SLO bocni levo
SLO bocni desno

Nemčija: BackWerk – pekovska tradicija v sodobnem formatu

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

01.10.2025

BackWerk je postal ena največjih pekarskih verig v Nemčiji. Koncept združuje tradicionalno pekarsko kulturo s sodobnim hitrim in sproščenim pristopom. Njihovi bari v središču mesta privlačijo popotnike, pisarniške delavce in turiste, saj ponujajo hitre prigrizke in posedanje v "kavarniškem" slogu.

Avtor: Sebastian Rennack, mednarodni analitik maloprodaje

Nemci so strastni ljubitelji kruha, skoraj genetsko jim je usojeno, da ga obožujejo. Ta kulturna posebnost oblikuje tudi sektor priročne hrane v državi. Za razliko od mnogih drugih trgov, kjer v kategoriji priročne hrane prevladujejo trgovine z živili ali bencinske črpalke, v Nemčiji to vlogo že dolgo igra tradicionalna pekarna.

BackWerk se pozicionira med klasično pekarno in "priložnostnim" obratom, saj posluje s približno 350 lokacijami po vsej državi in ​​se uvršča med največje pekarske verige v državi. Večino lokacij vodijo franšizni partnerji.

Koncept je zasnovan na rastoči trend »na poti«, s poudarkom na hitrih prigrizkih za popotnike in potrošnike, ki so na poti. Formati segajo od barov v slogu kavarne v mestnih središčih, prek neodvisnih obratov za prodajo hrane na avtocestah, do kompaktnih kioskov na prometnih vozliščih.

V vseh formatih BackWerk ponuja več kot 100 izdelkov iz testa, sendviče, tople in hladne prigrizke, kave in pijače, pri čemer ponudba pripravljajo na kraju samem in prilagajajo sezonsko.

Leta 2017 je blagovno znamko prevzela švicarska skupina Valora in jo integrirala v prehransko divizijo. Od leta 2021 podoben koncept Back-Factory postopoma "preurejajo" v objektih BackWerk.

Trgovina, ki sem jo obiskal, je model mestne kavarne, ki privablja pisarniške delavce, turiste in impulzivne kupce.

OBISK TRGOVINE

Mestna restavracija BackWerk poudarja svojo vlogo, ki je taka, da so nekje med pekarno in trgovino z živili s sedežem v slogu kavarne, tako v notranjosti kot zunaj v peš coni.

Notranjost BackWerka poudarja funkcionalnost v toplem, minimalističnem okolju. Prostor za sedenje omogoča kratke odmore za kavo ali prigrizke med dnevnimi opravili.

Številni aparati za kavo, nameščeni pri vhodu, omogočajo hitro postrežbo v jutranji prometni konici. Ponudba vključuje kavo za s seboj in skodelice za uživanje na kraju samem, kar omogoča jasno izbiro med možnostmi "za s seboj" ali "prigrizek v restavraciji".

V BackWerku uporabljajo visokokakovostne aparate WMF za zagotavljanje dosledne kakovosti pijač.

Samopostrežni pladnji so iz higienskih razlogov opremljeni s papirnatimi podstavki. Ta praktična podrobnost poudarja BackWerkov učinkovit in standardiziran koncept udobja.

Hlajene pijače dopolnjujejo ponudbo pekarn in ponujajo široko izbiro za potrošnike na poti.

Jedro BackWerka je njegova obsežna ponudba pekovskih izdelkov s približno 60 izdelki. Ponudba vključuje sendviče in sveže sladke ali slane prigrizke, pripravljene v obratu.

Promocije, kot sta Snackbox (več izdelkov po ugodnejši ceni) ali Snackmenu (ponudbe obrokov), poudarjajo BackWerkovo osredotočenost na hitre, pripravljene obroke. Takšne ponudbe so namenjene strankam, ki iščejo cenovno ugodne, kombinirane možnosti.

Posebna postaja strankam omogoča, da vzamejo dodatke in prtičke ter pospravijo pladnje, kar zagotavlja nemoten pretok prehranjevanja in gibanja (glavnih) strank.

Promocija franšize je sestavni del koncepta BackWerka, ki vabi podjetnike k odprtju lokalnih obratov.

BackWerk spodbuja preprosto, sproščeno vzdušje potrošnje, ki se ujema z njihovim konceptom QuickBreak, ki predstavlja praktičen odmor.

Zgornje nadstropje BackWerka ponuja različne prostore za sedenje, od velike skupne mize do dnevnega prostora s kavči in klasičnimi kavniškimi mizicami. Tako "coniranje" širi hibridno identiteto blagovne znamke in združuje hitro praktičnost s prostorom za daljše bivanje.

Izrazita komunikacija v objektu spodbuja sveže pripravljene obroke, kot so topli sendviči (npr. Caprese), in poudarja dimenzijo »hitro-ležerno« znotraj koncepta pekarne.

BackWerk vzdržuje urejenost prostorov za sedenje s postajo za pladnje, kjer organizirajo ponudbo tako skodelic kot kozarcev. Lesena deska z izrezanimi odprtinami preprečuje prevračanje predmetov in zagotavlja urejenost kavarne.

Iz naslanjačev v prvem nadstropju gostje opazujejo "peš cono" zunaj. Razgled daje kavarni sproščen značaj, ki vabi obiskovalce k uživanju.

 

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.