Nova številka je na tej povezavi. V arhivu so zbrane tudi vse ostale revije InStore s katero smo v petih državah začeli izhajati leta 2011.
Nov InStore na uvodnih straneh, tako kot vedno, ponuja nabor pregleda novih objektov oz.trgovin doma in v regiji. V Sloveniji predstavljamo otvoritev druge trgovine Spara v Slovenj Gradcu in Lidla v ljubljanski Spektri. Na naslovnici in v "drobovju" revije seveda odštevamo dneve do našega Marketing Summita, ki bo 4.aprila v ljubljanskem hotelu Four Points by Sheraton Mons in predstavljamo govornike in program. Več je na posebni spletni strani konference www.marketing-summit.si.
Med izbranimi novicami iz Slovenije naj omenimo predvsem prenovo Mercatorjeve Pika kartice, v Lidlu so minule dni preizkušali enega prvih tovornjakov s pogonom na elektriko. Pozornost smo namenili desetletnici majhne trgovine Zadruge Trente v sklopu družbe Krajcarca na Logu v dolini Trente, ki sodi pod "patronat" verige malih trgovin Fama iz Vipave, ki Krajcarci nabavlja blago in ki jo vodi Aleksander Lamut. Ta je bil tudi organizator srečanja malih trgovcev na letnem srečanju združenja pri Podjetniško-trgovski zbornici GZS v Črničah na Vipavskem. Mali trgovci so v Sloveniji izpostavljeni številnim oviram, ki jih prednje postavljajo nelojalna konkurenca, drugačen življenjski slog prebivalcev in številne birokratske ovire, ki jih je v zadnjih letih vse več, so opozorili.
Med novicami iz regije izpostavljamo, da je Podravka predstavila novo vizualno podobo in v Koprivnici odprla novo tovarno testenin za katero so namenili več kot 15 milijonov evrov, družba NTL je prevzela trgovine Kitro, Fortenova pa začela s prodajo poslovnega področja kmetijstva.
Od številnih svetovnih novic je bila na naši spletni strani ena najbolj odmevnih, da je Matjaž Vodopivec od januarja 2024 generalni direktor skupine Barry Callebaut za jugovzhodno Evropo.
Od svetovih novic izpostavljamo nejasno usodo francoske verige Casino, katere bankrot je leta 2023 z nakupom preprečil češki milijarder Daniel Kretinsky, ko je vložil 1,2 milijardi evrov, a za poplačilo drugega dela svojih 6 milijard evrov dolga je moral njegov Casino potem prodati več kot 300 prodajnih mest v Franciji. Pred kratkim je odjeknila novica, da naj bi mogoče Intermarché in Auchan kupila 320 njihovih trgovin, vse hipermarkete in supermarkete. Tržni deleži trgovcev na drobno v Franciji so po zadnjih prevzemih tako videti drugače. Prva trojica ostaja nespremenjena: Leclerc, Carrefour in Les Mousquetaires (Intermarché) s tem, da Leclerc ostaja na vrhu s 24,6 % tržnim deležem, Carrefour bo imel 21,2 %, ko letos poleti vključi skupino Louis Delhaize, Intermarché pa bo na 17,6 %, ko bo pridobil vse Casinojeve supermarkete (31 jih je prodal Carrefourju). Kaj se bo zgodilo s preostalima formatoma Casinoja, to pa sta: Franprix in Monoprix, bo pokazal čas?
Predstavljamo poslovne rezultate nekaterih trgovskih verig po svetu, to pa so: Migros in Coop (Švica), Systeme U (Francija), Dia (Španija), Jeronimo Martins (Portugalska), Morrisons ter nemška Aldi in Lidl (v VB) in Axford (Švedska).
Naš stalni dopisnik za Nemčijo in vzhodno Evropo, Sebastian Rennack, opisuje strategijo Adija Nord o tem, kako konsolidirajo logistiko in prodajo v Nemčiji in v drugem članku še o tem kako so diskonti ujeti v sredino, med supermarketizacijo in vrnitvijo k učinkovitosti.
Zanimivost je prišla iz Italije, kjer je Barilla poslala svoje testenine na kozmično potovanje do mednarodne vesoljske postaje, s čimer so naredili še en korak v želji, da njihovo kuhinjo uvrstijo na Unescov seznam kulturne dediščine človeštva. Coca-Cola je predstavila Sprite brez etikete, Penord Ricard bo lansiral gin brez alkohola itd.
Trgovske znamke (PL) je rubrika kjer svoje izdelke predstavljajo trgovci in tokrat izpostavljamo, da se je v Italiji njihov tržni delež lani rekordno povečal, na kar 31,5% skupnih prihodkov. Študije pri tem kažejo, da cenejši izdelki rastejo veliko bolj kot premijski.
Nemški Aldi je s širitvijo ponudbe spet zaznamoval "vege januar".
V rubriki analiza sta nam Blanka Žabič in Tjaša Pišljar Antičević iz Nielsna pripravili poročilo o primerjavi treh držav regije (Slovenija, Hrvaška, Srbija) kar zadeva potrošniške trende znotraj področja FMCG.
V rubriki trendi pa nam raziskavo Euromonitorja o najboljših svetovnih potrošniških trendih predstavita Alison Angus in Anna Raje.
V redni rubriki logistike in distribucije je z novim letom (po dolgem času) na vrsti nov strokovnjak s katerim smo se dogovorili za sodelovanje. To je Makedonec Boban Mladenovski, vodja transporta pri Tescu, ki je zamenjava za (še vedno) "našega" Hrvata, Antonia Zrilića.
Z lanskim letom smo začeli še z enim novim sodelavcem in sicer za rubriko managment. Mitja Šimenc iz Engrotuša v 2.delu tokrat nadaljuje z "orodjarno" učinkovitega upravljanja kategorij v članku z naslovom: Klučni artikli vrednosti (KVI) za odklepanje prodaje in imidža ponudbe.
Tudi tokrat ni šlo brez obiska male trgovine, bili smo v ljubljanski trgovinici Row Pasta v centru mesta, ki jo vodi Italijan Maxx Panizzari s soprogo Eriko.
Tako kot vedno revijo s svojim značilnim pisanjem sklene Igor E.Bergant v članku z naslovom: Trinajst milijonov let stara obramba.