Njen glavni cilj je izboljšanje varstva in usposobljenosti potrošnikov ter s tem krepitev njihovega položaja na trgu. Rok za oddajo pripomb zainteresiranih deležnikov je 26. november.
Kot so danes sporočili z ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, nacionalni program varstva potrošnikov vključuje načela in cilje politike varstva potrošnikov ter načrt za njihov doseg.
Ob tem pa vsebuje tudi seznam prednostnih ukrepov, s katerimi želijo po posameznih sistemskih sklopih politik omogočiti potrošniku, da bo lahko samostojno, svobodno in razumno izbiral na trgu. "Želimo, da bo dobro seznanjen s svojimi pravicami, in da bo v primeru kršitev lahko te pravice enostavno in dostopno uveljavil," so poudarili.
Med prednostnimi sistemskimi ukrepi so izpostavili razvoj in vključitev varstva potrošnikov v vse politike, ki vplivajo na potrošnike, trajnostno potrošnjo, rabo digitalizacije v korist potrošnikov, zagotavljanje varstva potrošnikov pri finančnih storitvah, zagotavljanje varnosti in kakovosti proizvodov ter storitev na trgu, zagotavljanje varstva potrošnikov pri njihovih ekonomskih pravicah in interesih ter učinkovito varstvo potrošniških pravic.
Kot so še izpostavili na ministrstvu, predlog nacionalnega programa za varstvo potrošnikov sledi tudi ciljem, ki jih je Evropska komisija predstavila v dokumentu Nova agenda za potrošnike: Krepitev odpornosti potrošnikov za trajnostno okrevanje.
Osnutek programa, ki bo v javni obravnavi do 26. novembra, mora na predlog vlade potrditi DZ. Na podlagi sprejetega nacionalnega programa pa mora vlada nato potrditi še dveletni izvedbeni program. Ta bo po pojasnilih ministrstva določil prednostne naloge na področju varstva potrošnikov, ki se financirajo ali sofinancirajo iz državnega proračuna, vključno z ukrepi in nosilci ukrepov.
Vir: Sta
Foto: Arhiv Instore