Hrvaška: Čisti dobiček Skupine Podravka se je v prvem četrtletju povečal za 49,7 odstotkov

ANALIZA

Regionalne

02.05.2024

Skupina Podravka tudi v letu 2024 nadaljuje s pozitivnim trendom povečevanja rezultatov in dobičkonosnosti. V prvih treh mesecih letošnjega leta so prihodki od prodaje znašali 191,8 milijona evrov, kar je za 15,9 milijona evrov oziroma 9,1 odstotka več kot v prvem četrtletju lani.

Čisti dobiček področja "Prehrana" se je v primerjavi s prvimi tremi meseci leta 2023 povečal skoraj za dvakrat oz. za 95 odstotkov in je znašal 14,5 milijona evrov.

Prihodki tega segmenta so znašali  skupno146,5 milijona evrov in so v primerjavi z enakim obdobjem leta 2023 višji za 14,8 milijona evrov oziroma 11,3 %.

Rast prodaje hrane beležijo v skoraj vseh regijah. Mednarodni trgi so zrasli za 22,1 %, jugovzhodna Evropa za 10,4 %, Hrvaška in Slovenija pa za 5,5 %.

Povečanje prihodkov od prodaje beležijo tudi v segmentu "Farmacevtika". V primerjavi s prvim četrtletjem 2023 so zrasli za 2,5 odstotka, kar je 1,1 milijona evrov več oziroma skupaj 45,3 milijona evrov, so sporočili iz družbe.

Čisti dobiček Skupine Podravka je v prvem četrtletju 2024 znašal 23,5 milijona evrov, kar je za 7,8 milijona evrov oziroma 49,7 % več kot v enakem obdobju lani.

Omenjeni čisti dobiček Prehrane je v primerjavi s prvimi tremi meseci leta 2023 zrasel skoraj dvakrat, in sicer za 95 odstotkov in je znašal 14,5 milijona evrov. Čisti dobiček Farmacevtike se je v prvih treh mesecih letos povečal za 9,1 odstotka in je znašal devet milijonov evrov. Dobiček iz poslovanja skupine pred amortizacijo (EBITDA) je v prvem četrtletju 2024 dosegel 37,9 milijona evrov, kar je 10,6 milijona evrov več kot v prvih treh mesecih leta 2023.

Martina Dalić, predsednica uprave je povedala: "Pri rezultatih prvega četrtletja me veseli predvsem dvomestna rast prihodkov od prodaje, pri kateri je močno poudarjena rast prodaje v zahodni in srednji Evropi. Tako močna rast prihodkov kaže, da naša usmerjenost v krepitev, povečevanje števila kupcev ter dobičkonosnosti in prepoznavnosti produktnega portfelja na izvoznih trgih daje dobre in jasno vidne rezultate, ki se odražajo v rasti količine prodanega blaga in v rasti donosnosti. Verjamem, da je močna rast prodaje najboljša nagrada za številne in pogosto zelo težke spremembe, ki smo jih v preteklem obdobju uvedli v segmentu Prehrana. Zato se mi zdi nujno še enkrat poudariti ključen pomen spremembe prodajne politike na tujih trgih s katero smo zagotovili, da se naši izdelki na bogatejših trgih od hrvaškega prodajajo po, v povprečju višjih cenah kot na Hrvaškem. Zadovoljstvo potrošnikov in s tem povezana rast prodaje sta edini kakovosten vir dobrih finančnih rezultatov in stabilne prihodnje rasti poslovanja. Zato nas doseženi rezultati vzpodbujajo in motivirajo, da vztrajamo pri uresničevanju vseh načrtov in projektov, ki bodo zagotavljali še boljše zadovoljevanje potreb naših potrošnikov ter pridobivanje novih potrošnikov. Podobno kot pri Prehrani sta krepitev portfelja in tržna uspešnost prednostni nalogi farmacevtskega dela skupine, Belupa. Vse to je pomenilo dober začetek leta 2024 za celotno Skupino. Zato bi se rada zahvalila in čestitala vsem zaposlenim, tako na Hrvaškem kot v tujini, za dosežene rezultate in osebni prispevek, ki ga vsakodnevno dajejo k rasti in uspehu Skupine."

Da bi še okrepili svojo prisotnost na globalnem trgu ter zagotovili in podprli doseganje strateških ciljev, zastavljenih s poslovno in trajnostno strategijo, je Podravka v začetku leta prenovila svojo vizualno podobo. 

Le nekaj dni po njeni predstavitvi so odprli novo tovarno testenin, prvo v segmentu Prehrana po 17 letih. Gre za več kot 15 milijonov evrov vredno naložbo. Gradnja tovarne predvideva možnost nadaljnje širitve tehnoloških zmogljivosti in proizvodnega programa ter nadaljnje naložbe v obnovljive vire energije, to je sončno elektrarno.

V prvem četrtletju 2024 so realizirali investicije v višini skoraj 25 milijonov evrov, kar je dvakrat več kot v enakem obdobju lani. 

Zaključek največje naložbe v okviru poslovne strategije, izgradnje logistično-distribucijskega centra v Koprivnici v skupni vrednosti 48 milijonov evrov, je predviden v drugi polovici leta. Skupina Podravka bo s to investicijo povečala svojo učinkovitost na logistično-distribucijskem segmentu poslovanja z optimizacijo števila skladiščnih prostorov in minimizacijo notranjega transporta.

Investicija v posodobitev in povečanje zmogljivosti primarne predelave svežega paradižnika, ki vključuje izgradnjo objekta v okviru obstoječe tovarne Kalnik v Varaždinu, je zaključena. Potekajo še zadnje priprave na začetek komercialne pridelave, ki je predviden v tretjem četrtletju letošnjega leta, ko bo začel zoreti paradižnik. Podravka za potrebe nove tovarne organizira pridelavo paradižnika na lastnih zemljiščih in s kooperanti v skupni velikosti okoli štiristo hektarjev, kjer se je pričelo sajenje paradižnika. Podravka nadaljuje zadružno proizvodnjo v Istri, širi pa jo tudi po celini, od severozahodne Hrvaške do Slavonije.

V letu 2024 podjetje nadaljuje z naložbami v kmetijsko mehanizacijo in pripadajočo opremo. Naložba bo prihranila stroške agrotehničnih posegov in zagotovila potrebne surovine za novo tovarno za primarno predelavo svežih paradižnikov v celinski Hrvaški. Nadaljujejo tudi z vlaganji v namakanje kmetijskih zemljišč, s čimer zagotavljajo večje količine kakovostnih surovin za Podravkine tovarne, proizvodnjo surovin kontroliranega porekla, zmanjšujejo pa se potrebe po uvoženih surovinah, spodbuja domača proizvodnja, stroški proizvodnja končnega proizvoda se zmanjša, pridelek zelenjave in drugih poljščin pa se poveča.

V teku je tudi druga faza investicije v sončne elektrarne, sofinancirana s sredstvi Sklada za modernizacijo. Projekt povečanja deleža obnovljivih virov energije, skladno s Trajnostno poslovno strategijo Skupine Podravka do leta 2030, se je začel lani, konec tega leta pa pričakujejo dokončanje in vgradnjo dodatnih, skoraj 8,5 kW moči, zaključujejo poročilo v Podravki.

Vir/Foto: Podravka