Trgovec Kaufland krepi položaj na nemškem trgu, saj so prevzeli konkurenta s področja hipermarketov Globus. Dosegeli so dogovor o nakupu petih hipermarketov. Pogodbo morajo potrditi še zvezni urad za kartele in lastniki lokacij. Globus prodajno odločitev utemeljuje z "neekonomsko učinkovitostjo" trgovin.
Lani je Kaufland v Nemčiji povečal čisti promet za približno 6,6 %, na 21 milijard evrov. Ob koncu leta je njihov prodajni portfelj obsegal več kot 770 lokacij, med njimi 100 hipermarketov Real, ki so jih v prodajnem procesu kupili od Metro-ja AG. Dodatnih 20 Realovih trgovin bi lahko v maloprodajno mrežo dodali do prihodnjega leta.
V Kauflandu pravijo, da morajo kljub prevladi v distribucijskem kanalu najti načine za dobičkonosno rast na domačem trgu, za katerega so značilne cenovne vojne med diskonti in velikimi supermarketi.
Z začetkom prihodnjega leta se bo Kaufland pridružil nakupovalni zvezi Agecore. Trenutni člani so: Colruyt (Belgija), Coop (Švica), Conad (Italija) in Eroski (Španija). Ta poteza je namenjena povečanju učinkovitosti maloprodajne verige pri poslovanju z mednarodnimi blagovnimi znamkami.
Koncentracija v nemškem maloprodajnem sektorju živil je visoka. Po podatkih NIQ Tradedimensions so štirje največji trgovci z živili v Nemčiji: Edeka, Rewe, Schwarz (Kaufland in Lidl) ter oba Aldija (Sud in Nord) leta 2023 skupaj predstavljali 76 % prodaje izdelkov vsakdanje rabe. Kauflandov delež pri tem znaša manj kot devet odstotnih točk.
Globus je nekajkrat manjši od konkurenta iz skupine Schwarz in je lani (konec junija 2023) dosegel ocenjeni čisti promet v višini 6,5 milijarde evrov, kar predstavlja 10,6-odstotno rast, med drugim tudi zaradi prevzema 16 nekdanjih Realovih hipermarketov. Z mrežo 65 velikih hipermarketov je bil Globus lani na osmem mestu v nemškem sektorju FMCG. Tudi v Globusu s povprečno več kot 10.000 m² prodajne površine občutijo pritisk naraščajočih stroškov, predvsem za energijo in zaposlene in to bolj kot Kaufland, katerega prodajalne so večinoma v veikosti med 4000 in 5000 kvadratnimi metri.
Za novo odprtje objektov v kanalu hipermarketov so značilne bistveno manjše prodajalne kot doslej. Tržne raziskave kažejo, da se je število supermarketov s prodajno površino med 2500 in 5000 m² v Nemčiji od leta 2021 povečalo za 140. Hkrati se je število hipermarketov s površino več kot 5000 m² zmanjšalo za 75.
O avtorju... Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji. |