškem trgu. Vsi trgovci redno spremljajo cene v diskontih za osnovne izdelke zasebnih blagovnih znamk in jih usklajujejo, bodisi z lastnimi blagovnimi znamkami bodisi z izdelki proizvajalca. Za sporočanje, da so tudi oni v vojni glede konkurenčnosti cen na prodajnih policah je vodilna na trgu, Edeka z rdečim logotipom »gut & günstig« (dobro in poceni) označila blagovne znamke proizvajalcev, ki so stalno prisotne v diskontih.

Za svoje primerljive trgovske znamke uporablja slogan "discountbillig". Tudi Rewejevi supermarketi uporabljajo podoben mehanizem in cenovno komunikacijo.

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.