Na kongresu v Portorožu o trendih in smernicah v logistiki

Slovenija

27.03.2024

Globalna panoga dobavnih verig je zapletena, obsežna in se nenehno razvija. Na preizkušnjo jo je postavila pandemija covida-19, danes se sooča z negotovimi geopolitičnimi razmerami po svetu.

Šoki v dobavnih verigah se bodo nadaljevali, meni predavatelj na logističnem kongresu v Portorožu Nick Vyas. Prihodnost panoge vidi v novih tehnologijah.

Vyas, ki je izvršni direktor in soustanovitelj inštituta Randall R. Kendrick Global Supply Chain na Univerzi v Južni Kaliforniji, je na kongresu v organizaciji Slovenskega logističnega združenja predstavil ključne trende v logistiki s pogledom naprej.

Nepredvidena pandemija stoletja je presenetila vse in preizkusila naše dobavne verige v času globalnih kriz, je Vyas pogledal nekaj let nazaj. Tudi danes so razmere še vedno negotove, v naši soseščini divjajo vojne, napadi na ladje v Rdečem morju so nekdaj vitalno pomorsko pot spremenili v nevarno območje, je dodal.

Vyas pričakuje, da se bodo motnje v dobavnih verigah nadaljevale. In sicer ne glede na to, ali zaradi obstoječih oz. novih geopolitičnih konfliktov, inflacijskih pritiskov, vremenskih ujm kot posledice podnebnih sprememb ali pa drugih vzrokov, ki bi se lahko še uresničili, je dejal.

Ob tem je pred navzočimi na kongresu dejal, da jih ne želi prestrašiti. "Ne predlagam, da začnemo vse izdelovati v Sloveniji ali Evropi," je dejal. Še naprej bomo namreč povezani v okviru svetovne trgovine, a kot je menil, bodo morali biti vsi akterji v dobavnih verigah bolj pozorni.

"Mislite strateško," je pozval Vyas, ki prihodnost logistične panoge vidi v novih tehnologijah. Prihodnost dobavnih verig bo oblikovana s poudarkom na inovacijah in tesnejšem povezovanju med deležniki, je prepričan. S hitrim napredkom tehnologije se odpirajo nove priložnosti za optimizacijo procesov ter zagotavljanje bolj učinkovitega, trajnostnega in povezanega sistema oskrbe.

Konkretno je menil, da bi morali tudi v logistični panogi začeti razmišljati o tem, kako izkoristiti tehnologijo veriženja blokov, ki med drugim izboljšuje varnost prenosa podatkov znotraj dobavne verige, kot tudi o uporabi umetne inteligence. O slednji meni, da lahko pomaga podjetjem ustvariti boljše odločitve, izdelke in procese. "Hkrati pa ne pozabiti na človeški potencial," je opomnil.

O prihodnosti logistike in o tem, kako se pripraviti na spremembe, so razmišljali tudi govorci na eni od okroglih miz, ki so jih v okviru prvega dne kongresa pripravili organizatorji. Med drugim so soglašali, da prehod s papirnatih dokumentov na elektronsko izmenjavo podatkov omogoča velike prihranke v času in denarju, a so hkrati opozorili na vprašanje zaupanja, saj gre za občutljive informacije. Tu se jim zdi pomembna vloga vlad, ki morajo določiti standarde.

Mednarodni logistični kongres, ki ga Slovensko logistično združenje v Portorožu organizira enajsto leto, se je začel dopoldne. Udeležuje se ga 600 predstavnikov proizvodnih, trgovskih ter logističnih podjetij, pa tudi prevoznikov in ponudnikov digitalnih in tehnoloških rešitev iz 25 držav. V treh dneh se bo zvrstilo več kot 35 strokovno-izobraževalnih dogodkov, med njimi 20 predstavitev primerov dobrih praks iz različnih držav.

Eden od primerov dobrih praks je uporaba umetne inteligence pri razpolaganju z zabojniki v Luki Koper, od katerega si v podjetju obetajo zmanjšanje števila neproduktivnih premikov, kar niža stroške in povečuje pretočnost tovora. Navzoči bodo prav tako lahko prisluhnili predavanjem o robotiziranem sistemu vodenja skladišč ali pa o sistemih MES, ki so pomembni pri optimizaciji proizvodnih procesov in zmanjševanju stroškov.

Vir: Sta

Foto: Ivan Botteri