V zadnjih 12 mesecih se je tržni delež izdelkov zasebnih blagovnih znamk v Evropi povečal za 1,7%, na 38,1%, glede na zadnjo izdajo International Private Label Yearbook, publikacije PLMA in raziskovalnega podjetja NielsenIQ.
V 16 od 17 anketiranih držav je lastnim blagovnim znamkam uspelo ponovno povečati svoj delež.
Izjema je le Švica, kjer se je delež lastnih blagovnih znamk nekoliko zmanjšal. Še vedno pa ima ta država največji delež trgovskih znamk, saj je edina država z več kot 50-odstotnim deležem trgovskih znamk.
Na 11 trgih imajo zasebne blagovne znamke nad 30 % tržni delež, na šestih trgih pa več kot 40 %.
Države z največjo rastjo deleža lastnih blagovnih znamk so: Portugalska (+4,4 %), Nemčija (+2,9 %), Češka (+2,8 %) in Španija (+2,2 %).
Belgija (38,9 %) in Nizozemska (44,9 %) sta zabeležili povečanje deleža lastnih blagovnih znamk za 1,5 %. Obe državi sta zabeležili največjo rast pri papirnih izdelkih, izdelkih za nego doma in ambientalni hrani.
Po prodajnih podatkih IRI Unifi, objavljenih v poročilu PLMA za leto 2023, je prodaja izdelkov lastne blagovne znamke v letu 2022 dosegla rekordno raven, s povečanjem za 11,3 % na skupno vrednost 228,6 milijard dolarjev.
Vir: RetailDetail.eu
Foto: Pixabay