SLO bocni levo
SLO bocni desno

Velika Britanija: Aldi pomaga lokalnim pridelovalcem jabolk (komentar Sebastiana Rennacka)

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

10.06.2024

Aldi v Združenem kraljestvu vlaga v britanske pridelovalce jabolk. Nemški diskonter je količinsko največji kupec tamkajšnjih jabolk. Po podobnih potezah Lidla, le da na področju svinjine, Aldi zdaj zagotavlja lastne dobavne verige za to sadje v Združenem kraljestvu.

Piše: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Aldijeva povprečna letna naložba je skoraj štirikrat večja od javnega financiranja britanske vlade za vse sadjarje skupaj.

V naslednjih 20 letih nameravajo Nemci vložiti 750 milijonov funtov v družinsko sadjarsko kmetijo v Kentu (pri Londonu op.prev.). Dogovor vključuje ustanovitev 200 hektarjev velikega zemljišča pod imenom "Aldi Orchard", z Aldijevim ekskluzivnim dobaviteljem jabolk iz Združenega kraljestva, AC Goatham & Son.

Z dolgoročno zavezanostjo nemškega diskonterja načrtuje pridelovalec vsako leto posaditi dodatnih 100 hektarjev jablan izključno za Aldi. Po besedah nekaterih ​​kmetov se je posel z Aldijem od leta 2016 povečal kar za petkrat.

Po podatkih industrijskega združenja British Apples and Pears Limited (BAPL) je bil Aldi največji kupec britanskih jabolk v šestih mesecih do marca 2024. Količinsko je ta nemški diskonter v istem obdobju dejansko kupil več jabolk in hrušk v državi kot vodilni trgovec, Tesco. Po podatkih tega združenja je Aldi kupil 21.527 ton, Tesco 21.194 ton, diskontni tekmec Lidl 17.206 ton.

Tako kot pri Lidlovi nedavni naložbi v prašičjerejo, je tudi za Aldi prednostna naloga zagotavljanje dolgoročne oskrbe z jabolki. Tržna pozicija nemških diskonterjev je veliko bolj odvisna od domačih britanskih jabolk in hrušk kot pa pri njihovih konkurentih, britanskih supermarketih.

BAPL, ki objavlja mesečno statistiko prodaje za živilski segment v Združenem kraljestvu, je objavil, da z vidika deleža kategorije v skupni prodaji na drobno nemški diskonti prodajo nesorazmerno več kot uveljavljeni britanski trgovci na drobno. Aprila 2024 je imel vodilni na trgu Tesco. 27,4-odstotni delež na trgu živil in je prodal 27,6 % vseh jabolk in hrušk v Združenem kraljestvu. Pri drugem trgovcu na drobno, Sainsbury's, so te številke 15,3 oziroma 16,2 %. Aldi je imel 10-odstotni delež na trgu živil in je prodal 22,1 odstotka sadja. Pri Lidlu gre za 8-odstotni in 14,3-odstotni delež v prodaji sadja.

Britanski mediji so ob prelomu novega leta objavili, da pridelovalci jabolk v Veliki Britaniji živijo na robu preživetja, saj da so se lani stroški povečali za 30 odstotkov, prodajne cene v supermarketih pa le za 8 odstotkov. Po nedavno objavljenem indeksu varnosti hrane za leto 2024 britanske vlade, lahko sveža zelenjava, pridelana v državi, zadovolji le 55 % domačega povpraševanja, medtem ko je pri svežem sadju razmerje precej nižje oz. 17 %.

Kot pričakujejo nacionalna kmetijska združenja, bodo letošnje ekstremne vremenske razmere verjetno privedle do še nižjih donosov kmetij v Združenem kraljestvu kot v preteklosti. Strokovnjaki iz panoge napovedujejo, da bi lahko podobne razmere v preostali Evropi povzročile precejšnjo podražitev svežih izdelkov.

Vlada Združenega kraljestva namerava spodbuditi kmetijski sektor v državi s podvojitvijo javnih sredstev na 80 milijonov funtov, od katerih bo 10 milijonov funtov namenjenih sadjarjem. Aldijeva 20-letna naložba v povprečju znaša več kot 37 milijonov britanskih funtov na leto.

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.

Foto:Pixabay