I. KATEGORIJA (VELIKE DRUŽBE):
Zlato priznanje: SPAR SLOVENIJA d.o.o.
»Trajnostno delovanje in odgovornost za okolje sodita med strateške usmeritve in prioritete podjetja Spar Slovenija. Vse naše aktivnosti potekajo pod okriljem trajnostne strategije z jasnim ciljem, ustvarjati boljši jutri, boljše življenje za vse. Trajnostno strategijo sestavlja osem krovnih ciljev ter številni podcilji in kazalniki, ki merijo naš napredek. Prejeta zlata nagrada potrjuje naše uspešno delo na tem področju in nanjo smo zelo ponosni. Kljub priznanju stroke pa ostajamo še naprej usmerjeni k stalnim izboljšavam, inovacijam in iskanju novih rešitev.«
Srebrno priznanje: IKEA Slovenija, d.o.o.
»Skrb za ljudi in planet je temeljna vrednota poslovnega modela IKEA. Zavezani smo preseganju cilja neto ničelnih emisij in prehodu v krožni model poslovanja. Od odprtja trgovine v Ljubljani leta 2021 si prizadevamo ustvarjati boljši vsakdan za čim več ljudi ter jih spodbujati k življenju v mejah zmogljivosti planeta. Prejem srebrne nagrade TZS za trajnostno poslovanje potrjuje uspešnost naših prizadevanj – od pospeševanja brezemisijske dostave izdelkov do trajnostnih ponudbe rešitev za dom, za učinkovito rabo vode in energije ter spodbujanja bolj trajnostne potrošnje, mobilnosti in prehranjevanja. Še naprej bomo iskali načine za trajnostno rabo virov in zmanjševanje emisij v našem delovanju ter skupaj z deležniki preko skupnih pobud soustvarjali boljši jutri. Prihodnost je trajnostna.«
Bronasto priznanje: LIDL Slovenija d.o.o. k.d
»V Lidlu Slovenija trajnost vključujemo v vse vidike našega poslovanja, od dobavne verige in logistike, do ponudbe izdelkov. Z zavezanostjo k trajnostnemu razvoju gradimo dolgoročne in zaupanja vredne odnose z zaposlenimi, kupci, dobavitelji in drugimi deležniki. Kupcem s ponudbo trajnostnih izdelkov in z rednim ozaveščanjem omogočamo odgovorne nakupne odločitve, kar vpliva na njihovo zadovoljstvo in zvestobo. Trajnostne prakse krepijo motivacijo naših zaposlenih in pomagajo privabljati nove talente. S trajnostnim delovanjem optimiziramo porabo virov in zmanjšujemo količino odpadkov, kar pozitivno vpliva na okolje ter hkrati prinaša finančne prihranke. Hkrati smo na ravni mednarodne skupine Lidl zavezani k doseganju neto ničelnih emisij do leta 2050. S svojim zgledom k trajnostnim pristopom spodbujamo tudi dobavitelje in druge organizacije ter jih pri tem aktivno podpiramo. Vse te aktivnosti gradijo trdne temelje za nadaljnjo rast in razvoj podjetja ter naravnega in družbenega okolja, v katerem delujemo. Tudi v prihodnje bomo nadaljevali z uresničevanjem ciljev, zastavljenih v trajnostni strategiji, ter opolnomočenjem deležnikov za izvajanje trajnostnih praks.«
POHVALE so dobili...
dm drogerie markt d.o.o.
»V dm drogerie markt trajnostni razvoj vodimo celovito in sistematično, s posebnim poudarkom na energetski učinkovitosti in odgovornem ravnanju z viri. Uporabljamo obnovljive vire energije, med drugim sončne elektrarne, ter spodbujamo okolju prijazno mobilnost z električnimi vozili in polnilnicami. Sledimo načelom trajnostnega oblikovanja sortimenta, ki zagotavlja pregledne in trajnostne dobavne verige. Uvajamo ukrepe za zmanjšanje ogljičnega odtisa na področju logistike ter digitalizacijo poslovanja, kar prispeva k učinkovitejši rabi virov. Junija smo prvič objavili tudi trajnostno poročilo, s katerim transparentno predstavljamo naše dosežke in načrte na področju trajnosti. Znotraj delovne skupine neprestano iščemo nove trajnostne rešitve in sodelujemo v družbenih projektih, saj želimo skupaj graditi boljšo in trajnostno prihodnost za našo skupnost in okolje.«
PETROL d.d. Ljubljana
»V družbi Petrol d.d., Ljubljana v okviru trajnostne strategije vlagamo v digitalizacijo procesov, energetsko učinkovitost in uporabo obnovljivih virov energije. Spodbujamo učinkovito rabo energije in vode ter zmanjšujemo svoj ogljični odtis. V okviru projekta »Petrol Green« smo v Sloveniji z lastnimi sončnimi elektrarnami opremili že 143 lokacij, kar pomembno povečuje delež energije iz obnovljivih virov. Za končne odjemalce in industrijo razvijamo celovite energetske rešitve, ki pomagajo zmanjševati porabo energije, stroške in vplive na okolje. Našo zavezanost trajnosti uresničujemo z vsakodnevnim delovanjem. Del te zgodbe je tudi iniciativa »Srce za planet«, s katero pregledno komuniciramo trajnostne kriterije naših izbranih izdelkov in storitev. Veseli nas, da Trgovinska zbornica Slovenije prepoznava in spodbuja pomen trajnostnega poslovanja ter dobrih praks, ki prispevajo k bolj zeleni in odgovorni prihodnosti.«
Shell Adria d.o.o.
»Shellovo ključno vodilo danes je: več čistejše energije, manj emisij. Shellova vizija je, da do leta 2035 postane vodilno integrirano energetsko podjetje, ki ustvarja večjo vrednost z manjšim ogljičnim odtisom. Na globalni ravni Shell razvija nizkoogljične rešitve, kot so vodik, LNG, HVO in električna mobilnost, ter uvaja alternativna goriva v cestnem, tovornem, ladijskem in letalskem prometu. Pomemben del Shellove strategije predstavljajo tudi sončna in vetrna energija ter rešitve za energetsko učinkovito ogrevanje stavb po svetu. Shell je prisoten v več kot 80 državah, med katerimi je Slovenija eden najmanjših trgov. Kljub temu Shell Adria sledi globalnim smernicam in si prizadeva za lokalne trajnostne rešitve, ki prispevajo k bolj zeleni prihodnosti.«
II. KATEGORIJA (SREDNJE DRUŽBE)
Zlato priznanje: Decathlon Ljubljana, d.o.o.
»V Decathlonu trajnost jemljemo kot ključno vrednoto, ki usmerja naše poslovne odločitve in
razvoj izdelkov. Podpiramo podaljševanje življenjske dobe športne opreme z različnimi programi
odkupa in popravil, s čimer omogočamo odgovorno ravnanje z opremo. Aktivno ozaveščamo
naše kupce in zaposlene o pomenu trajnostnih praks ter spodbujamo trajnostno mobilnost med
zaposlenimi. Naša strategija temelji na krožnem gospodarstvu in zmanjševanju okoljskega
vpliva. V prihodnje želimo še bolj krepiti te prakse ter prispevati k zdravemu in okolju prijaznemu
načinu življenja.«
III. KATEGORIJA (MIKRO IN MALE DRUŽBE TER SAMOSTOJNI PODJETNIKI)
Zlato priznanje: SES Center Management d.o.o.
»V SES Slovenija trajnost razumemo kot temelj sodobnega poslovanja in dolgoročno naložbo v
prihodnost. Naše nakupovalne destinacije so zasnovane z energetsko učinkovitimi rešitvami,
zelenimi strehami, sistemom za zbiranje deževnice, LED razsvetljavo in spodbujanjem trajnostne
mobilnosti. Poudarek dajemo tudi družbeni odgovornosti, saj sodelujemo z lokalnimi skupnostmi
in ustvarjamo prostore, kjer se ljudje dobro počutijo. Ponosni smo, da je naš pristop prepoznala
tudi Trgovinska zbornica Slovenije, saj nam to priznanje daje dodatno motivacijo, da trajnostne
prakse še naprej nadgrajujemo in širimo po vsej Sloveniji.«
Srebrno priznanje: SHOEBOX Alpe-Adria d.o.o.
»Verjamemo, da sta digitalna preobrazba in trajnostno poslovanje neločljivo povezana. Zato v
zadnjem času delujemo predvsem v smeri digitalizacije poslovnih procesov, tako trgovinskih,
kot zalednih. Hkrati pa stremimo k temu, da smo energijsko učinkoviti in da porabo energije
zmanjšujemo, kjer je to mogoče. Držimo se tega, da lahko vsak od nas pripomore k boljšemu
svetu, ki ga ustvarjamo zase in za tiste, ki pridejo za nami.«
Vir: TZS
Foto: InStore