SLO bocni levo
SLO bocni desno

Nemčija: Diskontni trgovci izboljšujejo standarde dobrega počutja živali

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

04.09.2024

Aldi v Nemčiji uvaja lastno oznako nemškega porekla za sveže izdelke. Tako kot konkurenčni Lidl tudi ta diskonter uvaja višje standarde dobrega počutja živali za svoje meso in klobase z lastno blagovno znamko. Poteza dejansko prihaja pred novo zakonodajo o dobrem počutju živali in na nek način pritiska na konkurenčne supermarkete in proizvajalce blagovnih znamk.

Piše: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Lidl in Aldi sta si v Nemčiji zastavila ambiciozne cilje za višje standarde dobrega počutja živali v ponudbi svežih proizvodov. Z določanjem višjih standardov želijo diskontni trgovci razlikovati svoje blagovne znamke od ponudbe ostalih blagovnih znamk v supermarketih.

Aldi trenutno pripravlja lansiranje lastne oznake za dobro počutje živali pod geslom: "Gutes aus deutscher Landwirtschaft" (Dobre stvari nemškega kmetijstva), ki je bilo predstavljeno kot nacionalni industrijski standard v Nemčiji v začetku tega leta. V trgovinah Aldi Süd so prvi izdelki z novo oznako že na voljo. Da bi bilo meso upravičeno do tega certificiranja, morajo biti živali rojene, vzgojene, pitane, zaklane, predelane in pakirane v Nemčiji.

V Aldiju načrtujejo, da bodo do leta 2026 uspeli tretjino njihove ponudbe mesa in klobas certificirati s stopnjo 3 ali več. Tako kot v Lidlu nameravajo do leta 2030 preusmeriti celotno ponudbo svežega mesa, delikates in klobas. Po tržnih ocenah je delež svežega mesa iz Aldi Süd, proizvedenega po metodah reje 3 in 4, trenutno 50 %. Ocenjujejo, da je Aldi Süd lani podvojil delež prodaje svežega mesa teh višjih rejskih kategorij. Že leta 2021 so v Aldiju začeli s projektom strateške transformacije »Haltungswechsel« (prev.sprememba vrste pridelave) za svoje blagovne znamke.

V Lidlu si do konca tega leta prizadevajo za 30 % višje standarde zaščite za svojo blagovno znamko Metzgerfrisch. Do konca prihodnjega leta naj bi oznaka pokrivala polovico proizvodnega programa. Za doseganje teh ciljev je Lidl že leta 2022 prešel na proizvodnjo svežega svinjskega, govejega in piščančjega mesa ter klobas izključno nemškega porekla. V okviru pobude "5xD" (5-krat Nemčija) za diskontno znamko Metzgerfrisch so vse živali rojene oz.skotene, vzrejene, pitane, zaklane in predelane v Nemčiji.

"Za ozaveščeno nakupovanje" - napisi na mesnici v Lidlu pojasnjujejo različne ravni dobrobiti živali

Od pomladi 2019 je v Nemčiji v veljavi prostovoljna oznaka "Haltungsform" (tip reje) za sveže, nepredelano, začinjeno ali marinirano meso iz svinjine, govedine in perutnine. Štiristopenjski sistem razvršča obstoječe programe za dobro počutje živali na ravni od 1 do 4. Razvilo ga je osem trgovcev s hrano, da bi potrošnikom olajšali pridobivanje informacij pri nakupovanju in je prostovoljen.

Raven dobrobiti živali 1 predstavlja najnižji standard, ki temelji na minimalnih zakonskih zahtevah glede prostora bivanja živali med vzrejo, medtem ko stopnja 4 predstavlja najvišjo možno oceno, vključno z ekološkimi izdelki.

Na vladni strani je bil avgusta 2023 objavljen Zakon o označevanju dobrega počutja živali, ki predvideva pet različnih ravni njihovega dobrega počutja za oznako svežih svinjskih izdelkov, proizvedenih v Nemčiji in ta zakon je zdaj začel veljati. Od avgusta 2025 bo to obveza za vse maloprodajne objekte. Kasneje ga bodo razširili še na druge vrste mesa, kot sta govedina in perutnina.

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji