Mala in srednje velika podjetja so bila pri uporabi interneta pod povprečjem EU.
Med prebivalci Slovenije, starimi od 16 do 74 let, jih lani osem odstotkov ni še nikoli uporabljalo interneta, kar sta dve odstotni točki več od povprečja EU. Delež je bil z 29 odstotki največji v starostni skupini od 65 do 74 let (v EU 22 odstotkov), a se je v zadnjih desetih letih zmanjšal za 38 odstotnih točk, je pred petkovim svetovnim dnevom telekomunikacij in informacijske družbe danes objavil statistični urad.
Z vidika statusa sta bila dva odstotka neuporabnikov interneta med zaposlenimi, kar je enako kot pri povprečju EU, in 11 odstotkov med brezposelnimi, kar je pet odstotnih točk več od povprečja EU.
Povsem brez digitalnih veščin je bilo lani 13 odstotkov prebivalcev, kar je ena odstotna točka več od povprečja EU. Brez teh veščin je bilo štiri odstotke zaposlenih (v EU pet odstotkov) in 18 odstotkov brezposelnih (v EU 14 odstotkov).
Spletne strani ali mobilne aplikacije javnih ustanov je v zadnjih 12 mesecih uporabljalo 71 odstotkov prebivalcev oziroma dve odstotni točki več od povprečja EU. V starostni skupini od 65 do 74 let je bilo takih 42 odstotkov (v EU 47 odstotkov), med zaposlenimi 81 odstotkov (v EU 78 odstotkov) in med brezposelnimi 60 odstotkov (v EU 66 odstotkov).
51 odstotkov prebivalcev Slovenije oziroma osem odstotnih točk manj od povprečja EU je lani prenašalo ali kopiralo dokumente, slike, videodatoteke ali druge datoteke med mapami, napravami ali v oblak. Prenašalo ali nameščalo programsko opremo ali mobilne aplikacije jih je 40 odstotkov, kar je 13 odstotnih točk pod povprečjem EU.
33 odstotkov prebivalcev je uporabljalo programsko opremo za delo s tabelami (v EU 38 odstotkov), 22 odstotkov pa napredne možnosti pri delu s tabelami (v EU 21 odstotkov). Programiralo oziroma pisalo računalniški program je pet odstotkov prebivalcev oziroma dve odstotni točki manj od povprečja EU.
Mala in srednje velika podjetja so bila pri uporabi interneta pod povprečjem EU. 76 odstotkov oziroma dve odstotni točki manj od povprečja jih je imelo spletno stran, 56 odstotkov oziroma štiri odstotne točke manj profil na družbenih omrežjih, pet odstotkov oziroma tri odstotne točke manj pa jih je imelo mobilno aplikacijo za stranke.
Pri prihodkih s spletno prodajo statistični urad navaja podatke za leto 2022. Takrat je prihodek s prejetimi naročili prek lastne spletne strani ali spletne strani matičnega podjetja ter spletnih strani, ki jih uporablja več podjetij za prodajo izdelkov ali storitev, ustvarilo 19 odstotkov malih in srednje velikih podjetij, kar je enako povprečju EU.
Vir: Sta
Foto: Arhiv Instore