SLO bocni levo
SLO bocni desno

Slovaška: Coop Jednota Slovensko je lokalni junak trgovine (FOTOGALERIJA)

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

10.10.2025

Coop Jednota Slovensko je nedvomno lokalni junak slovaške trgovine. Čeprav ostaja zakoreninjen v manjših, podeželskih trgovinah Potravine, se ta trgovec postopoma spreminja v sodoben format supermarketa, osredotočen na tehnologijo in praktičnost. Zahvaljujoč svojim pionirskim hibridnim trgovinam, ki delujejo 24 ur na dan, 7 dni v tednu, Coop dokazuje, kako lahko tradicija in inovacija sobivata.

 Avtor: Sebastian Rennack, mednarodni analitik trgovine

Coop Jednota Slovensko je vodilna domača maloprodajna zadruga na Slovaškem in pomemben primer "lokalnega junaka" v srednjeevropski trgovini. Čeprav hrbtenico njihove mreže sestavljajo številne majhne, ​​podeželske trgovine blizu potrošnikov, se je zadruga pozicionirala tudi s sodobnimi mestnimi supermarketi, ki poudarjajo praktičnost in tehnologijo, medtem ko njihovo trženje ohranja blagovno znamko, ki je trdno zakoreninjena v slovaški tradiciji.

Korenine zadružne trgovine na Slovaškem segajo 180 let v preteklost, v leto 1845, ko so ustanovili prvo zadrugo. Iz te tradicije je nastala današnja zadruga Coop Jednota Slovensko, ki združuje 30 neodvisnih regionalnih potrošniških zadrug in ki skupaj upravlja več kot 1900 trgovin po vsej državi. Gre za pravo zadružno identiteto s pristnostjo, ki presega trženjske trditve in omogoča, da se DNK te organizacije kaže v vsakdanjem življenju trgovine na drobno.

Zadruga Coop Jednota sodeluje z več kot 1300 slovaškimi dobavitelji, od malih kmetov do lastnikov  družinskih pekarn. Po podatkih tega podjetja imajo iz domače ponudbe kar 73 % mlečnih izdelkov, 87 % svežega mesa in skoraj 100 % piščanca, mleka, jajc...

Gre za veliko povezanost oz. odvisnost od lokalnih proizvajalcev, domačnost trgovine pa poudarjata zaščitna lika te verige kar poosebljata že več kot 15 let popularna "fanta", Bača in Honelník, pastir in njegov pomočnik. To sta prava simbolična obraza Coop Jednote, ki sta že globoko vrezana v kulturni spomin naroda. Strategija očitno deluje in po raziskavi PKS 2025 Coop Jednota vodi kar zadeva ponudbo domačih izdelkov na policah s 56 %, kar je najvišji delež med vsemi trgovci. Sledijo mednarodne verige: Biedronka (44 %), Tesco  (42 %) itd. Coop Jednota tako ohranja položaj lokalnega trgovskega junaka Slovaške.

Večina trgovin je po površini objektov še vedno majhnih trgovin z živili, manjših od 200 m², glavni dejavnik rasti pa prihaja iz večjih in sodobnejših formatov, supermarketov. Do konca leta 2024 je veriga upravljala s 605 standardnimi supermarketi in 101 večjim supermarketom Tempo. Ti sodobni formati imajo digitalne cenike, ekološko tehnologijo, moderne strežniške pulte in se nahajajo v urbanih območjih, kjer se ponašajo tudi s t.i. kotički Coop Bistro, kjer obiskovalcem postrežejo s  toplimi obroki, juhami in jedmi z žara. Ponudba je prilagojena novim pričakovanjem kupcev in vključuje funkcionalne izdelke, tudi take brez določenih sestavin (»free-from«) in osveženo ponudbo zasebnih blagovnih znamk.

Nadaljnji korak v modernizaciji predstavljajo avtomatizirane hibridne trgovine, ki delujejo 24 ur na dan, 7 dni v tednu in katerih razvoj se je začel leta 2024, do sredine leta 2025 pa je imela ta mreža že deset objektov. Samo v regiji Orava lokalna zadruga načrtuje razširitev formata na 20 trgovin, tako da bo imela vsaka skupnost vsaj eno trgovino, ki so odprte 24 ur na dan, 7 dni v tednu. Te trgovine čez dan delajo z osebjem, ponoči, ob nedeljah in praznikih pa »preklopijo« na avtomatiziran način. Dostop je mogoč prek aplikacije Coop Jednota Klub, nakupovanje pa je popolnoma brezgotovinsko. Na Slovaškem noben drug trgovec ne ponuja tega formata in zaradi tega je Coop Jednot pionir hibridnih trgovin, ki delujejo 24 ur na dan, 7 dni v tednu. Za to inovacijo je podjetje leta 2024 prejelo nagrado Inovator v maloprodaji.

OBISK TRGOVINE

Bačo in Honelnik vabita na vsakem koraku...

V oddelku slaščic si tradicionalna češko-slovaška blagovna znamka Orion Studentská deli prostor z globalnimi blagovnimi znamkami.

V oddelku z ambientalnimi izdelki so nekaj posebnega t.i.paletni prostori in gondole, kjer je zadnji del namenjen izključno tradicionalnim slovaškim izdelkom.

1600 m² velika trgovina ponuja plačilo na šestih klasičnih blagajnah ...

...ali pa kupci plačajo prek samopostrežnega sistema na območju s štirimi blagajnami.

V oddelku samopostrežne storitve je tudi točka za prevzem naročil pri dostavi Wolt, namenjena mestnim strankam.

Ob izhodu iz supermarketa ponovno poudarijo domače poreklo izdelkov, na tem plakatu poudarjajo, da kar 73 % vseh mlečnih izdelkov v ponudbi prihaja iz Slovaške.

 

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.