Del tega prestižnega dogodka, ki bo potekal med 13. aprilom in 13. oktobrom 2025, bo tudi Slovenija, ki bo na svojem paviljonu svetovni javnosti predstavila svoje dosežke na področjih trajnostnega razvoja, naprednih tehnologij in zelene preobrazbe.
Nosilna tema Expo 2025 Osaka je "Načrtovanje prihodnje družbe za naša življenja." Pri tem se osredotoča predvsem na koncept Družbe 5.0, katere cilj je ustvariti sobivanje med virtualnim in resničnim svetom, uravnotežiti gospodarski razvoj in nasloviti izzive družbe. Organizatorji na dogodku pričakujejo več kot 28 milijonov obiskovalcev, ki si bodo lahko ogledali predstavitev več kot 186 držav in regij s celega sveta, med njimi tudi slovensko.
Slovenija na EXPO 2025
Celotna predstavitev Slovenije na Expu, za katero skrbi SPIRIT Slovenija, sledi ideji povezovanja src – med Slovenijo in Japonsko, kar povzema tudi slogan predstavitve “Od srca do srca.” V tem okviru bo slovenski paviljon združeval trajnost, inovacije in bogato kulturno dediščino ter obiskovalcem skozi edinstveno digitalno in fizično doživetje približal vizijo Slovenije kot zelene in digitalne države prihodnosti. Slovenija bo predstavila svoje najnaprednejše tehnološke rešitve, inovativne industrije in edinstven način življenja, ki temelji na trajnosti in povezovanju. Osrednji poudarki slovenske predstavitve na Expu v Osaki vključujejo od naprednih tehnologij in trajnostnih rešitev do kulturne dediščine, športa in vrhunske kulinarike.
Slovenija članica BIE
»Slovenija bo na Expo 2025 Osaka strateško pozicionirala svojo inovativnost in gospodarski potencial, kar ji bo omogočilo nove poslovne priložnosti in okrepitev prisotnosti na azijskem trgu. Zaradi svojega proaktivnega pristopa je Slovenija postala tudi del izvršnega odbora BIE (Bureau International des Expositions), mednarodne organizacije, v kateri so predstavniki 25 držav, ki zastopajo vse preostale države udeleženke in imajo neposreden vpliv na oblikovanje ter usmerjanje svetovnih razstav,« pojasnjuje mag. Saša Leban, generalna komisarka Slovenije za Expo 2025 Osaka . Ta vloga Sloveniji prinaša večjo prepoznavnost, neposreden dostop do ključnih odločevalcev ter krepitev gospodarskega in diplomatskega vpliva na globalni ravni. Zato bo imela Slovenija tudi pomembno vlogo v uradnih tematskih tednih Expa, kjer bo sodelovala pri dogodkih s področij trajnostnega razvoja, mobilnosti, tehnologije, zdravja in kulture. Več o tematskih tednih na uradni spletni strani, www.exposlovenia.eu.
V Osako po poslovne priložnosti
Japonska je v vladnem programu za internacionalizacijo slovenskega gospodarstva predstavljena kot trg priložnosti za slovenska podjetja, tako z vidika izvoza kot privabljanja investicij. Država velja tudi za eno najpomembnejših trgovinskih partneric Slovenije v azijsko pacifiški regiji, blagovna menjava med državama je v letu 2024 dosegla 251 milijonov evrov. Zato svetovna razstava Expo 2025 Osaka predstavlja strateško platformo za slovenska podjetja in institucije, ki želijo predstaviti svoje inovacije, vzpostaviti nova poslovna partnerstva in raziskovati nove tržne priložnosti na azijskem trgu. Javna agencija SPIRIT Slovenija bo v času razstave organizirala štiri uradne poslovne delegacije, ki bodo slovenskim podjetjem omogočile srečanja s ključnimi deležniki japonskega in globalnega trga. Hkrati bodo organizirana tudi B2B srečanja, investicijski forumi in predstavitve s področij digitalizacije, zelenih tehnologij, trajnostne mobilnosti ter visokotehnoloških rešitev. Nekatere informacije o poslovnih priložnostih v času Expo Osaka 2025 so že na voljo na www.exposlovenia.eu
Zakaj na Expo v Osako?
Expo 2025 v Osaki ni le priložnost za obisk slovenskega paviljona, temveč tudi za spoznavanje Japonske in njene futuristične vizije družbe. Japonska k organizaciji Expa pristopa inovativno, združuje napredno tehnologijo, kulturo in drugačen način delovanja, kar obiskovalcem ponuja edinstven vpogled v možne alternative razvoja družbe. To je priložnost za podjetnike in splošno javnost, da razširijo obzorja, spoznajo inovativne pristope in razmislijo o prihodnosti skozi perspektivo ene najnaprednejših držav na svetu. Da bi kar najbolje izkoristili ta izjemni mednarodni dogodek, je SPIRIT Slovenija objavil javni poziv za vse, ki želijo organizirati gospodarske delegacije ali večje skupine. »Na voljo bo podpora pri povezovanju z japonskimi in globalnimi deležniki, omogočeni ekskluzivni ogledi vodilnih korporacij, raziskovalnih centrov in inovacijskih hubov ter številne priložnosti za mreženje z izbranimi državami,« pravi Tamara Zajec Balažič, v. d. direktorice SPIRIT Slovenija.
Konkretni učinki svetovnih razstav
Slovenija je že pred časom prepoznala potencial svetovnih razstav za celovito predstavitev države, njenega gospodarstva, turizma in kulture ter pozitivne učinke predstavitve. Še posebej odmevna sta bila slovenska nastopa na Expo v Milanu in v Dubaju. Slovenski paviljon na Expo Milano je med 1. majem in 31. oktobrom 2015 obiskalo 1,07 milijona ljudi, organiziranih je bilo 44 poslovnih delegacij, v katere je bilo vključenih 431 podjetij. Slovenski paviljon na Expo Dubai pa je med 1. oktobrom 2021 in 31. marcem 2022 gostil skoraj milijon obiskovalcev, več kot 200 dogodkov in skoraj 600 slovenskih podjetij, ki so se predstavljali v sklopu 34 poslovnih delegacij. Pomemben je tudi vpliv tovrstnih predstavitev na povečanje blagovne menjave. Ta se je z Italijo od svetovne razstave leta 2015 skoraj podvojila (s 6,3 mrd evrov v 2015 na 10,2 mrd evrov v 2024), prav tako z ZAE od svetovne razstave v Dubaju 2021 (s 113 mio EUR v 2021 na 207 mio EUR v 2024). Močno pa se je povečal tudi prihod turistov iz teh dežel.
Več informacij o obisku Expa 2025 in slovenski predstavitvi na uradni spletni strani: www.exposlovenia.eu
Slovenija ne bo imela svojega paviljona, bo pa del skupinskega, kjer se bodo predstavljale še: Gabon, San Marino, Gvatemala, Hrvaška, Ukrajina, Črna gora, Panama, Izrael, Slovaška in Urugvaj. Na razstavnem prostoru, kjer bodo med drugim omogočili virtualno potovanje po Sloveniji, bodo med drugim potekale tudi predstavitve slovenskih regij, turističnih destinacij in predstavitve kulturne dediščine. Rdeča nit slovenske predstavitve s sloganom "Od srca do srca" bo človek, ne le kot uporabnik tehnologije, temveč kot celovito bitje z razumom, občutki, voljo in vrednotami. |
Vir/Foto: Spirit