Nemčija: Aldi Nord konsolidira logistiko in prodajo (komentar Sebastiana Rennacka)

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

06.02.2024

Aldi Nord v Nemčiji želi dodatno poenostaviti svoje prodajne sisteme in optimizirati ponudbo trgovin. Do konca leta bodo tako zaprli dve od trenutno 22 obstoječih regionalnih podjetij. Spremembe zadevajo 146 trgovin in 2000 zaposlenih, ki jih bodo prerazporedili v šestih sosedskih regijah.

Piše: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Po zaprtju dveh regionalnih centrov jih bo ostalo le še 20 od nekdanjih 35 regionalnih središč Aldija Nord. Na ta način želijo poslovati bolj uspešno. Konkurent Lidl na ozemlju, ki ga pokriva Aldi Nord, deluje z 22 regionalnimi podjetji in upravlja z 39 regionalnimi podjetji po celotni Nemčiji. Bratski Aldi Sud, ki je nekakšen "brat dvojček" Aldi Norda na jugu države deluje v 25 regijah in tako bosta Aldija do konca leta skupaj pokrivala 45 nemških regij.

Po navedbah iz številnih virov veliko starejših logističnih centrov, povezanih z regionalnimi podjetji, ni šlo v korak s časom in gospodarsko niso zmogli obvladovati naraščajoče ponudbe izdelkov. Razlog za to je ta, da se je Aldijeva standardna ponudba izdelkov v zadnjih letih močno razširila, kar je povzročilo povečano povpraševanje po logističnih strukturah. Standardna ponudba nabora izdelkov v Aldiju Nord v Nemčiji, je po podatkih družbe v letu 2015 obsegala 1.183 izdelkov, do leta 2022 pa se je ta številka povečala na 1.866, kar je skoraj 60-odstotno povečanje. Poleg tega je Aldi Nord že jeseni 2022 centraliziral funkcije nakupa sadja in zelenjave, peciva in regionalnih izdelkov, ki so jih prej upravljale regionalne ekipe.

Ta poteza je bila del paketa dolgoročnih ukrepov, s katerimi so želeli v Aldiju izboljšati učinkovitost in donosnost. Aldi Nord je v letu 2018 prvič v zgodovini podjetja posloval negativno in se je k dobičkonosnosti vrnil šele leta 2020. V zadnjih 10-tih letih je ta diskonter v Nemčiji zaprl okoli 200 trgovin (glej grafikon). Po podatkih družbe imajo trenutno okoli 2200 prodajnih mest na severu in vzhodu Nemčije.

Manjšanje: Aldi Nord krči maloprodajno mrežo

Zdi se, da se po dolgi fazi optimizacije, konsolidacija prodajne mreže v Aldiju Nord bliža koncu. Skupina Aldi je lani jeseni objavila ambiciozen triletni načrt: do leta 2026 nameravajo razširiti evropsko trgovinsko mrežo s sedanjih 5300 trgovin na več kot 6000 objektov. Poudarek bo na tujih podružnicah in sicer v Franciji, na Poljskem in v Španiji. Za ta namen so že septembra lani ustanovili nov mednarodni holding, ki se ukvarja prav z mednarodnim poslovanjem. Posli v tujini namreč predstavljajo približno 50 % prodaje Skupine, ki je leta 2022 dosegla 27 milijard evrov. Poleg tega je tu še ameriški posel s Trader Joe's, ki pripada Aldiju Nord in kjer ustvarijo promet v višini 16,5 milijarde ameriških dolarjev.

Za razliko od drugih trgovcev, ki so jim visoke obrestne mere za posojila prekrižale načrte za nadaljnjo širitev, v Aldiju nimajo tovrstnih težav, saj so precej neodvisni od zunanjega kapitala in pravzaprav skoraj v celoti delujejo  brez njega.

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.

Foto: Sebastian Rennack