Leto 2023 v znamenju učinkov inflacije ter racionalizacije potrošnje

ANALIZA

Slovenija

29.01.2024

Novi E-commerce Report 2023, za katerega sta raziskavo izvedla platforma za primerjalno spletno nakupovanje ter svetovanje spletnim kupcem Ceneje! (del skupine Heureka) in Valicon, podjetje za trženjsko svetovanje kaže, da je bilo leto 2023 leto racionalizacije in stagnacije tudi v spletnem poslovanju.

V digitalni dobi, kjer se spletno nakupovanje vedno bolj uveljavlja kot ključni segment trgovine, je razumevanje trendov in potrošniških navad bistveno za uspeh vsakega podjetja. V tem duhu sta 25. januarja 2024 David Čreslovnik iz platforme za primerjalno spletno nakupovanje Ceneje! in Matjaž Robinšak iz podjetja Valicon v webinarju predstavila najsodobnejše ugotovitve E-commerce Reporta 2023. Ta dogodek je bil priložnost za strokovnjake in zainteresirano javnost, da se poglobijo v dinamiko in spremembe, ki so zaznamovale spletno poslovanje v preteklem letu, in bolje razumejo, kaj prihaja v letu 2024.

2023 - leto povečanega nakupovanja generacije Y

Raziskava E-commerce Report 2023, ki je bila izvedena s strani Ceneje! (del skupine Heureka) in Valicona, je razkrila, da je bilo leto 2023 obdobje racionalizacije in stagnacije tudi v svetu spletnega poslovanja. Kljub temu so nekatere kategorije, kot so moda, elektronika in izdelki za dom in vrt, ohranile svojo priljubljenost. Zanimivo je, da se je, čeprav je bilo domače nakupovanje še vedno prevladujoče, povečal delež nakupovanja iz tujine - s 14 % na 17 %.

Matjaž Robinšak iz Valicona je poudaril vpliv generacije Y, ki postaja vse bolj dominantna na spletnem tržišču. Mobilni telefoni nadaljujejo s svojo vodilno vlogo v nakupnem procesu, kar kaže na stalno prilagajanje tehnologij in spletnih platform potrebam sodobnih potrošnikov. Presenetljivo je, da je bilo največ vračil povezanih z oblačili (kar 16 % vseh vračil je bilo znotraj kategorije oblačil in športnih oblačil), predvsem zaradi neustreznih velikosti, kar kaže na pomembnost natančnih informacij o izdelkih in njihovo predstavitev na spletu.

Od iPhone-a do samokolnic 

David Čreslovnik je izpostavil, da so potrošniki v letu 2023 postali izredno racionalni, kar je vodilo do zmanjšanja impulzivnih nakupov. Ta trend potrjujejo tudi rezultati E-commerce Reporta 2023. Med najpogosteje iskanimi izdelki so se ponovno znašli izdelki iPhone in Playstation 5, presenetljivo pa so se na lestvici TOP izdelkov znašle tudi samokolnice. Kljub rasti segmenta mode se je ta rast nekoliko umirila, medtem ko so izstopali izdelki kot so električni skuterji, kar odraža rastoči pomen trajnosti in ekološke zavesti med potrošniki.

Za prihodnje leto so napovedani pomembni premiki v smeri trajnostne in lokalne proizvodnje, pa tudi v uporabi napredne tehnologije, kot so umetna inteligenca in chat boti. Ti trendi kažejo na evolucijo spletnega nakupovanja, z vedno večjim poudarkom na prilagajanju ponudbe individualnim potrebam kupcev ter izboljšanju uporabniške izkušnje.

V marketingu se pričakuje nadaljnji razvoj performance kampanj z uporabo orodij kot so PMax in CDP, medtem ko se v SEO obeta nadaljnje odmikanje od praks, kot je keyword stuffing. Namesto tega bo poudarek še vedno na kakovostni vsebini, ki resnično nagovarja potrebe in interese potrošnikov.

E-commerce Report 2023 predstavlja dragocen vpogled v trenutno stanje in prihodnost spletnega nakupovanja. Spremembe v potrošniških navadah in pričakovanjih, skupaj s tehnološkim napredkom, so oblikovale dinamično in vedno bolj personalizirano spletno okolje. Ta raziskava ne razkriva le ključnih trendov, temveč omogoča predvsem podjetjem, da so z boljšim razumevanjem razmer na trgu ustrezno pripravljeni na spopadanje z novimi izzivi v prihodnosti.
 

O metodologiji

V oktobru 2023 sta podjetji Ceneje! In Valicon izvedli raziskavo E-commerce Report 2023. Osredotočili so se na analizo nakupovanja na spletu. V raziskavo so vključili 2.994 ljudi, izbranih preko Valiconovega spletnega panela JazVem in skupine kupcev iz različnih spletnih trgovin. Ta način izbire udeležencev je zagotovil, da je vzorec zastopal širok spekter potrošnikov. Podatki, ki so jih zbrali, so bili uporabljeni za osnovno analizo nakupnih navad in za primerjavo med spletnimi trgovinami, ne pa za primerjavo trgovin med seboj. To je zagotovilo zanesljive in nepristranske rezultate razisk