Ceneje.si razkriva zanimive premike v potrošniških trendih spletnega nakupovanja

ANALIZA

Slovenija

04.01.2024

Leto 2023 na platformi za primerjalno spletno nakupovanje Ceneje.si razkriva zanimive premike v potrošniških trendih.

Pregled povpraševanja po različnih kategorijah izdelkov odseva vztrajno spreminjanje potrošniških navad v Sloveniji in odraža tako tehnološki napredek kot tudi spreminjajoče se življenjske prioritete. 

Samsung Galaxy A53 5G - najpogosteje iskan izdelek leta 2023

V ospredju interesa potrošnikov je tako kot pretekla leta ostala kategorija mobilnih telefonov, ki je zabeležila impresivno 40-odstotno rast. Pametni telefoni so nedvomno postali nepogrešljiv del našega vsakdana, prav tako pa se nadaljuje boj za pozornost kupcev med giganti kot sta Samsung in Apple. Ravno pametni telefon Samsung Galaxy A53 5G je izdelek, po katerem so Slovenci v letošnjem letu najpogosteje povpraševali. Letos smo rast povpraševanja v primerjavi z letom 2022 opazili tudi v kategoriji zimskih pnevmatik, in sicer se je to povečalo za 17 %. 

‘Zmagovalci’ in ‘poraženci’ leta 2023

Zanimivo je, da so nekatere tehnološke kategorije, kot so pametne ure in prenosni računalniki, doživele rahel upad v primerjali z letom 2022, kar morda nakazuje trenutno nasičenost trga in premik v potrošniških interesih. Prav nasprotno pa smo letos lahko opazovali presenetljiv porast v povpraševanju po kosilnicah, ki je s 62-odstotno rastjo kazal na povečano zanimanje Slovencev za vrtnarjenje in urejanje okolice doma. Leto 2023 je prineslo tudi velike skoke v povpraševanju po izdelkih, kot so električni skuterji in okna. Električni skuterji so tako, s kar 368-odstotno rastjo, postali simbol naraščajočega zanimanja za alternativne, ekološke in hkrati učinkovite načine prevoza.  

Podobno velja tudi za kategorijo oken, kjer so Slovenci s 358-odstotno rastjo povpraševanja jasno pokazali, da so gradnja in obnova doma na vrhu njihovega seznama prioritet. Med drugimi izstopajočimi kategorijami smo v letu 2023 opazili plezalne čevlje in plezalnike, (228 %), steperje (221 %) ter naprave za ugodno bivalno klimo (198 %), ki odražajo rastoče zanimanje tako za aktivnosti na prostem kot tudi udobje med štirimi stenami. To kaže na širši trend osredotočenosti na kakovost življenja ter željo po vsesplošnem dobrem počutju. 

Ažurno spremljanje dinamičnih sprememb povpraševanja je ključno orodje za informirane odločitve spletnih kupcev. Zato lahko na Ceneje.si, ob zaključku leta strnemo naslednje: slovenski potrošniki so v letu 2023 cenili predvsem inovacije v mobilni tehnologiji, prevozna sredstva z ekološko in trajnostno noto ter skrb za kakovost bivanja. 

Vir/Foto: Ceneje.si