Povpraševanje po lažjih in osvežilnih pivih, ki imajo običajno okoli 4 % alkohola (ABV), zelo hitro narašča.
Ta sadna pivska zvrst je sicer že dolgo priljubljena v zahodnoevropskih državah, kot so Francija, Nemčija, Belgija, Španija in Italija, in je pogosto povezana z “osvežitvijo po športu”, zlasti po smučanju in kolesarjenju. V zadnjih 15 letih so postala različna evropska piva s sadnimi profili postopoma bolj priljubljena tudi v Veliki Britaniji, na primer belgijska jagodna piva Fruli in Bacchus Kriek, ter v zadnjem času Radler, pivo v stilu špricerja iz Nemčije, in Damm Lemon iz Španije.
Pred sedmimi leti je bila v Združenem kraljestvu predstavljena prva blagovna znamka s poudarkom na sadnih ležakih – Jubel, ki se je hitro uveljavila kot ena najbolj trendovskih piv med pivci, starimi od 21 do 35 let. Podjetje ima zdaj pet različnih vrst svojega 4 % ležaka – breskev, mango, rdeča pomaranča, limona in grenivka – in je pri podjetju Tesco zabeležilo več kot 300-odstotno količinsko rast.
“Ves čas naraščajoče povpraševanje po pivih s sadnim poudarkom, še posebej ležakih, je osupnilo britanski trg pijač in predstavlja največji trend, ki je zajel pivsko sceno po začetku craft revolucije pred več kot 15 leti,” je povedal Tescov nabavnik za pivo, Ben Cole. Ta trend ima dejansko korenine v gibanju craft piva, saj je prav to prvič približalo tropsko-sadne pivske profile širši množici pivcev. “Za mnoge je gibanje craft piva spremenilo predstavo o tem, kakšnega okusa je lahko pivo, in jim odprlo brbončice za širši spekter pivskih slogov,” je še dodal Cole.
Ta trend je podoben tudi sadni revoluciji pri ciderjih, ki se je začela pred 20 leti z uvedbo hruškovih sort. To gibanje se je začelo, ko je podjetje Magners cider znova predstavilo kot osvežilno pijačo, ki jo je treba uživati z ledom, in v nekaj letih so drugi proizvajalci ciderjev, kot je Kopparberg, začeli tržiti sadne različice.
Jesse Wilson: "Uživanje ob vrčku ležaka z okusom breskve" Jubel je bilo prvo podjetje v Združenem kraljestvu, ki se je ekskluzivno osredotočilo na sadni del pivskega trga in so ga ustanovili aprila 2018. Ustanovitelj Jesse Wilson je dobil idejo za podjetje med smučarskim izletom v Francijo, kjer je z njegovo skupino prijateljev odkril, da so dobili "zanimivo" postreženo pijačo, Bière Pêche. Pivo z dodatkom breskovega sirupa in da se jim je zdela lahkotna in osvežilna. “Bili smo mešana skupina moških in žensk, nekateri so imeli radi pivo, drugi ne, a vsem je bil všeč Bière Pêche, ki so ga stregli, vrček ležaka z breskovim okusom in to mi je dalo idejo za ustanovitev blagovne znamke. Pomislil sem, da bi bil lahko ta slog ležaka popoln osvežilen vrček v pubih in tu se je začelo naše poslovanje, od ust do ust, do točke, ko je naš vodilni breskov ležak zdaj, sodeč po podatkih CGA o količinski prodaji, peto največje "craft pivo" v gostinstvu. Izjemno smo seveda navdušeni, da tudi trgovci, kot je Tesco, to prepoznavajo kot največji pivski trend in smo veseli, da ga imamo priložnost soustvarjati,” je povedal Wilson. |
Vir/Foto: Tesco