Trgovina in trgovci se v Sloveniji na lestvici zaupanja uvrščajo na 9. mesto med 29 institucijami izhaja iz spomladanske raziskave Ogledalo Slovenije, ki jo izvaja družba Valicon. Še višje na lestvici najdemo mala in velika podjetja, med katerimi so prav tako številna, ki izvajajo trgovinsko dejavnost.
Trgovina in trgovci si 9. mesto po zaupanju med prebivalci delijo z Nacionalnim inštitutom za javno zdravje. Na visokem 2. mestu po zaupanju so mala slovenska podjetja, na 3. mestu so podjetja in organizacije, v katerih delujejo anketiranci, in na 6. mestu velika slovenska podjetja. Na tem mestu pojasnjujemo, da med malimi in velikimi podjetji v Sloveniji najdemo številna, ki se ukvarjajo s trgovino. Podatki iz Poročila MKGP »Analiza podatkov, zbranih na podlagi Odredbe o obveznem rednem pošiljanju podatkov o cenah kmetijskih pridelkov oziroma živilskih proizvodov« potrjujejo tudi zaupanje potrošnikov v slovensko poreklo. Da potrošniki zaupajo trgovcem kažejo tudi rezultati nedavno objavljene analize spremljanja cen kmetijskih pridelkov in živilskih proizvodov v prehranski verigi. Ta analiza je med drugim pokazala, da je bil pretežni del prodanih živil pri trgovcih v obdobju spremljanja od julija do novembra 2023 slovenskega porekla, kar potrjuje dolgoletne trditve Trgovinske zbornice Slovenije, da je na trgovskih policah izjemno pestra ponudba izdelkov slovenskega porekla. Pri tem izstopajo sektorji oziroma izdelki z visoko stopnjo samooskrbe: pšenična moka, kruh, goveje meso, piščančje meso, mleko, jogurt, jajca, jabolka, korenje in krompir. To zagotovo kaže na zaupanje potrošnikov v domače poreklo prodajanih živil. Raziskava Ogledalo Slovenije med drugim meri zadovoljstvo prebivalcev s splošnim stanjem v Sloveniji, pričakovanja o nadaljnjem razvoju dogodkov ter zaupanje v institucije in poklice. Zaupanje v institucije se meri na štiristopenjski lestvici od »sploh ne zaupam« in »bolj ne zaupam« do »bolj zaupam« in »zelo zaupam«.
P.S. Raziskavo najdete na tej povezavi.
Vir/Foto: TZS