Z odsvojitvijo teh dveh blagovnih znamk bo PLU zmanjšala kompleksnost proizvodnje in poenostavila svoje poslovanje, kar bo podjetju omogočilo močnejše osredotočanje na zagotavljanje trajnostne rasti v pivovarstvu in distribuciji.
Družina Stanić je že več let partner PLU na področju distribucije in proizvodnje izdelkov blagovne znamke Sola v Adria regiji. Posledično je predana dolgoročnemu razvoju obeh blagovnih znamk z zagotavljanjem nadaljnje odlične kakovosti izdelkov za kupce in potrošnike, kar ji bo omogočilo krepitev njenega položaja proizvajalca pijač.
Zagrebško podjetje Stanić Beverages je v lasti Svjetlana Stanića iz Bosne in Hercegovine. Osrednja dejavnost podjetja je proizvodnja sadnih sokov pod blagovno znamko Juicy, ki jo je Stanić pred približno desetimi leti prevzel od hrvaškega podjetja Jamnica v lasti Fortenove. |
Hkrati je PLU sklenila dolgoročni dogovor z Nika Bev d.o.o. za nadaljevanje distribucije obeh blagovnih znamk na slovenskem trgu. Poleg tega bo PLU nadaljevala z investicijami v svojo pivovarsko dediščino v Ljubljani skozi svojo mestno pivovarno Union in z razvojem pivovarne v Laškem v eno večjih pivovarn Heinekena v regiji.
Po selitvi varjenja piva iz Ljubljane v Laško, ki se je začela v letu 2021 zaradi zagotovitve varnosti, je PLU opravila temeljit strateški pregled svojega poslovanja v Ljubljani. V tem razmisleku so upoštevali tri ključne dejavnike: svojo pivovarsko dediščino, omejitve lokacije ter osredotočenost na kupce in potrošnike. Po skrbni proučitvi različnih scenarijev in njihovega ujemanja s Heinekenovo poslovno strategijo EverGreen so se odločili, da prodajo znamki Sola in Zala. S tem korakom bodo v PLU zmanjšali kompleksnost in poenostavili poslovanje, podjetju pa omogočili osredotočanje na trajnostno rast s pravim fokusom na pivovarstvo.
Blagovni znamki Sola in Zala sta bili po postopku izbora prodani slovenski družbi NIKA Bev, ki je v lasti nove generacije podjetniške družine Stanić. Izbrana je bila na osnovi zavez slednje k dolgoročnemu razvoju obeh blagovnih znamk in njihove predanosti zagotavljanju kakovosti izdelkov za kupce in potrošnike. V zadnjih 30 letih je družina Stanić postala vodilna v distribuciji negaziranih brezalkoholnih pijač v Adria regiji in ima vzpostavljeno plodno, dolgoročno sodelovanje z večjimi svetovnimi pijačarskimi podjetji in blagovnimi znamkami. Poleg tega že skoraj 28 let sodeluje z družbo Heineken. Predvsem pa sta blagovni znamki Sola in Zala zdaj pridobili lastnika z dolgoročnim ciljem krepitve svojega položaja proizvajalca pijač.
Podpisana pogodba vključuje prenos blagovnih znamk Sola in Zala, licenčno proizvodnjo izdelkov obeh blagovnih znamk in distribucijo izdelkov Sole in Zale s strani PLU. Zaključek transakcije bo sledil po izpolnitvi odložnih pogojev. Kupnine pogodbeni stranki ne razkrivata.
Načrtovano je, da se bo proizvodnja izdelkov Sole in Zale na ljubljanski lokaciji nadaljevala, vključno z vsemi podpornimi funkcijami, vsaj do konca septembra 2023. V PLU se zavedajo, da ta odločitev vpliva na zaposlene na področju oskrbne verige, ki so vezani na znamki Sola in Zala. Tako kot v preteklosti bodo tudi sedaj z največjo skrbnostjo in v tesnem sodelovanju s socialnimi partnerji obravnavali vprašanja, ki zadevajo zaposlene. To področje obravnavajo kot prioritetno.
Po prenosu lastništva obeh blagovnih se bodo izdelki Sole in Zale še naprej proizvajali in prodajali na ključnih trgih, kjer so ti izdelki že prisotni, in bodo še naprej na voljo znotraj obstoječih prodajnih kanalov. Tudi PLU bo ostala povezana z znamkama, saj bo še naprej izvajala in nosila odgovornost za njuno distribucijo v Sloveniji.
PLU se zavzema za izpolnjevanje pričakovanj potrošnikov in kupcev v kompleksnem in hitro spreminjajočem se okolju z osredotočanjem na svojo osnovno pivovarsko dejavnost. Odločitev o prodaji Sole in Zale je bila sprejeta v kontekstu dolgoročnih načrtov družbe PLU, ki predvidevajo stalno rast in širitev proizvodnje blagovnih znamk in izdelkov na osnovi piva in slada. Še naprej bodo investirali v poslovanje v Sloveniji. Pripravljen imajo triletni investicijski program v skupni višini več kot 30 mio evrov. Med večjimi investicijami bodo projekti, kot so izboljšanje poti do trga in distribucijskih zmogljivosti z naložbo v veletrgovino Davidov hram, naložba za ljubljansko lokacijo z zavzetostjo za ohranitev svoje pivovarske dediščine v mestu s pivovarno, ki bo bolj prilagojena lokaciji in okolici, nadaljnje naložbe pa so načrtovane tudi za Pivovarno Laško, ki bo s tem postala ena večjih pivovarn Heinekena v regiji. Tudi sedež PLU ostaja v Ljubljani.
Zooullis Mina, glavni direktor PLU, pojasnjuje: »Naša odločitev za prodajo blagovnih znamk Sola in Zala izhaja iz dejstva, da ima mestno središče Ljubljane omejene možnosti za nadaljnji dolgoročni razvoj in rast proizvodnje na trenutni lokaciji. Poleg tega naša strategija EverGreen narekuje osredotočanje na našo jedrno pivovarsko dejavnost in zmanjševanje naše kompleksnosti. Veseli smo, da sta naši blagovni znamki Sola in Zala našli nov uspešen dom. Hkrati se veselimo naslednjega poglavja naše pivovarske zgodbe, v katerem bo pivovarna v Laškem postala ena večjih pivovarn Heinekena v regiji. Ne glede na to, ne zapuščamo prestolnice. Mesto Ljubljana je vedno bilo in bo za nas tudi v prihodnje ostalo zibelka in dom naše blagovne znamke Union, zato bomo tudi v prihodnje prisotni na tej lokaciji. Naša pivovarska dediščina bo ostala temelj naslednjega poglavja te lokacije skozi mestno pivovarno Union na obstoječi lokaciji, ki bo skupaj z muzejem in Pivnico Union kot Centrom odličnosti Union pripovedovala zgodbo blagovne znamke Union in zagotavljala celovito izkušnjo piva v ambientu, ki bo v harmoniji s svojim okoljem.«
PLU trenutno ne vodi nobenih pogovorov v zvezi s potencialno prihodnjo prodajo lokacije. Podjetje želi naprej v pogovore vključiti različne deležnike, vključno z lokalno skupnostjo, Mestno občino Ljubljana in stroko, ki bodo pokazali interes za prihodnji razvoj ljubljanske lokacije.